18 Reacties
5 maanden geleden
Ik ga nu ook naar de bekkenbodemfysio. Net als tijdens de zwangerschap en na de bevalling van mijn oudste zoontje. Het zware gevoel ervaar ik ook, als ik te veel/zwaar heb getild, te ver gewandeld of fysiek over mijn grens ben gegaan. Mijn fysio geeft aan dat dat heel normaal is. Dat de bekkenbodem een spier is, die ontzettend is uitgerekt en ongeveer 12 tot 15 maanden nodig heeft om te herstellen.
Ervaar je continu dat gevoel of is het ook (net als bij mij) nadat je te veel hebt gedaan?
Ik doe onder begeleiding van de fysio oefeningen (van ontspanning van de bekkenbodem tot spierkracht versterkende oefeningen).
5 maanden geleden
Oh ik herken je angst! Ter geruststelling: de eerste zes maanden ben je aan het herstellen en wordt er nog niet gesproken van een verzakking. Je bent echt pas net bevallen, alles moet nog terug op zijn plekje. Ik weet niet of je vrijdag door een gynaecoloog of een fysio wordt onderzocht, maar fysio kan je helpen met oefeningen.
Ik had na mijn eerste het gevoel alsof er een tampon verkeerd zat. Gek heb ik mezelf gemaakt, maar het ging vanzelf weg. Andere klachten en andere situatie maar het kan!
5 maanden geleden
Hoi vervelend he al die zorgen. Ik heb het bij m'n eerste zwangerschap ook gehad. Raar praatje maar ik met m'n vinger ging voelen voelde ik echt een bal. Schrok me rot. Dit is na een aantal maanden mooi hersteld. Ik heb nu weer na m'n bevalling eind april . Ik heb wel een afspraak gemaakt bij een bekken fysio. Succes
5 maanden geleden
Reactie op Kimm_88
Hoi vervelend he al die zorgen. Ik heb het bij m'n eerste zwangerschap ook ...
Hoi, ja zo vervelend. Het overschaduwd echt de rest. En daar baal ik zo van. Bij jou is het vanzelf hersteld? Zonder bijzondere dingen te hebben ondernomen ervoor? Had je je wel laten controleren voor een verzakking? Sorry van de vele vragen ik hoop gewoon zo dat het bij mij ook goed gaat herstellen.
5 maanden geleden
Reactie op CaliR
Jaaa dit heb ik precies! Ik ben ook bang voor een verzakking. Wat heb je ge ...
Geregeld een half uurtje liggen, niet te lang met de draagzak en twee keer per dag 10 x bekkenbodem aanspannen en ontspannen. Bij mij was het na een paar weken weg. Toen ik een tijdje veel moest hoesten kwam het weer even terug. Ik had er langer last van na mijn eerste bevalling dan na de tweede. Ik denk dat dat komt door een veel kortere persfase de tweede keer.
De fysio noemde het opgerekt weefsel dat weer op zijn plek moet komen. Dat heeft me gerustgesteld, maar wat een onwijs vervelend gevoel hè! Moeilijk om er niet aan te denken omdat je het de hele tijd voelt.
4 maanden geleden
Reactie op Mommy2124
Inderdaad! Denk er echt elke seconde aan. Denk je wel voor je tips, dit ga ...
Hoe is het bij jou nu? Ik doe oefeningen maar merk nog niet echt verschil. Naar gevoel is het
3 maanden geleden
Reactie op Kimm_88
Hoi vervelend he al die zorgen. Ik heb het bij m'n eerste zwangerschap ook ...
Dit heb ik precies net zo.. ben 3 mnd geleden bevallen van mijn prachtige zoon alleen heb deze klacht hoe jij het omschrijft ook. Ben gister bij de huisarts geweest en zij had het over een voorwandverzakking ook wel blaasverzakking..😭 heb volgende week vrijdag een afspraak bij de bekkenbodem therapeut.