7 Reacties
3 maanden geleden
Wij zijn al vroeg begonnen rond 5 weken sliep onze dochter op haar eigen kamer en probeerden we de dutjes thuis ook in haar eigen bed te doen. In het begin was het echt 10x terug naar boven voor de speen, even troosten en weer terug leggen, soms even wiegen en half slapend terug leggen. Ik ben in een week maar 1 dagje met beide kinderen thuis, de rest van de week is onze peuter naar de opvang of mijn man thuis en hebben we dit dus echt goed vol kunnen houden.
Nu is het een kwestie van steeds hetzelfde: slaapzakje aan, muziekje aan en speentje in, rolluik dicht. Even wachten tot ze de speen echt heeft en ik kan weglopen. Als ik samen ben met beide kinderen, kan ik ook echt niet langer boven blijven want onze oudste is net 2. Die durf ik niet lang alleen te laten beneden.
Mijn tip: volhouden en flink investeren. Maar misschien is dit wel anders bij een iets ouder kindje, geen idee. Hopelijk heb je er toch nog iets aan!
3 maanden geleden
Hier kan ze het nu ongeveer 3 weken (ze is 4 maanden en slaapt sinds ze 6 weken is in haar eigen bedje op haar eigen kamer).
Opeens wilde ze niet meer gewiegd worden. Ik heb haar toen gewoon in haar bedje gelegd, kusje gegeven en ben naar beneden gegaan.
Ik hoorde een hoop gebrabbel (ruim 20 minuten) en toen was het stil. Ze sliep!
Mijn tip: laat je baby gewoon even in haar bedje en wacht even af wat er gebeurt. Ik had voorheen de neiging om bij elk kreuntje meteen te gaan kijken. Als ze hard huilt is het een ander verhaal natuurlijk.
3 maanden geleden
Reactie op Simone2205
Wij zijn al vroeg begonnen rond 5 weken sliep onze dochter op haar eigen k ...
Probleem hier is dat mijn dochtertje geen speen pikt... Verschillende geprobeerd, maar ze spuugt ze meteen uit allemaal
3 maanden geleden
Reactie op Chantal1095
Hier kan ze het nu ongeveer 3 weken (ze is 4 maanden en slaapt sinds ze 6 w ...
Kleine toevoeging: onze dochter heeft geen speen. Ook nooit gehad!
Ik ben er nu achter gekomen dat ze tijdens het brabbelen haar duimpje vindt en dan in slaap valt👍🏼