26 Reacties
2 jaar geleden
Hey! Ik werk ook in de kinderopvang , 4 dagen. Ik merk ook dat het zwaar wordt. Vooral ook last van mijn rug/ bekken. Weet ook niet goed wat ik er mee moet.. zelfs als ik thuis ben of op het werk echt rustig aan doe, heb ik ook last. Vind het maar lastig, ik snap je gevoel dat iets je weerhoudt, zo sta ik er momenteel ook in.
2 jaar geleden
Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis, 3 dagen per week. Vandaag met verloskundige besproken dat ik nu halve dagen moet gaan werken ivm veel harde buiken en dat ik ook geen zorg meer mag uitvoeren. Het lichamelijke is echt te veel momenteel
2 jaar geleden
Ik moet inderdaad ook 2 stappen terug van de bekkenfysio en verloskundige. Maar mijn baas heeft al uitgesproken dat halve dagen op de groep geen optie is dus dat maakt het lastiger.. ook zoveel last van harde buiken? Vervelend zeg!
2 jaar geleden
Hey! Ik werk ook in de kinderopvang , 4 dagen. Ik merk ook dat het zwaar wo ...
Lastig hè. 4 dagen.. respect 🥹 Hoe ver ben je nu? Ik kan thuis ook weinig rustig. Heb nog 2 kindjes rondlopen die aandacht willen maar toch probeer ik waar het kan en als mijn man thuis is rust te pakken. Wat ik erg rot vind omdat ik mij dan schuldig voel tegenover mijn kindjes. Oftewel. Je kan het eigenlijk nooit helemaal goed doen 🫠
2 jaar geleden
Lastig hè. 4 dagen.. respect 🥹 Hoe ver ben je nu? Ik kan thuis ook weinig ...
Ja heel erg lastig! Ik ben nu 22 +3. Ik merk ook dat ik er een enorm vol hoofd van heb, jij ook? Voor jou helemaal lastig met 2 kindjes er naast! Voor ons is dit ons eerste kindje.
2 jaar geleden
.ik werk ook 3 dagen in de KO, ook al 1 ziek gemeld. Ik hèb gevraagd om de andere 2 ondersteuning of een stagiaire te mogen en dat kan geregeld worden gelukkig. Scheelt dat mijn manager ook een zorgelijke zwangerschap heeft en ik medisch ben met kans op vroeggeboorte, dus ze neemt het het we heel
Serieus gelukkig. Vanuit het ziekenhuis geleerd dat als je het thuis niet meer kan runnen omdat je 2,3 of 4 dagen werkt , alles uit balans is , je je zeker ziek kan melden een dag of dagen. Je bent maar korte tijd zwanger en werken doe je als het goed is nog heel lang.
2 jaar geleden
Ja heel erg lastig! Ik ben nu 22 +3. Ik merk ook dat ik er een enorm vol ho ...
Ja, ik kan overal om piekeren. De balans is ver te zoeken en daardoor inderdaad een vol hoofd en schuldgevoel naar iedereen. Terwijl ik vooral het allerbeste wil voor de baby maar toch blijft het lastig 😅
2 jaar geleden
Herkenbaar! Werk 4 dagen op de 0 tot 4 groep, voornamelijk echt de allerjongste die nog niet volledig zelf kunnen staan/ lopen... eigenlijk de hele dag wel iemand op de arm.
Mijn collega's van de bso vinden het maar gek dat ik met 23+4 last van me rug heb.. uhm ja ik ben de hele dag aan het tillen.
Leidinggevende heeft niet veel inlevingsvermogen, maar heb wel besloten dat wanneer het echt niet meer gaat ik me toch echt ziek moet melden als het niet minder of anders kan
2 jaar geleden
Reactie op loetje5
.ik werk ook 3 dagen in de KO, ook al 1 ziek gemeld. Ik hèb gevraagd om de ...
Ja stom is dat. Want ik begrijp precies waarom ze het zeggen in het zkh en weet ook dat alles uit balans is en ik zo niet lang door kan. Maar toch heb ik zo’n gevoel van falen 😅
2 jaar geleden
Ja stom is dat. Want ik begrijp precies waarom ze het zeggen in het zkh en ...
Heftig zeg.. dat je kans hebt op vroeggeboorte . Is het je eerste kindje?
2 jaar geleden
Herkenbaar! Werk 4 dagen op de 0 tot 4 groep, voornamelijk echt de allerjon ...
Wat naar zeg! Dat je leidinggevende geen inlevingsvermogen heeft. Maakt het nog lastiger.
2 jaar geleden
Heftig zeg.. dat je kans hebt op vroeggeboorte . Is het je eerste kindje?
Dit is mijn tweede kindje , de eerste is prematuur en dysmatuur geboren door een placenta en navelstreng afwijking en hoge bloeddruk , ik slik er nu wel medicatie voor maar het blijft elke 3 weken afwachten of ze nog goed groeit in mn buik en wanneer we stop moeten zeggen ( nu ook weer te hoge bloeddruk ) hopelijk kan ze zo lang mogelijk blijven zitten.
2 jaar geleden
Ik ben nu 20+5 en ben sinds 18 weken begonnen met een halve dag minder werken. Ik werk 3 dagen, waarvan 2 op een 2-4 groep met max. 8 kinderen, dus ik sta alleen. En 1 dag op 0-4, met twee collega’s en een stagiaire. Ik heb al vanaf 6 weken last van bekkeninstabiliteit, en ik merkte dat voor mij de dinsdag het zwaarste valt. Halverwege de dag heel veel pijn en niet normaal meer lopen. Ik heb dus afgesproken met de manager om eerst een halve dag minder te gaan werken en vanaf daar verder te kijken hoe het gaat.
Je zou kunnen vragen of je een halve dag eraf kan krijgen. Bij ons is het zo geregeld dat als je het er mee eens bent je de middag werkt. Dan zou de invaller die de ochtend voor jou werkt nog op de bso kunnen werken en kunnen ze de uren van de medewerkers maximaal inzetten.
2 jaar geleden
Reactie op Liefmuisje
Ik ben nu 20+5 en ben sinds 18 weken begonnen met een halve dag minder werk ...
Bij ons willen ze niet onnodig wisselen halverwege de dag ivm vaste gezichten voor de kinderen. En zijn er praktisch gewoon geen mensen die halve dagen willen of kunnen werken..
2 jaar geleden
Bij ons willen ze niet onnodig wisselen halverwege de dag ivm vaste gezicht ...
Dat kan ik mij voorstellen inderdaad. Ligt er misschien ook aan bij wat voor kdv je werkt.
Bij mij hebben ze het nu zo geregeld dat degene die mij nu al vervangt straks ook mijn verlof gaat doen. Dus dan kunnen de kinderen al wel wennen aan wie er straks op de groep staat
2 jaar geleden
Ik werk ook 3 dagen kdv 27 uur ongeveer, gelukkig om de dag dat scheelt wel iets (ma,wo, vrij) maar toch sommige dingen worden gewoon te zwaar. En onbewust werk je gewoon met een verkeerde houding en als je zwanger ben voel je dat nog sneller aan. Op mijn werk hebben ze een nieuwe regel na 2 keer ziek te zijn geweest een verzuimgesprek. Nu ben ik momenteel door het werk ziek geworden (kinderen die met diarree worden gebracht of met zware griep want anders moeten werken) gelukkig is het mijn vrije dag maar het is van de zotte dat je bang ben voor een verzuimgesprek omdat je echt ziek ben en er niks aan kan doen.
En mijn leidinggevende weet dat de vorige ook prematuur is geboren maar een beetje sympathie vanuit hun kant zou ook fijn zijn. Ben nu 23 weken zwanger bij de vorige braken mijn vliezen met 32 weken en ze kwam met 34 weken na 2 weken ziekenhuis te liggen😅
2 jaar geleden
Reactie op priscilla2104
Ik werk ook 3 dagen kdv 27 uur ongeveer, gelukkig om de dag dat scheelt wel ...
Oh heel herkenbaar! Ik was 2 week terug ook ziek door de kids die ziek zijn gebracht... heb me om 7 uur ziek gemeld en had om 11 uur het verzuimbedrijf al aan de telefoon! Of ik wel echt ziek was, waar ik last van had en wanneer ik verwachtte dat ik weer aan het werk ging...
2 jaar geleden
Ik werk 2 halve dagen op de PO en ik heb het geluk dat we het nu rustig hebben qua kind aantal. Ik heb vrij snel last van mijn bekken dus ik doe het rustig aan. Ik heb het thuis zwaarder met een dochter van 9 maanden 😂