67 Reacties

één maand geleden

Wij hebben de 13 weken echo en nipt test bij de vorige gedaan en doen het nu ook weer. Ik graag zo vroeg mogelijk weten of er afwijkingen zijn zodat we op basis daarvan een keuze kunnen maken of ons kunnen voorbereiden. Niet alles kan je uitsluiten want ook bij de geboorte kan er natuurlijk iets gebeuren maar alles wat we kunnen weten, willen wij graag al weten.

één maand geleden

Ik wil graag*

één maand geleden

Wij willen de nipt, 13 + 20 weken echo ook doen. De reden, wij willen graag weten of ons kindje gezond is en zoniet dan willen we ons daarop voor kunnen bereiden. De nevenbevindingen gaan we niet doen. Zolang we maar voorbereid Kunnen zijn als het kindje een ernstige lichamelijke of geestelijk beperking zou hebben. Dan kunnen we ons daarop instellen.

één maand geleden

Ja die gaan wij wel doen evenals de nipt. Bij onze eerste hebben we geen nipt gedaan maar nu wil ik het wel doen. Alhoewel ik wel zenuwachtig ben voor 'wat als?' Maar toch beter zoveel mogelijk info, je kan maar voorbereid zijn, dan zo min mogelijk

één maand geleden

Wij gaan ook weer een NIPT, 13 weken + 20 weken echo doen (vorige x gedaan). Vinden het fijn om te weten wat we kunnen verwachten en daar eventueel keuzes op te baseren. Alles uitsluiten kan natuurlijk niet, maar van wat er mogelijk is vinden wij het fijn dat het kan. 😊

één maand geleden

Deze vraag had ik ook, vooral omdat we volgende week de intake hebben. Na het lezen van wat antwoorden gaan wij de 13 weken ook doen zodat we ons in meerdere opzichten kunnen voorbereiden.

één maand geleden

Dankjewel voor jullie antwoorden!!

één maand geleden

Mijn dochter in Zwitserland heeft ook haar 12.4 weken echo en nipt de 18e september. In Zwitserland moet je het nipt onderzoek zelf betalen maar wordt wel aangeraden om te doen. Ze is 36 als eind maart haar baby geboren wordt en ze wordt door haar leeftijd als risico zwangerschap gezien. Morgen is ze 10 weken zwanger van haar eerste kindje. Zei vindt het belangrijk om zowel de echo als nipt te doen ook omdat ze met zes weken helderrood bloedverlies heeft gehad maar gelukkig zag alles er goed uit.

één maand geleden

Zeker wel. We willen zoveel weten als mogelijk.

één maand geleden

Wij doen het wel. Vorige zwangerschap ook gedaan en door de 13 weken echo wisten wij dat er iets goed mis was met het hartje van het kindje. Hadden wij dit niet gedaan dan hadden wij hem waarschijnlijk bij de 20 wk echo dood in de buik gezien of kort daarna. Hebben hem heel veel leed bespaard✨

één maand geleden

Reactie op Justme_1988

Wij willen de nipt, 13 + 20 weken echo ook doen. De reden, wij willen graag ...
Mag ik vragen waarom jullie ervoor kiezen om het zonder de nevenbevindingen te doen? Want dan weet je toch nog beter of je kindje helemaal gezond is? Wij hebben nog even om erover na te denken wat we allemaal willen dus wil vooral andermans ideeën horen ook. 😊

één maand geleden

Beide. 13 weken/20 weken echo en nipt. We zouden dan meer voorbereid zijn op wat komen gaat mocht er iets afwijkends gevonden worden.

één maand geleden

Wij doen alle echo’s de 13 weken en de nipt incl neven bevindingen. Hebben twee gezonde kinderen en willen graag alles kunnen uitsluiten goed kunnen voorbereiden op, geen verassingen voor zo ver mogelijk bij de bevalling. 1e kindje nooit de nipt gehad, had er onbewust einde zwangerschap 🤰🏼 toch stress van, zou alles wel ok zijn is het gezond?

één maand geleden

Bij de eerste wel de 13 en 20 weken echo gedaan. Nu weer, maar dit keer ook de nipt

één maand geleden

Ik ben in 2022 zwanger geweest van een eeneiige tweeling. Ik heb met 11 weken de nipt test met nevenbevindingen gedaan en daar kwam uit dat de jongens downsyndroom en pateausyndroom zouden hebben. Ik kon toen pas met 16 weken een vruchtwaterpunctie doen. Ik vond die wachttijd ontzettend vervelend en moeilijk. Heel verdrietig is de zwangerschap met 18 weken beëindigd. Ik ben nu 5,5 weken zwanger. Ik denk dat ik er voor ga kiezen om de nipt wat later te laten doen. Gezien mijn eerdere ervaring.

één maand geleden

13 weken en de nipt niet gedaan. 13 weken echo is eigenlijk hetzelfde als de 20 weken echo maar dan worden de resultaten ook nog gebruikt bij een studie, vind dat zelf geen fijn gevoel. Nipt vind ik voor mezelf niet nodig. Zolang het kindje levensvatbaar is is dat voor mij al meer dan genoeg. Grote afwijkingen kunnen ze tijdens de 20 weken echo wel vinden en kan je daar op voorbereiden als de bevalling onder extra toezicht moet.

één maand geleden

Reactie op Oktoberbaby1

13 weken en de nipt niet gedaan. 13 weken echo is eigenlijk hetzelfde als d ...
Maar pataus en het Edward, die onderzocht worden mer de nipt zijn niet verenigbaar met het leven ..?

één maand geleden

Reactie op Sylvia1419

Maar pataus en het Edward, die onderzocht worden mer de nipt zijn niet ver ...
Met het pataussyndroom overlijden kinderen vaak al voor of kort na de geboorte..

één maand geleden

Wij kiezen voor de nipt zonder nevenbevindingen en zowel 13 als 20 wekenecho. De reden waarom we zonder nevenbevindingen doen is omdat als er in de nevenbevindingen iets afwijkends wordt gevonden het percentage dat dit klopt erg laag is en dit onterecht voor veel spanning kan zorgen.

één maand geleden

Hier bij de 13 weken echo van onze vorige zwangerschap erachter gekomen dat ons kindje een open schedeltje had. Om deze reden moeten besluiten de zwangerschap met veel verdriet te beëindigen. Bij normale echo’s en ook de nipt was niets afwijkends te zien. Hierdoor zijn wij er wel achter het belang van de 13 weken echo gekomen.