27 Reacties

8 maanden geleden

Hier al vanaf 11 maanden meestal 1 slaapje, duurt dan wel 2-3 uur. Ze gaf het zelf aan, ze sliep gewoon niet eerder overdag. Meestal tussen 11 en 12 valt ze om, slaapt dan dus een goede ruk.

8 maanden geleden

Hier ook al vanaf 11 maanden 1 slaapje per dag. Merkte dat het middag slaapje steeds moeilijker ging. Duurde steeds langer voordat hij sliep en dan ook in de avonden heel laat slapen. Hier alleen nog een slaapje rond 10.30/11.00 en dan vaak 1,5 uur

8 maanden geleden

Ik ga het denk ook vandaag proberen. Dochter is bijna 14 maanden. Merk gewoon dat tijdens zowel ochtend als middagdutje ze na 3 a 3,5 uur niet meer moe is. Vaak is ze pas na 4,5 uur echt moe. Ga het dus met half uurtje rekken en kijken hoe t gaat met 1 slaapje. Vaak moet ik haar nu dan in dat ochtendslaapje uit haar diepe slaap halen omdat we anders niet uitkomen, verreweg van ideaal want die slaapt ze dus echt goed! Ben benieuwd hoe t gaat verlopen!!

8 maanden geleden

Onze zoon slaapt sinds 12,5 maanden 1x per dag. Hier een struggle van hier tot Tokyo gevoerd en ik was er helemaal klaar mee. Wel moet ik zeggen dat mijn zoon 's morgens tot 7:30/7:45 slaapt. Hij gaat dan om 12:00/12:15 weer naar bed en slaapt tot 14:30/15:00. Om 20:00 gaat hij weer naar bed. Het gaat prima nu, geen gezeur meer, gaat gewoon goed zelfstandig slapen, heerlijk!! Wel heeft hij nu meer moeite met 'afwijken van het schema' dan met 2 dutjes. Ben ik een keer 30 minuten later met op bed leggen, dan is het drama. Dat was met 2 dutjes minder, vond ik....

8 maanden geleden

Reactie op JennyJJ

Ik ga het denk ook vandaag proberen. Dochter is bijna 14 maanden. Merk gewo ...
Mijn dochter is echt net een paar dagen 13 maanden. Vond het zelf erg vroeg mijn zoontje en wat op internet lees is t gemiddeld 18maanden. Ik heb het vandaag geprobeerd ging allemaal erg goed eigenlijk behalve vanavond toen was t weer huilen.. heb der in slaap moeten wiegen tot ze echt diep weg was anders was t weer brullen geblazen. Heb jij t nog geprobeerd vandaag? Hie ging t bij jouw?

8 maanden geleden

Reactie op MelanieVerhaeven

Hier ook al vanaf 11 maanden 1 slaapje per dag. Merkte dat het middag slaap ...
Woow dat is snel! En ook kort ook. Maarja als jouw kindje er goed opgaat en lekker vrolijk is. Maar wel lekker zo heb je ook nog wat aan je dag en kan je nog wat gaan doen smiddags

8 maanden geleden

Hier ging zowel onze eerste als nu tweede over op 1 slaapje rond 13 maanden. Hier hebben we de lunch wat vervroegt en dan gaat hij rond 12:30 naar bed en slaapt zo’n 2 uurtjes. Bedtijd is vervolgens rond 19:00

8 maanden geleden

Reactie op MiniMe-Me

Woow dat is snel! En ook kort ook. Maarja als jouw kindje er goed opgaat en ...
Ja ik vond het ook snel hoor! Volgens mij is het advies vanaf 14 maanden naar 1 slaapje maar elk kind is anders natuurlijk. Gewoon de signalen volgen en zeker als je merkt dat ze 's avonds moeilijk in slaap komt

8 maanden geleden

Hier ook 1 slaapje, maar mijn dochter slaapt meestal tot 08:30/9:00 of nog later dus dat is een beetje valsspelen, aangezien sommige kinderen al heel vroeg wakker zijn😅😂

8 maanden geleden

Reactie op BabyS-1

Hier ook 1 slaapje, maar mijn dochter slaapt meestal tot 08:30/9:00 of nog ...
Ah ja onze dochter is ook een uitslaper. Hoelaat leg je haar dan in bed in de avond?

8 maanden geleden

Reactie op Ellis95

Ah ja onze dochter is ook een uitslaper. Hoelaat leg je haar dan in bed in ...
Tussen 19:00/19:30!

8 maanden geleden

Reactie op BabyS-1

Tussen 19:00/19:30!
Oké thanks voor je antwoord. Wij ook rond half 8.

8 maanden geleden

Mijn dochter van 12 maanden doet ook nog maar 1 slaapje. Ze wordt rond 08:00 wakker en valt vaak rond 14/15 uur in slaap voor een uurtje of twee. Laatst was haar eerste slaapje pas rond 17:30, dat was wel echt een drama 😅. Soms doet ze nog twee slaapjes als we bijvoorbeeld veel in de auto zitten die dag.

8 maanden geleden

Reactie op MiniMe-Me

Mijn dochter is echt net een paar dagen 13 maanden. Vond het zelf erg vroeg ...
Is het geen slaapregressie van 12 maanden? Mijn dochter had tussen 12 en 13 maanden dit ook. Het ging eigenlijk heel goed! Ze sliep van 12.00 tot 14.50 en toen weer tussen 19.00 en 19.30 slapen tot vanmorgen 7.00 Ik ga kijken of ze dit echt prettig vind. En als t de ene dag wel 2 dutjes is en de andere 1, is dit ook prima natuurlijk. Hoe laat was ze wakker in de middag en hoe laat legde je haar weer op bed? Misschien was ze oververmoeid en ging daarom huilen? Ze adviseren met overgang naar 1 slaapje vroeger op bed leggen. Misschien scheelt dat ook qua huilen? Ga je het vandaag opnieuw proberen?

8 maanden geleden

Reactie op JennyJJ

Is het geen slaapregressie van 12 maanden? Mijn dochter had tussen 12 en 13 ...
Dat zou ook goed kunnen.. wat heb jij toen gedaan dan gewoon blijven aanbieden? Zou ook kunnen omdat voor de rest goed ging. Ze was half 3 wakker en lag en kwart over 7 half 8 in. Toen ze uiteindelijk sliep heeft ze wel doorgeslapen tot 7 uur dus dat is ook goed gegaan was alleen even dat inslapen.. Vandaag weer proberen en avond slaapje half uur vervroegen als ze weer half 3 wakker word

8 maanden geleden

Reactie op MiniMe-Me

Dat zou ook goed kunnen.. wat heb jij toen gedaan dan gewoon blijven aanbie ...
Oh dat is heel netjes dan toch! Ik had dat toen doorbroken door een keer het ochtenddutje in de auto te laten plaatsvinden. Die regressie met dutjes weigeren terwijl ik zag dat ze zo moe was duurde denk 1,5 week.

8 maanden geleden

Sinds afgelopen week schuift het ochtenddutje naar achteren. Mijn zoontje van 13,5 maanden wilde nog niet slapen, had nog veel energie en wou langer spelen. We hebben hem hierin gevolgd. Nu geven we een vroege lunch (rond 11.00 uur) en daarna gaat hij 1x slapen. Dan doet hij een erg lange dut van ongeveer 3 uur, tot ongeveer 14.00/14.15 uur. En dan ligt hij rond 19.00 uur weer in bed voor de nacht en slaapt het klokje rond.

7 maanden geleden

Hier is het ook tijden drama. Ons zoontje is volgende week 14 maanden. En sinds een week of 2 gaan 2 slaapjes steeds moeizamer. Ochtend wil wel, dan geeft hij ook zelf aan naar bed te willen. Duurt soms wel lang voor hij slaapt. De middag wil bijna nooit meer. Vind het lastig met hoelang het dutje in de ochtend op te rekken zodat ik naar 1 slaapje kan. Pas lukte het ochtendslaapje niet en ging ik 11.00 eten zodat hij 11.30 naar bed kon: geen land mee te bezeilen en uiteindelijk alsnog een kort dutje gedaan. Niet dat hij dan lang gaat slapen Nu zat ik in de middag met alsnog een heel erg vermoeid jongetje. Jullie begrijpen het. De nachten zijn dan ook feest. Begin aardig aan het eind van mijn Latijn te raken. Dus krijg graag tips hoe dit op te schuiven en hoe jullie dit doen als het nog korte dutjes blijven? Hij sliep eerder zo heerlijk 1.5/1.5 of 2/1.

7 maanden geleden

Hiii Hier nog niet ik merk dat ze in de ochtend een uurtje nodig heeft en in de middag toch wel 2-3 uur zeker wel Die van mij is 13 maandjes

7 maanden geleden

Hier soms, dan slaapt hij van 12 tot 14u30. En dan de klok rond. Als hij echt vroeg wakker was, slaapt hij nog van 9 tot 9.30. En de middag van 13 tot 14.30