9 Reacties

2 jaar geleden

Bij nr1: - bevalling informatie avond via vk (1x) - borstvoeding informatie avond via vk (1x) - bevalling informatie avond van ziekenhuis (1x) - zwangerschapsyoga (elke week) - bevallingsworkshop met partner (1x) - zwangerschapszwemmen (elke week) Nu bij nr 2: - zwangerschapsyoga - zwangerschapszwemmen - straks na de bevalling ben ik lactatieconsult van plan voor het kolven, dat wil ik deze keer met wat minder struggles doen - misschien nog opfriscursus bevalling voor de partner 😅

2 jaar geleden

Ik had geen behoefte aan een cursus, ik wilde het vooral zelf ervaren. Dat heb ik nu de 2e keer weer. Wel doe ik voor de 2e keer mee met zwangerschapszwemmen. Dat vind ik gezellig en het houdt je in beweging. Vooral aan het ei de voelt het heerlijk om te zwemmen. Dan voel je je even niet meer zo zwaar.

2 jaar geleden

Ik ga zelf (eerste zwangerschap) ook de cursus ZwangerFit doen. Zit geloof ik door het hele land ook. Ik zelf heb gekozen voor een pakket met 8x trainings avonden (dus sporten met de fysio speciaal voor het aansterken van de armen/benen) en 3x informatie avonden waarvan 1 met partner. Ik vind het wel fijn om de gehele zwangerschap fit te blijven ☺️ maar dat is denk ook geheel persoonlijk met hoe jij je voelt.

2 jaar geleden

Hoi! Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het volgen van zwangerschapscursus in het 3e trimester? Op internet lees ik vooral dat het tussen de 21-28 weken gevolgd wordt (en ik zou het liefst ook z.s.m. een volgen). Nu heb ik een dagcursus gevonden, alleen de eerst volgende optie dat het gegeven wordt en ik kan is als ik 32 weken ben.

2 jaar geleden

Reactie op Stine94

Hoi! Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het volgen van zwangerscha ...
Prima op tijd als de focus vooral zit op bevallen, (borst)voeding en kraamtijd Als de focus zit op zwanger zijn, dan beetje mosterd na de maaltijd 😉

2 jaar geleden

Reactie op bubble2024

Prima op tijd als de focus vooral zit op bevallen, (borst)voeding en kraamt ...
Dankje! Realiseer ik me gelijk dat ik de naam even moeten aanpassen naar 'Bevalcursus' 😀

2 jaar geleden

Wij gaan naar een cursus bij onze eigen verloskundige en daarna wil ik nog de cursus Bevallen Als Een Baas doen. Het is mijn eerste zwangerschap en ook al kun je de bevalling nooit sturen, ik vind het fijn om over alles geïnformeerd te zijn en weloverwogen keuzes te kunnen maken als het anders loopt. ☺️

2 jaar geleden

Bij mijn dochter hebben mijn man en ik Samen Bevallen gedaan, dit gaan we nu weer doen (de herhalingscursus). Heel blij dat ik dit gedaan heb, veel kennis opgedaan en stonden op deze manier niet voor verrassingen tijdens de ingrepen.

2 jaar geleden

Yoga en CP