15 Reacties

3 maanden geleden

Herkenbaar! Geen tips, alleen dat mijn zoontje hem bij een van de oma's met een beetje proberen wel de speen pakt

3 maanden geleden

En pakt hij al zijn duim wellicht? Onze dochter wil ook geen speen en valt ook alleen eigenlijk in slaap met de fles. Maar ze begint nu wel een beetje naar haar handje/duim te neigen.. dus ik hoop dan toch maar dat ze gaat duimen want altijd met de fles in slaap vallen is ook geen optie lijkt me (ook op de opvang etc). Onze dochter is van 10/5

3 maanden geleden

Volgens mij lijken onze kids behoorlijk op elkaar haha ik herken ZO erg wat je schrijft! Ik ben aan het afbouwen met Bv maar op deze manier lukt het niet want hij gaat huilen bij een speen (soms ook bij een fles) want hij wil mn tiet ! Ik lees mee

3 maanden geleden

Reactie op VGA_

En pakt hij al zijn duim wellicht? Onze dochter wil ook geen speen en valt ...
Hier ook tiet of fles...

3 maanden geleden

Vaak is de bibs kersvorm eentje die ze pakken? Maar misschien heb je die ook al geprobeert😅. Pittig! Verder niet echt tips helaas

3 maanden geleden

Herkenbaar helaas...

3 maanden geleden

Hier ook een dochter van 30/4 die geen enkele speen aanneemt. Persoonlijk vind ik het geen probleem dat ze aan de borst in slaap valt, al geldt dit echt alleen voor de nacht. Dus de laatste avondvoeding is ook meteen het moment dat ze de nacht in gaat. Overdag valt ze (vaak wel met hulp) zonder borst in slaap. Ik heb helaas ook de oplossing niet, maar hoe reageert hij op je pink? Wellicht dat het helpt als hij aan een vinger sabbelt? Succes!

3 maanden geleden

Hier net zo, maar wel alleen overdag. Niet alleen bij het in slaap vallen, maar ook tijdens het slapen zelf móet de tepel in haar mond blijven. Ik begin er wel redelijk moedeloos van te worden 🫠

3 maanden geleden

Reactie op mars90

Hier net zo, maar wel alleen overdag. Niet alleen bij het in slaap vallen, ...
Dit dus.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ook een baby van 3 maanden en ik ben gestopt met het proberen. Het gaat steeds beter en ik merk bijvoorbeeld dat als ze moe is en m'n vriend met haar wandelt, ze in slaap valt maar bij mij wil ze per sé aan de borst. Aan het begin was dit soms wel elk uur maar nu gelukkig een stuk minder! Dus geen tip misschien is het ook even accepteren en komt het vanzelf wel! Ik maakte mezelf eerst ook gek en geirriteerd omdat ze de speen maar niet pakte maar nu denk ik ach, ze is maar 1 keer klein en over een paar maanden met hapjes etc zal het weer anders zijn. Geeft veel rust 🥰

3 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Ik heb ook geen tip al zou ik die wel willen, ik probeer maar het maar om te denken, dat heel vroeger ook geen speen bestond enz

3 maanden geleden

Niet de meest helpende tip, want alsnog vermoeiend, maar misschien dat hij wel je pink accepteert?

3 maanden geleden

Ons zoontje wou ook geen speen totdat ik zag dat er een speenvariant van zijn flesspeen was, grote hit, gaat prima! De happypaci van dr Brown!

3 maanden geleden

Heb je de bibs symetrical rubber (dus niet de silicone) al geprobeerd? Verder... weinig tips, behalve sterkte! En heel logisch dat je iets zoekt!

3 maanden geleden

Reactie op sanne2189

Ons zoontje wou ook geen speen totdat ik zag dat er een speenvariant van zi ...
Oh ik ga dit probeeren 🫣