12 Reacties
2 jaar geleden
Kwa producten op etenswaren na nooit op dingen gelet eigenlijk.
De misselijkheid is lastig te zeggen bij de meeste stopt het bij een bepaald aantal weken, bij andere kan dit een hele zwangerschap lang zijn.
Dit laatste had ik bij mijn eerste.
Enige tip om door de misselijkheid heen te gaan is medicatie te vragen bij de huisarts om het dragelijk te maken 😇
2 jaar geleden
Ik heb bij mn eerste zwangerschap gemberpilletjes geslikt (antimetil) en soms suprimal (reistabletjes). Dit hielp bij mij om de ergste misselijkheid onder controle te hebben. Momenteel 6+3 en ik heb er wel last van maar het is nog te doen dus ik probeer het nog even uit te stellen, maar heb ze alweer in huis liggen
2 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
Ik heb bij mn eerste zwangerschap gemberpilletjes geslikt (antimetil) en so ...
Ja ik wilde dus ook even aankijken voordat ik medicijnen zou gebruiken maar vindt het toch best wel zwaar 😢
2 jaar geleden
Qua producten ben ik eigenlijk sinds de zwangerschap van onze eerste al volledig omgeslagen naar gezonde producten. Misschien vind je het leuk om mijn lijstje te zien? You’ll get it anyway 🤭:
- shampoo & conditioner: petal fresh (kan je halen bij Kruidvat/Douglas/H&B)
- tandpasta: Weleda of Elite home
- deodorant: INCIA roller (een natuurlijke deo is écht een investering in tijd… zo fucking belangrijk, ik heb 2 maanden moeten detoxen -stinken- tot eindelijk mijn oksels weer ‘gezond’ waren… 🫥 but totally worth it
- wasmiddel: attitude of INCIA babywas (attitude kan je een mega pak voor 40 euro kopen daar kan je makkelijk 4 maanden mee)
- ossengalzeep : voor extra vlek verwijdering
- zuiveringszout : H&B van Jacob Hooij bakjes voor het schoonmaken van je groente en fruit na aankoop (want pesticiden) óf als je budget ernaar is haal alles biologisch.
Dan voor straks als de baby er is:
- Etos puur en zacht luiers (zonder chemische stoffen en écht goed genoeg luiers!)
- neutral baby olie (op de huid of voor in bad)
- ALLE kleding wassen voor gebruik!!
- Shea butter voor op de billetjes (of eigenlijk voor alles!) - bij de Etos van Natural heroes voor 5,- 🫨 met een pot kan je echt lang!
-de kleine badkamer shampoo/badgel- deze is meer als voorbeeld, wij wassen het haar van onze dochter eigenlijk alleen met water en eens in de zoveel tijd met Petal Fresh! Maar de kleine badkamer heeft wel gezonde producten voor als je het wel wilt gebruiken 😬
- Naïf zonnebrand crème ZONDER parfum : werkt naar behoren maar vlekt wel… ik ga nu de INCIA variant halen voor de aankomende vakantie, die schijnt beter te smeren 🤭
Alle INCIA/elite home (ook schoonmaakproducten haal ik daar óf van Ecover) haal ik via Hemnature 😊 /
H&B = Holland & Barret
Dit is een subtiele lijst met absolute musthaves maar de lijst kan nog veeeel langer haha! Mocht je vragen hebben over eventueel andere producten let me know ik heb nog een uitgebreide lijst op mijn telefoon staan 🙈🤪
2 jaar geleden
Hier een korte lijst van producten die ik o.a. veel gebruik:
- tandpasta: fluoridevrij van Weleda of Ecodenta
- wasmiddel: Puur van AH
- schoonmaakmiddel: azijn en baking soda met lavendel druppels of een ecologisch middel
- deo: ‘s ochtends wassen met water + baking soda en geen deo meer nodig.
Verder bijna alle verzorgingsproducten voor zowel mezelf als de kinderen (gezichtscrème, zonnebrand, billenzalf, shampoo etc.) van Weleda of Naïf.
2 jaar geleden
Reactie op mars90
Oh nog een vraag aan jou.. heb jij tips voor troepvrije haarstyling? Ik heb ...
Heb ik even voor je opgezocht 🙈🥰 :
Attitude heeft een anti klitten spray die ‘clean’ is (heet: hair detangler)
&
Urtekram (sowieso ook mooi merk) heeft een spray conditioner
^ zoals ik al aangaf in mijn vorige berichtje gebruik ik vrij weinig haar producten haha! Eigenlijk staat de conditioner in huis er voor de sier want die gebruik ik eens per x maanden 😂🙈 als je op zoek bent naar een specifiek product kan ik het zo voor je uitzoeken 😁.
2 jaar geleden
Ik doe hier ook aan mee en haal veel informatie over producten van sproetonline.nl
Zij is echt top (zie ook Instagram)
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Qua producten ben ik eigenlijk sinds de zwangerschap van onze eerste al vol ...
Mooi lijst! Maar waar filter je dan op? Is er een bepaald stofje of ingrediënten wat een NO-GO is tijdens je zwangerschap.