54 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb zk 3 sterren en laatste polis doorgenomen, alles is goed gedekt. Ook met 2 of 1 ster, bij sommige heb je eigen bijdrage kraamzorg
2 jaar geleden
Bij OHRA kun je je aanvullende verzekering tussentijds verhogen als je zwanger bent. Dat is voor ons (in april bevallen) niet heel gunstig, maar mijn vorige baby was van oktober. Toen heb ik pas halverwege het jaar mijn verzekering hoeven verhogen. Per 1 januari kun je dan weer omlaag.
OHRA uitgebreid (47 euro extra per maand) is prijzig maar dan zit je helemaal goed: geen eigen bijdrage kraamzorg, geen eigen bijdrage vrijwillige ziekenhuisbevalling, veel fysio (voor bekken evt), zwangerschapscursus, lactatiekundige, accupunctuur, spiraal (als je dat weer wil) en meer. Ik heb geen factuur gezien na de bevalling. Een vriendin die geen aanvullende verzekering had moest 700 betalen na haar ziekenhuisbevalling (ze wilde zelf daar bevallen en was niet medisch), dan heb je die extra premier er al uit.
Ik heb overigens geen andere verzekeringen gecheckt. Dus weet niet hoe anderen zijn!
2 jaar geleden
Reactie op AVW97
Oh dit wist ik niet eens!😂
Alleen naar de dekking en tarieven kijken is niet altijd genoeg. Belangrijk om ook te kijken of de zorgverzekeraar in 2024 een contract heeft met jouw zorgverleners (huisarts, tandarts, ziekenhuis, apotheek, kraamzorg etc.) Dan kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.
2 jaar geleden
Ik heb Univé zorg basis met Aanvullend beter.
Ik ben ook erg tevreden met hun service, klantenservice (ook via whatsapp) en hun app.
Met deze polis worden de meeste kosten van je zwangerschap, bevalling en kraamtijd vergoed.
2 jaar geleden
Tijdens de vorige zwangerschap had ik een aanvullende verzekering bij VGZ en daar was ik heel erg tevreden mee! Niks zelf hoeven betalen en veel fysio in het pakket.
Daarnaast neemt jou kleintje jouw pakket over en bij VGZ wordt de osteopaat ook vergoed dus als je daar heen gaan na de geboorte krijg je daar ook gewoon vergoeding voor.
Dus als je gaat kijken naar zorgverzekering is het ook goed om verder te kijken dan de bevalling alleen maar ook naar fysio, osteopatie etc. wat je kleintje dus ook krijgt.
2 jaar geleden
Ik geloof dat ASR alles voor de zwangerschap ook goed dekt. Ik ga daar eens naar kijken.
2 jaar geleden
Onze kraamverzorgende gaf ook de tip om te controleren of je verzekering inclusief 'couveuse nazorg' is. Dit zodat wanneer je een vroeggeboorte hebt of een tijdje in het ziekenhuis ligt je alsnog kraamzorg thuis (vergoed) krijgt.
2 jaar geleden
Ik heb OHRA en dan meest uitgebreide. Heb vorige keer uiteindelijk een spoed keizersnede gehad maar wilde zelf vrijwillig in het ziekenhuis bevallen. Ik heb geen rekening gezien van ziekenhuis en kraamzorg. Ik heb ook hulp gehad van Lactatiekundige, zwangerschapscursus en veel fysio. Ik blijf daar ze zijn ook snel met uitbetalen als je een cursus declareert.
2 jaar geleden
Ik had ZK en 3 sterren
Je moet even bedenken en uitrekenen wat je evt zelf wil betalen en wat voor risico je wil lopen. Risico is hier dan "je betaald een paar 10-100 eigen bijdrage". Bevalling in het ziekenhuis niet-medisch is goed om op te zoeken. Als je weet wat dat kost + eigen bijdrage kraamzorg dan kan je als snel berekenen wat de kosten baten zijn. Wat kost het? Wat kost de verzekering, wat krijg je terug.. Dan heb je ook nog bijv vergoeding voor kolfapparaat of lactatiekundige.
Het is even googlen helaas