19 Reacties

één maand geleden

Wij zijn met 3 maanden op vakantie gaan zwemmen, niet te lang en goed kijken naar wat hij aangeeft. En we hadden het opgebouwd, het gekke daar was dat het baby/peuterbadje het allerkoudste bad was. Dus dat vond onze zoon niet zo leuk, het normale, warmere bad en warme bubbelbad wel. Na het bubbelbad zijn we niet meer teruggegaan in het normale bad

één maand geleden

Nee hoor, dat is niet te koud. De zwemles zelf is maar ongeveer 20 minuten en dat is lang genoeg. Wij zwemmen sinds onze kleine 5 mnd is.

één maand geleden

Bij ons is het water in het bad voor baby zwemmen 33 graden. Heerlijke temperatuur.

één maand geleden

Bij ons is het in het therapiebad , is 33 graden. Ons kindje ook net 6 maanden en afgelopen maandag onze eerste les, ze vond het echt heel leuk 😍 Ik zou eens navragen bij een zwembad bij jullie in de buurt en ik mocht ook een proefles doen, kun je meteen zien of jullie het leuk vinden!

één maand geleden

Hoe doen jullie dat met afdrogen, aankleden etc.

één maand geleden

Hier is het bad wat warmer, de 'les' duurt een half uurtje. We trekken hem thuis iets makkelijks aan, vanmorgen had hij een wollen boxpakje over zn zwembroek/luier combi. We trekken hem alvast zijn zwemluier aan, met daaroverheen een gewone luier. Een zwemluier houdt alleen ontlasting tegen, geen urine. Er liggen extra aankleedkussens (omlaagklap plankjes) bij het bad. Maar/en we proberen op tijd te komen zodat we het familie hokje kunnen pakken, daar is sowieso een aankleedkussen, of nouja, zo'n plankje dus. Daar leggen we zn reisverschoonmatje op om om te kleden. Na de zwemles gaan we altijd in het lekkere warme bubbelbad. Daarna afspoelen/douchen, afdrogen, luier aan, makkelijk setje aan. En vrijwel altijd valt hij in slaap, nog voor we de maxicosi in de auto hebben, en slaapt thuis dan nog eventjes verder.

één maand geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Hier ben ik ook benieuwd naar

één maand geleden

En hoe doen jullie het met slaapjes? Ik wil ook heel graag zwemmen! Maar iedere les is om 09.00 uur of 09.30 uur in de ochtend. Dat is precies in een slaapje van mijn zoon. Als ik alles doorbreek heb ik een jengelende baby de rest van de dag…

één maand geleden

Reactie op mila12345678

Hier ben ik ook benieuwd naar
Baby afdrogen en aankleden. Baby in maxi cosi, wij hebben een aparte insert die je er makkelijk in en uit kunt halen. Daarna zelf afdrogen en aankleden, baby gaat nergens heen.

één maand geleden

Reactie op SiStitch

Baby afdrogen en aankleden. Baby in maxi cosi, wij hebben een aparte inser ...
Ah maxi cosi, daar had ik niet aan gedacht want we hebben die al weggegeven omdat we het nooit gebruikten 🥲. Zou anders een wat dikker kleedje een idee zijn om baby even op te installeren?

één maand geleden

Reactie op CaliR

En hoe doen jullie het met slaapjes? Ik wil ook heel graag zwemmen! Maar ie ...
Mijn zoontje slaapt eigenlijk ook altijd rond die tijd. Probeer hem nu daarvoor nog wat te laten slapen en na het zwemmen valt hij vaak wel voor een langer poosje in slaap. Dus ik voed hem en dan naar bed

één maand geleden

Reactie op mila12345678

Ah maxi cosi, daar had ik niet aan gedacht want we hebben die al weggegeven ...
Is ook een idee natuurlijk. 🤗 Alleen (uiteraard) wel alert blijven dat je baby niet van het plankje af- rolt 😅 Misschien eerst een (paar) keer met partner en baby gaan zwemmen, dan kun je eerst een beetje kijken hoe en wat werkt. Als je dan alleen gaat sta je er misschien toch wat relaxter in.

één maand geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Maxicosi op onderstel mee het zwembad in. Naast het zwembad staan allemaal aankleed tafels. Even douchen en dan kleed ik hem naast het zwembad weer aan. Dan de maxicosi in en ga ik nog even douchen en daarna rijden we naar het grote omkleed hok en kleed ik mij om.

één maand geleden

Reactie op mila12345678

Ah maxi cosi, daar had ik niet aan gedacht want we hebben die al weggegeven ...
Ik gebruik de wandelwagen bak, daar past ze nog in.

één maand geleden

Wij doen ook babyzwemmen, hartstikke leuk! Is van 10 tot 10.30. In het water is het 32 graden dus heerlijke temperatuur. Ik kleed ons altijd on in de grote kleedruimte daar heb je van die plateaus waar je ze op kan leggen. Na het zwemmen douchen, haar aankleden en voordat z3 in de maxicosi gaat slaapt ze al😅 dus daarn kleed ik mezelf aan

één maand geleden

Reactie op bubble2024

Ik gebruik de wandelwagen bak, daar past ze nog in.
Mag je die dan zo ver het zwembad in rijden?

één maand geleden

Reactie op mila12345678

Mag je die dan zo ver het zwembad in rijden?
Nee, haal ik los van het onderstel. En heeft een handvat aan de kap.

25 dagen geleden

Mijn kindje heeft nog steeds maar een wakkertijd van 1,5 uur en het is al 20 min rijden! Hoe doen jullie dit?! 🥲

25 dagen geleden

Ik ga ook aan babyzwemmen. Dit is een les van een half uurtje. Van 9:30-10:00. Trek bij jezelf en je kindje makkelijke kleding aan. Het water is een goede temperatuur. Maar kijk wat je kindje wil. Bij de meeste zwembaden mag je ook een gratis proefles nemen. Na de tijd even snel je kindje afspoelen, afdrogen en aankleding. Bij ons zwembad is er in het zwemgedeelte een lange plank met veel verschoonkussens gemaakt. Ook met een plank erboven om daar de kleertjes en handdoeken neer te leggen. Ook hebben ze daar 1 douche om je af te spoelen, erg handig, dan hoef je niet met je kleintje naar het koudere gedeelte waar de douches zijn. Dan de maxicosi in en dan ga ik me douchen, afdrogen en aankleden. Na het zwemmen is hij meestal zo moe dat hij in het zwembad al in slaap valt☺️.