48 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Liisss
Hoe gaat het met iedereen hier? Hier momenteel alweer dik 32 weken zwanger ...
Heel herkenbaar, dat had ik ook bij nr. 1 en 2. Daar zit 1,5 jaar tussen. Eerlijk gezegd heb ik die periode ook als erg pittig ervaren, het 24/7 beschikbaar zijn voor twee kleintjes. Inmiddels zijn ze 4 en 2 en kunnen ze heerlijk samen spelen en als ze elkaar een paar uur niet gezien hebben, geven ze elkaar een dikke knuffel 🥰
8 maanden geleden
Reactie op Wensmama4
heyy ik heb op dit moment een dreumes en een peuter en bijna 32 weken zwang ...
Petje af!
8 maanden geleden
Reactie op Liisss
Ik houd mezelf maar voor dat aandacht delen ook goed voor hem is 😊
Maar ik werk idd nog wel even dingen af die ik graag nog met hem alleen wil doen 😇
8 maanden geleden
Ik moet ook echt rustiger aan doen, zegt de verloskundige steeds. Maarja dat is lastig als je een 4jarige en een 2,5 jarige hebt, die naar de school/opvang etc moeten🙈. Daar komt dan de rest van het leven nog bij, werk en bij ons een bijna oplevering van een nieuwbouwhuis.
Ik heb ook regelmatig last van krampen door overbelasting. Maar wil/kan niet echt rustiger aan doen. Als in; ik wil met de Kids mee en leuke dingen doen in het weekend en ik wil blijven werken. Soms moet het ook (man met wisseldiensten). Tegelijkertijd wil ik ook niks riskeren natuurlijk. Ik heb wel een elektrische fiets aangeschaft voor de ochtenddrace> dat kan ik iedereen aanraden 😁👌
Hebben jullie ook dit dilemma?
8 maanden geleden
Reactie op Vls
Ik moet ook echt rustiger aan doen, zegt de verloskundige steeds. Maarja da ...
Yes precies hetzelfde. Kom ook heel lastig weg als t wel een keer kan. Dan hangen de kids heel erg aan me. En beiden ook ziek geweest
8 maanden geleden
Heel herkenbaar. Een dreumes van 15 maanden rondlopen en 32 weken zwanger. Naast dat het sowieso fysiek zwaarder wordt helpt het tillen ook niet mee. Hopelijk gaat hij snel lopen hihi
8 maanden geleden
Reactie op Liisss
Ja ik kan ook regelmatig huilen om het feit dat ze straks niet meer m’n kleinste meisje is… die hormonen helpen niet mee 🤭 hier is ze al wel twee jaar dus kan haar veel uitleggen, dat helpt.
8 maanden geleden
Hier loopt het eigenlijk best goed op het moment. Ik zit wel in de ziektewet 😅 en bij tijden is het pittig (als er eentje ziek is of na weer een korte nacht), maar het gaat beter dan het was. Het scheelt dat ze wat ouder worden.
Waar ik me nu wel al wat zorgen om maak is hoe ik het straks moet gaan doen met voedingen en dutjes en met het kinderen halen van en brengen naar (de peuter)school, enz. Iemand tips? Helaas wonen we dermate ver weg dat naar school wandelen met de reiswieg geen optie is.
8 maanden geleden
Reactie op Joyphrey92
Heel herkenbaar. Een dreumes van 15 maanden rondlopen en 32 weken zwanger. ...
ik kan je zeggen het is een hele opluchting als de dreumes kan lopen, onze jongen is nu 15 maanden en loopt sinds een week het hele huis door. enige moment dat ik hem nog moet tillen is op de commode, in en uit bed en van de trap af. trap klimt hij zelf ook op. het was ook wel heel spontaan dat hij ging lopen, de eerste losse stappen zetten hij op de kdv en na een week wilde hij niet meer anders
8 maanden geleden
Mijn zoontje is straks 2,5 als de tweede geboren wordt. Een tijd lang wilde hij absoluut niet aan de hand lopen en moest ik hem alsnog vaak tillen of de kinderwagen meenemen omdat ik hem anders gewoon niet bij kon houden. Waar wij wonen is het erg bergachtig dus het was een hele tijd best zwaar. We zijn toen veel minder naar buiten geweest dan normaal.
Van de ene op de andere dag vroeg hij opeens om mijn hand en als we nu buiten lopen blijft hij netjes bij mij. En dat is maar goed ook, want hij is nog sneller geworden met rennen en ik ben nog langzamer geworden met mijn buik 😂
Nu til ik hem alleen nog wanneer het echt moet en bijna alleen maar thuis wanneer mijn man er niet is.
8 maanden geleden
Reactie op daantjel
ik kan je zeggen het is een hele opluchting als de dreumes kan lopen, onze ...
Jaa wij zitten er echt een beetje op te wachten maar hij lijkt wat angstig. Laat echt niet los met lopen. De trap op doet hij dan weer wel. We zullen zien, misschien duurt het niet lang meer
8 maanden geleden
Reactie op Joyphrey92
Jaa wij zitten er echt een beetje op te wachten maar hij lijkt wat angstig. ...
hier was het ook heel spontaan, liep al een tijdje aan de hand mee in huis. maar loslopen werd geweigerd, ff snel iets los laten en 2/3 stappen om wat anders te pakken ging wel goed.
ene kant was het fijner dat hij kroop, toen hoorde ik precies waar hij was nu hoor ik het pas als hij kastjes leeg trekt
8 maanden geleden
32 weken zwanger en nog een van bijna 4 en 1,5 rondlopen. Heerlijk hoe de oudste het allemaal mee krijgt en de (tot nu toe) jongste hele dag baby zegt haha. Soms is het pittig, zeker met een man die onregelmatig werkt maar gelukkig een lieve mama en schoonouders die af en toe even uit de brand helpen!
5 maanden geleden
Oudste is nu 20 maanden en de jongste bijna 3. Ik vind het soms ook pittig. Maar ondertussen wel leuk.
Ben vaak zoekende in hoe ik alles met elkaar kan combineren, de jongste in bed, hoe houdt je de oudste dan bezig, de oudste is ziek hoe zorg je voor de jongste. Het is een groot feest van ontdekkingen haha.
Het enige wat me echt zwaar valt zijn de nachten waarbij ze beide spoken. En je dus zelf haast geen slaap krijgt.
5 maanden geleden
De jongste is hier nu 7 weken. Ze begint wat te kirren en wordt alerter op haar omgeving. Dat vinden de oudste 2 prachtig 🥰 Ze zijn sowieso wel fier op hun zusje (Ze zijn nu 4,5 en 3 jaar oud)
Wat ik pittig vind: de korte nachten en overdag niet bij kunnen slapen. Dat is de reden dat ons mupsie sinds vorige week al is begonnen bij de kinderopvang.
100.000 Keer op een dag moeten zeggen "Sorry schat, mama is nu even bezig." "Nee, sorry, dat kan nu even niet." "Sorry, ik heb nu even mijn handen vol. Straks, goed?" En puntje bij paaltje heb je de hele dag je handen vol.
De onvoorspelbaarheid: doet ze een dutje van 5 minuten? 20 minuten? 3 uur? Kan ik de oudsten nu in bad stoppen, of niet? Kan ik zelf even onder de douche?
Het combineren van voedingen en slaapjes met het ritme van de oudsten. Want die moeten op tijd naar school, opgehaald, eten, naar bed..
Dat soort dingen.
4 maanden geleden
Reactie op Steffie 83
De jongste is hier nu 7 weken. Ze begint wat te kirren en wordt alerter op ...
Wij hebben thuis een moonboon staan en ons zootnje slaapt daar heel lang in. Misschien toch overwegen? Via marktplaats gekocht je kan hem voor het zelfde geld weer verkopen!