12 Reacties
2 jaar geleden
Ook heb ik behoorlijke last van hoofd schouder en nek pijn. Wat volgens Google dus weer kan duiden op bekken instabiliteit. Dat de pijn zich dus naar boven verplaatst. Morgen wil ik sowieso even de verloskundige en/of huisarts bellen voor advies. Maar ik dacht ik probeer het ook eerst even zo
2 jaar geleden
Ik herken dit zeker. Ik volg nu fysiotherapie kan ik zeker aanraden. Bij mij gaat het om het overcompenseren van de spieren inderdaad een ontzettend vervelend gevoel.
2 jaar geleden
Reactie op Jillll
hier 15 weken en ik schreeuwde net van de pijn, ik heb echt niet normaal ve ...
Die zal je wss adviseren om naar de fysio te gaan. Rugklachten kunnen helaas bij de zwangerschap horen. Heb er helaas ook van. Ben samen met fysio bezig om rug sterker te maken. Het is bij mij per dag verschillend of ik veel pijn heb. Soms heb ik het na een flink stuk wandelen, soms heb ik het na een dag niks doen. Bij mij zit de pijn voornamelijk in het SI gewricht 馃槱. Ieder uur een klein stukje lopen/bewegen, stretchen en rugoefeningen dragen wel bij voor mij!
2 jaar geleden
Ik heb dit ook. Mijn verloskundige heeft mij doorverwezen naar de bekkenfysio. Daar ben ik nu 1 keer geweest en ik heb oefeningen meegekregen die ik twee keer per dag moet doen. Vrijdag moet ik er weer naartoe.
2 jaar geleden
Herkenbaar, derde zwangerschap en elke keer min of meer last van gehad. Gaat vooral beter als ik veel stretch en yoga doe. Mij helpt vooral de pigeon pose. (elk variatie ervan, je kan het zelf zittend op de stoel doen, zie links)
https://www.oxygenmag.com/workouts-for-women/yoga-for-women/5-pigeon-pose-variations-to-loosen-up-your-legs/
https://food.unl.edu/article/nutrition-education-program/chair-yoga
En ook bij YouTube zijn er goede videos voor pregnancy stretches (sciatica pain relieve of lower back pain).
Misschien dat dit een van jullie ook kan helpen. 馃馃徏
2 jaar geleden
Naar de fysiotherapeut gaan en oefeningen doen heeft voor mij geholpen vorige zwangerschap.