11 Reacties

2 jaar geleden

Wow, heel eng dit! Toevallig hebben wij 21 december een operatie van mijn zoontje. Hij wordt onder narcose gebracht en mijn partner vind het te moeilijk om er bij te zijn. ( zijn vader is door narcose om het leven gekomen) dus hij wil dit absoluut niet want hij vindt het dood eng. Zelf ben ik dan 24 weken zwanger, maar dit weet het ziekenhuis, en ze hebben mij niet ingelicht ocer het feit dat ik er niet bij mag zijn. Weet je zo de reden waarom dit is ?

2 jaar geleden

Ohhh echt?? Ons dochtertje wordt ook geopereerd tijdens mijn zwangerschap (we wachten nog op een datum, maar zal begin van het jaar zijn) maar het ziekenhuis heeft ons ook niet gewezen op het feit dat ik als zwangere niet mee mag. Ik ben ook wel benieuwd wat de reden hierachter is.

2 jaar geleden

Heeft te maken met welke producten gebruikt worden om kindje in slaap te doen. Deze gassen zijn mogelijk schadelijk voor ongeboren kinderen vandaar dat zwangeren er niet bij mogen zijn op moment dat kindje in slaap gedaan wordt. Ontwaakkamer en gewone kamers is geen probleem.

2 jaar geleden

Begin januari wordt ons tweede zoontje ook geopereerd. Ik mag er dan ook niet bij zijn (26 weken zwanger). Mijn man gaat dan mee. Misschien een optie oma(/opa) of tante mee te vragen?

2 jaar geleden

Reactie op Sharonxx

Wow, heel eng dit! Toevallig hebben wij 21 december een operatie van mijn z ...
Oh heftig!! Ze zeiden dat het schadelijk kan zijn voor je ongeboren kindje… maar ik lees op internet dat het vooral in de eerste drie maanden zo is. Maar heb met ze gebeld en ze zouden er op terug komen en morgen ook nog naar de vk dus vraag haar dan ook even

2 jaar geleden

Reactie op Le-tje

Begin januari wordt ons tweede zoontje ook geopereerd. Ik mag er dan ook ni ...
Ja die optie is er wel maar wil het liefst er zelf voor hem zijn, ook omdat dit de tweede keer is en hij de eerste keer heel eng vond

2 jaar geleden

Lastige situatie, misschien een idee om een ander vertrouwd iemand het te laten doen? Ons zoontje van nu 3 is met 2 jaar geopereerd en heeft zichzelf toen 5 keer onder het masker uit gevochten, is niet echt een pretje… is wel heel fijn voor het kindje dat er een vertrouwd iemand bij is, die ook het kindje nog een beetje kan tegenhouden. Misschien begrijpt hij het al wel beter bij 3 jaar maar met 2 jaar was dit nog niet echt uit te leggen.

2 jaar geleden

Wat jammer dat je man zich niet over z'n angst heen kan zetten. Is er een specifieke angst die hij eventueel met een arts kan bespreken ivm de operatie? Heb wel eens meegemaakt dat een kindje vanuit de uitslaapkamers onder begeleiding van een extra verpleegkundige naar de ok ging. Dit ging verbazingwekkend goed. Dus niet perse noodzaak dat er een ouder mee gaat. Mocht er een ander bekend iemand meegaan zou ik wel zeker willen weten dat diegene hem ook echt kan troosten en dat meerdere keren gedaan heeft. Anders gewoon overlaten aan zorgpersoneel.

2 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje (1,5) wordt volgende week ook geopereerd en ik ben zwanger. We hadden zojuist een afspraak met de anesthesist en zij raadde het echt af om mee te gaan als je zwanger bent. Ik mag er wel weer bij op de uitslaapkamer. Het advies verschilt volgens mij per ziekenhuis. Wij gaan naar het BovenIJ in Amsterdam.

2 jaar geleden

Ik wist dit helemaal niet! Ik ben in het eerste trimester bij mijn zoontje op de OK geweest bij het plaatsen van buisjes. Ze hebben helemaal niet gevraagd of ik zwanger was en wist niet dat dit een risico was ☹️. Het infuus mislukte dus moest inderdaad met een masker en gas onder narcose.

2 jaar geleden

Gelukkig kan mijn moeder mee, maar vind het wel heel lastig. Heb dit ook met de vk besproken en zij zei ook dat ze het raar vond dat ik met deze termijn niet met m’n zoontje meemag… dus op de dag van de operatie gewoon nog een keer daar gaan overleggen werd mij door de vk geadviseerd