29 Reacties

2 jaar geleden

Hoe oud is je zoontje?

2 jaar geleden

Ja, ik. Ik vind het heel lastig. Geniet nog erg van de borstvoeding en daarnaast drinkt ze nog niet zo veel. Mijn productie neemt nu al enorm af en dat merk ik in de luiers. Ben er heel onzeker van. Ik loop de hele dag met water en yoghurt achter haar aan 🤣 Het liefst ga ik nog een tijd door en misschien zelfs tandemvoeden. Mijn dochter is alleen prematuur geboren (geen oorzaak gevonden), waardoor ik mogelijk niet meer ‘mag’ voeden rond het 3e trimester vanwege het risico op wederom een vroeggeboorte

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 10 maanden en ik geef nog wel borstvoeding maar al veel minder omdat mijn productie is gekelderd. Zolang het kan ga ik er mee door hoewel ik tandem voeden eigenlijk niet zie zitten.

2 jaar geleden

Reactie op S83

Hoe oud is je zoontje?
Mijn zoontje is net 1 geworden

2 jaar geleden

Reactie op NathalieA

Ja, ik. Ik vind het heel lastig. Geniet nog erg van de borstvoeding en daar ...
Ja hier dus ook, heel de dag drinken aanbieden omdat ik toch bang ben dat hij minder binnen krijgt. Ik wil aan de ene kant stoppen, het vraagt veel van je en het is vermoeiend want hij drinkt ook 's nachts maar aan de andere kant ga ik het toch missen

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 10 maanden en ik geef nog wel borstvoeding maar al veel min ...
Ik zie tandem voeden ook niet echt zitten, neemt je kleintje wel flesjes? Want dat probleem had ik dus, hij weigerde flesjes te drinken. Nu pas begint hij hier en daar flesje te drinken, meestal voor het slapen

2 jaar geleden

Heb tijdens mijn tweede zwangerschap mijn oudste dochter gewoon gevoed en ook toen mijn zoon is geboren. Nu is de jongste bijna elf maanden en ben ik twee maanden zwanger van de derde. Ik ga gewoon door met voeden totdat mijn zoon het zelf niet meer wil. Je lichaam past het melk allemaal goed aan voor wanneer je aan het tandemvoeden bent. Je moet er tegen die tijd even een handigheid in vinden maar als het dit keer weer lukt ga ik er weer opnieuw voor.

2 jaar geleden

Reactie op Mommyof3

Ja hier dus ook, heel de dag drinken aanbieden omdat ik toch bang ben dat h ...
Ja ik ben kapot de hele dag. Vannacht voor de 2e keer in haar leven doorgeslapen. Halleluja!! Het idee van stoppen kan op het ene moment klinken als een verademing en op het andere moment moet ik er niet aan denken.. Het kolven lukt in ieder geval nauwelijks meer als ik werk, dus melk meegeven op mijn werkdagen zal niet super lang meer gaan. Ik geef nu nog 2 flesjes mee, 1 van 180 ml en 1 van 130-140. Ik kolf nog 1 keer op werk en krijg er dan ongeveer 90 ml uit, dus dat zet geen zoden aan de dijk, haha

2 jaar geleden

Ik geef ook borstvoeding en mijn zoontje is 10 maanden. Ik merk wel dat mijn productie minder is dus leg hem vaker aan. vaste voeding is een drama dus hij heeft het ook nodig. tandemvoeden zie ik niet zitten en hoop dat hij tot die tijd over is gestapt nasr flesvoeding. Maar dat vindt hij ook echt vreselijk. Dus dat wordt nog eens wat🥲

2 jaar geleden

Reactie op NathalieA

Ja ik ben kapot de hele dag. Vannacht voor de 2e keer in haar leven doorges ...
Ik duim voor je dat je kleine meid vanaf nu elke nacht doorslaapt. Deed mijn zoontje 1 week lang en daarna nooit meer 🥲. Kolven vind ik zelf verschrikkelijk en heb ik maar paar keer gedaan om een voorraadje te hebben voor de dagen dat het nodig was

2 jaar geleden

Reactie op M.O.A

Ik geef ook borstvoeding en mijn zoontje is 10 maanden. Ik merk wel dat mij ...
Hier is hij met 11 maanden beter gaan eten waardoor hij ook minder om melk vraagt. Meestal 1x in de nacht tussen 2 en 3u en dan ergens in de ochtend tussen 10u en 11u en dan in de avond tussen 21u en 22u. Succes met het aanleren van de fles, hier hielp een rietjes beker heel erg om toch nog melk te drinken of water

2 jaar geleden

Reactie op Mar02

Heb tijdens mijn tweede zwangerschap mijn oudste dochter gewoon gevoed en o ...
Wat knap van je, leg je dan eerst je baby aan en dan je oudste of tegelijk? En merk je geen jaloezie vanuit de oudste?

2 jaar geleden

Reactie op Mommyof3

Wat knap van je, leg je dan eerst je baby aan en dan je oudste of tegelijk? ...
Over het algemeen deed ik de jongste als eerste, maar heb ook heel vaak allebei tegelijk gevoed. De oudste was bij de geboorte van mijn zoon ruim 2,5 jaar oud dus die heb ik kunnen voorbereiden voor zover dat wou. Iedere keer verteld dat als de baby er is dat die dan eerst moet drinken omdat hij ervan moet groeien. Jaloezie is er eigenlijk niet geweest, een enkele keer geweest omdat ze dan niet goed in haar vel zat en het dan eventjes niet kon trekken dat ze haar zin niet kreeg. Zal bij de derde wel anders gaan aangezien mijn zoon dan ruim een jaar oud is en je het aan hem niet zo kan uitleggen als dat ik bij de oudste toendertijd kon doen. Maar je moet met alles je eigen gevoel volgen, borstvoeding geven doe ik nu al ruim 3,5 jaar onafgebroken en alles gaat me erg gemakkelijk. Ik besef me ook dat dit niet altijd bij iedereen hetzelfde gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Mommyof3

Ik zie tandem voeden ook niet echt zitten, neemt je kleintje wel flesjes? W ...
Ja hij pakt de fles en kunstvoeding perfect eigenlijk. Lijkt me lastig idd als je een flesweigeraar hebt😓

2 jaar geleden

Ik voed mijn zoon ook nog, hij is nu 16 maanden en ik ben 10 weken zwanger. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat nu.. Toen ik zwanger was van de tweede gaf ik de eerste ook nog borstvoeding, maar zij wad pas 9 maanden. Omdat ze voeding zo snel terugliep, had ze er echt niet genoeg aan en toen moest ik over op fles. Nu eet en drinkt mijn zoon al helemaal normaal, omdat hij 16 maanden is, dus al mijn borstvoeding is extra. Ik zie nu dus niet zo'n noodzaak om te stoppen. Hij drinkt sochtens en savonds in bed.. maja, tandemvoeden lijkt me ook heftig

2 jaar geleden

Reactie op Mar02

Over het algemeen deed ik de jongste als eerste, maar heb ook heel vaak all ...
Echt knap van je, dit is mijn eerste lange borstvoeding avontuur en vind het pittig maar ik geniet er ook echt van. Alleen ik merk wel echt dat mijn lichaam het even zwaar vindt en denk dat ik daarom een egoïstische keuze wil maken en het te beëindigen. Ik had als doel 1 jaar en ik zou door kunnen gaan alleen zie ik het niet zitten om mijn zoontje nog te voeden en ook nog een baby straks

2 jaar geleden

Reactie op Suuuziee

Ik voed mijn zoon ook nog, hij is nu 16 maanden en ik ben 10 weken zwanger. ...
Zie jij jezelf nog doorgaan tot het einde van je zwangerschap of wil je stoppen voor de bevalling?

2 jaar geleden

Reactie op Mommyof3

Zie jij jezelf nog doorgaan tot het einde van je zwangerschap of wil je sto ...
Ik denk eigenlijk wel dat ik wil stoppen, om m'n borsten weer even voor mezelf te hebben en omdat ik tandemvoeden niet zo zie zitten(alleen om stuwing weg te drinken🤣) Maar van het idee van stoppen word ik wel verdrietig, omdat het nog zo fijn is samen. Enige momentje dat hij nog lekker bij me zit of ligt. Hoe oud is jouw kindje? Ik lees dat je kindje het afbouwen niet zo ziet zitten? Wil hij geen flesje?

2 jaar geleden

Reactie op Mommyof3

Echt knap van je, dit is mijn eerste lange borstvoeding avontuur en vind he ...
Dank je wel, van jou net zo knap!! Ik snap wel dat je zo denkt hoor, het vergt wel heel veel van je op meerdere vlakken. Borstvoeding voor 1 kind vreet al veel energie en dat wordt alleen maar meer. En als jij denkt dat je het niet trekt is het logisch dat je ermee stopt, je moet er niet aan onderdoor gaan. Voor jou niet goed en je kindjes niet. Jijzelf moet wel op de eerste plek staan. En als je het doel niet haalt van 1jaar voeden neem het jezelf dan niet kwalijk, maar wees juist trots op hoelang je het wel hebt gedaan. Net als met de bevalling loopt het allemaal bijna nooit zoals je van tevoren plant.

2 jaar geleden

Reactie op Mar02

Dank je wel, van jou net zo knap!! Ik snap wel dat je zo denkt hoor, het ve ...
Dank voor je mooie woorden, ik geef je 100% gelijk. Ik moet naar mijn lichaam luisteren heb 1 jaar kunnen voeden en nu is het tijd om te stoppen. Heb jij soms tips om af te bouwen?