4 Reacties

2 jaar geleden

Ja de uwv had mij verteld dat je gewoon zwangerschapsverlof verlof kan aanvragen en dat je tijdens die moment ook meer uitkering krijgt!

2 jaar geleden

Je kan sowieso verlof krijgen inderdaad, dat is gewoon geregeld. Maar ik snap je angst. Ik zit ook in de ziektewet en krijg een WIA. Daarnaast zit ik nu in een reïntegratie traject. Het UWV is echt een enge instantie, ook al heb ik wel erkenning gekregen. Ik maak me wel zorgen over hoe dat allemaal gaat en hoop dat de reïntegratie traject een jaar uitgesteld kan worden. Ook omdat de kwaaltjes naast mijn chronische klachten wel heftig zijn. Komende week ga ik het vertellen aan de coach die bij begeleid, hopelijk kan die mij adviseren. En net als een gewone werkgever hoef je je zwangerschap pas te melden 3 weken voor je met verlof zou gaan Succes!🍀

2 jaar geleden

Voor je uitkering heeft het niet zoveel gevolgen. Tijdens de ziektewet heb je net zoveel recht op zwangerschapsverlof als in dienst bij een werkgever of een ww uitkering en krijg je 100% van je dagloon. Indien je zwangerschapsklachten heel erg worden waardoor je daardoor niet meer zou kunnen werken (in de functie die je deed voor je in de zw kwam) dan kan je je eerder ziek ten gevolge van melden en ga je eerder naar 100%. Let op: dat wordt wel getoetst door een arts

2 jaar geleden

Reactie op Mama 2 Be

Je kan sowieso verlof krijgen inderdaad, dat is gewoon geregeld. Maar ik sn ...
Het is echt verschrikkelijk, ik heb kanker gehad met een heel zwaar behandelplan. 5 weken na mijn laatste chemo vroegen ze mij of ik over 2 weken al weer wat uurtjes zou kunnen werken om op te bouwen. Ik schrok zo erg.. en eigenlijk onvruchtbaar van de chemo’s maar toch zwanger geraakt 🥰 ik snap jou ook volledig, ik hoop idd dat het uitgesteld kan worden en heel veel sterkte en beterschap ❤️‍🩹 ik wacht idd nog even met het te vertellen, ben benieuwd wat mij allemaal te wachten staat. Bedankt voor je berichtje en heel veel succes met alles!