34 Reacties
4 maanden geleden
Pff, ja echt hoor. Ik heb gewoon besloten dat het bij mij ene oor in gaat en de andere uit. Vooral de oudere generaties waren heel anders met opvoeden. De baby gelijk in het eigen bed en uit laten huilen. Dat wij dat niet doen snappen ze echt niet. Maar wij doen gewoon wat goed voelt voor ons en daar heeft niemand anders wat over te zeggen.
Dus ik zou zeggen volg je eigen pad en trek je er niet teveel van aan💕
4 maanden geleden
Ja zeker. Ook kreeg ik een onbekende vrouw in de supermarkt over me heen die t raar vond dat ik met me dochter van 9 weken in de kinderwagen in de supermarkt liep?! Ze was nog te klein… bizar… ik ben gewoon weggelopen wat een gek. En wat betreft die adviezen, ja irritant. Wat voor mij werkt is om te zeggen : bedankt voor je advies, wij doen wat voor ons goed werkt. Niet jezelf gek laten maken hoor! Je doet als moeder al je best en beter dan dat kan je niet doen
4 maanden geleden
Ohhh vreselijk… ik herken je helemaal! Ons mannetje heeft koemelkallergie maar toen we dat nog niet wisten werd ik gek! Hij huilde veel, had pijn, kon niet slapen. En iedereen hun bemoeizucht ik werd gillend gek! Ik heb het toen gewoon uitgesproken toen het me teveel werd op een verjaardag.
Het is jou baby en alleen jij bepaald wat goed is, en niemand anders!!!
Ik heb inmiddels geleerd, via het ene oor erin en het andere oor eruit. En als het echt iets is waar ik me boos over maak zeg ik het ook gewoon!
4 maanden geleden
Reactie op Shawnee095
Ohhh vreselijk… ik herken je helemaal! Ons mannetje heeft koemelkallergie m ...
Zo herkenbaar! Wij zitten nu in de “testfase” voor koemelkallergie en al die meningen met hoe je het beter zou kunnen doen daar wordt je echt gek van. Alsof je jezelf & baby moet verantwoorden bij iedereen. Ik leer nu inmiddels dat het idd je ene oor in en andere oor uit maar moet gaan. 😅
4 maanden geleden
Ja verschrikkelijk ! Of dat “je de kleine maar moet laten huilen want met teveel oppakken verwen je hem teveel…” en de “slaapt hij nou nog op je kamer zo went hij nooit aan ze eigen bedje..” probeer het nu maar ook te negeren maar merk dat ik ook steeds geiriteerder begin te reageren🫣
4 maanden geleden
Reactie op ilsekloeze
Zo herkenbaar! Wij zitten nu in de “testfase” voor koemelkallergie en al di ...
Pff ja maar echt hoor! Ook vooral blijven doen, jullie doen wat goed is en daar hoeft niemand zich mee te bemoeien!
En succes met de testfase. Die kan behoorlijk pittig zijn, weet ik uit ervaring! Zowel voor de baby maaf vooral ook voor jullie! Maar dat komt allemaal goed, succes!🥰
4 maanden geleden
Reactie op Shawnee095
Pff ja maar echt hoor! Ook vooral blijven doen, jullie doen wat goed is en ...
Super lief, dankjewel!🩵
4 maanden geleden
Super herkenbaar! Ik krijg ook heel veel van die "verborgen" adviezen die nergens op slaan.:
Zo mama heeft je wel koud aangekleed hoor! (29 graden buiten).
Mama wacht wel lang met jou eten geven je hebt honger he!? (1 uur geleden gevoed, heeft gewoon zuigbehoefte)
Zelfs een vreemde op straat kwam me vertellen waarom zij dacht dat mijn dochter huilde.
Het is geen advies meer, het is bemoeienis!
4 maanden geleden
" je kan gerust een bruin biertje drinken hoor want dat is goed voor de borstvoeding" uh.. oke thanks.
" Je moet haar gelijk weer terug leggen als ze slaapt anders word ze te verwend" ze was 3 weken oud..En bovendien wil ik haar gewoon vasthouden.
"Slaap nu nog maar zoveel je kan want als ze er is kan dat niet meer ".. ik sliep slechter toen ik zwanger was dan dat ze nu geboren is. Ja tuurlijk was het begin pittig maar nu met 3 maanden mag ik niet klagen over het slapen.
4 maanden geleden
Hier een schoonmoeder die serieus iedere dag appt en of belt “heeft hij vannacht doorgeslapen” “nou misschien vanavond dan”. Terwijl ik blijf zeggen dat het niet hoeft met 11 weken. En “wanneer ga je een fles minder geven” letterlijk dagelijks 🫠
En dat ik hem maar in zijn bed moet leggen boven en zelf naar beneden moet gaan, want dat is wat zij altijd iedere avond deed.
En andere mensen die bemoeien dat ik hem altijd bij me draag en hem maar moet weg leggen.
4 maanden geleden
Als het nou zou zijn dat je erom vraagt snap ik het volkomen, maar is nooit het geval😅
Het ligt eraan wie ik voor me heb hoe ik reageer, want vind het bij bepaalde mensen nogal lastig het af te kappen... ik doe vaak ene oor in en de ander uit. Bij mijn ouders kan ik gelukkig zo vrij zijn het uit te spreken als het mij niet zint, maar bij de rest is het lastig😅