10 Reacties
4 maanden geleden
Klinkt alsof je baby in de slaapregressie is beland.
Heel normaal dat het slaapritme veranderd! Ik zou er nu niet teveel aan willen veranderen. Je baby volgen en zoveel mogelijk dezelfde structuur en hetzelfde ritueel inzetten. Na de regressie komt er wel weer een ritme in!💆🏻♀️
Onze dochter sliep ook weken door en komt nu ook plots 2/3 keer s’nachts. Ze kan opeens wel rollen en schaterlachen.
We moeten er even doorheen👍🏼
4 maanden geleden
Heb je een vast ritueel? Bij onze dochter en zoon werkt dit erg goed, we hebben dit bij beide geïntroduceerd (zelfs ritueel nog steeds bij onze dochter van 2). Ook leggen we onze zoon van 16 weken wakker weg, in t begin moet je dan 10x terug maar na volhouden en het ritueel aanhouden wordt dit beter.
Ons ritueel is: naar slaapkamertje toe, gordijnen dicht doen (kamer donker maken), slaapzakje aan doen, speentje geven, slaap kindje slaap zingen in m'n armen, in bed leggen, muziekmobieltje 1x liedje laten afspelen, weglopen.
Er komt wel altijd een periode van een sprong of een slaapregressie, hier begint over 1 dag sprong 4 en daarmee ook de vier maanden slaapregressie (die was hels bij m'n dochter, echt 3 weken lang).
4 maanden geleden
Reactie op kiroet30
Heb je een vast ritueel? Bij onze dochter en zoon werkt dit erg goed, we he ...
Dank voor je tips! Ik probeer inderdaad ook een vast ritueel toe te passen.
Wij blijven nu nog erbij zitten. Als we weglopen gaat hij heel hard huilen. Dat vind ik lastig. Hoe lang wacht je voordat je weer terug gaat?
4 maanden geleden
Reactie op Sef43
Dank voor je tips! Ik probeer inderdaad ook een vast ritueel toe te passen. ...
Ik wacht meestal tot hij echt gaat huilen. Het heeft op deze leeftijd geen zin nog om hem te laten huilen want hij kan zichzelf niet troosten. Bij m'n peuter is dat anders, die huilt soms 5 minuutjes, maar dat is meer aanstellerij omdat ze 100 kusjes wilt en ik na 80 kusjes wel klaar ben haha.
4 maanden geleden
Wij slapen samen met de kids, voor ons de oplossing. Veiligheid en geborgenheid.. het is heel natuurlijk voor mens en dier om samen te slapen.. ik vermoed dat hij beter slaapt wanneer hij bij jullie ligt.
Overdag hoeft dat niet, go with the flow. Hazenslaapjes. 45 min slaapjes in de box, bed, wandelwagen doe qat werkt. En bied in de nacht geborgenheid zodat slaap veilig en vertrouwd wordt.
Zo leert je kindje dat slapen fijn is en wordt het vanzelf beter..
Succes mama 🤗