12 Reacties

2 jaar geleden

Je mag die 9 weken ook verspreid opnemen , maar als je het niet ziet zitten ja dan zal ik zeggen op zoek naar een rustige baan misschien ?

2 jaar geleden

Je ouderschapsverlof wordt berekend op de uren die je werkt en terugkomt na het verlof. Volgens mij moet je na terugkomst een maand of 6 dan dat aantal uren blijven werken. Ik zou het even goed uitzoeken.

2 jaar geleden

Reactie op XooXooX

Je ouderschapsverlof wordt berekend op de uren die je werkt en terugkomt na ...
Goed... ik weet eigenlijk niet hoe het zit met een tweeling..

2 jaar geleden

Reactie op XooXooX

Klopt. Als je dat niet doet moet je dat terug betalen. In ieder geval zo werkt dat bij ons.

2 jaar geleden

Reactie op XooXooX

Dankjewel ik ga me verder in verdiepen. Ik dacht dat je gewoon die 9 weken (70% uitbetaald) kan plakken na je bevallingsverlof. Daarna heb je 26 keer je uurwerk die niet betaald is. Maar het is niet altijd duidelijk.

2 jaar geleden

Reactie op XooXooX

Hoe bedoel je? Als ik die 9 weken aan mn zwangerschapsverlof plak en ik in mn verlof een nieuwe baan vindt telt dat dus niet? Of hoe moet ik het lezen haha

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Hoe bedoel je? Als ik die 9 weken aan mn zwangerschapsverlof plak en ik in ...
Ik weet namelijk wel dat mijn werkgever het verlof aanvult tot 100% betaald als je na einde verlof je uren een jaar lang niet verlaagd

2 jaar geleden

Reactie op T-L

Dankjewel ik ga me verder in verdiepen. Ik dacht dat je gewoon die 9 weken ...
Die 9 weken (70%) krijg je van het UWV en hoef je niet terug te betalen als je daarna minder gaat werken of een andere baan hebt. Alleen bij betaald ouderschapsverlof wat door je werkgever zelf wordt vergoed zitten regels aan vast.

2 jaar geleden

Ik zou alle regelingen volledig uitnutten als ik jou was. Ze zijn er niet voor niets. 👍 Dus lekker veel verlof genieten en dan naar een minder heftige baan als dat fijn is. Maar je mag ook nog tijdens je verlof van gedachten veranderen, mag gewoon allemaal. 😀 Reken maar zo dat jouw kinderen later weer voor onze generatie gaat zorgen, en dat is veel waard! 👍

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Hoe bedoel je? Als ik die 9 weken aan mn zwangerschapsverlof plak en ik in ...
Toen ik ouderschapsverlof opnam zaten daar wel wat haken en ogen aan. Het werd berekend over de uren die ik daarna weer zou komen werken. Ik wilde na mijn verlof 3 dagen gaan werken dus ik kreeg minder uren ouderschapsverlof dan een fulltimer. Als ik na het verlof toch maar 2 dagen zou gaan werken zou ik de teveel ontvangen uren terug moeten betalen. ----- Waarschijnlijk heeft de topic starter niks aan mijn antwoord omdat het een andere vorm van verlof betreft. Het lijkt me wel iets om goed uit te zoeken voor haar.

2 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was net die nieuwe regel in gegaan van de 9 weken. Deze heb ik verspreid gedaan. Ben 3 dagen gaan werken 2 dagen verlof 70%. Het ligt aan je inkomen wat het UWV betaald hier zit namelijk een maximaal bedrag aan. Ik ben na me verlof gestopt bij me werk maar geen last gehad dat wat terug moest betalen ofz. Met tweeling heb je volgens mij nog meer recht om verlof dagen maar dit weet ik niet zeker

2 jaar geleden

Hier ook zwanger van een tweeling. Je hebt recht op 2x (i.v.m. Tweeling) 26x40 (je contract uren) uur ouderschapsverlof. Waarvan 18 weken (720 uur) betaald tot max 70% van het uwv dagloon. Dit betaalde deel moet je opnemen in het eerste levensjaar en kan ook deels verspreid. Dat is een afspraak die je met je werkgever maakt. Ik zelf kies er voor om 12 weken hiervan in een keer achter mijn verlof te plakken en met de rest rustig weer op te bouwen. Verder behoud ik mijn 40 uur contract maar ga ik de komende jaren 3, 3.5 of max 4 dagen werken. Even afhankelijk van hoe alles loopt. Voor die 1-2 dagen neem ik dan ouderschapsverlof op. Mocht je een nieuwe baan vinden dan neem je al het ongebruikte verlof gewoon mee naar je nieuwe werkgever. Daar moet je dan uiteraard wel weer een plan mee maken hoe op te nemen. Hopelijk helpt dit!