67 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op Sssttt

Wij kiezen voor de nipt zonder nevenbevindingen en zowel 13 als 20 wekenech ...
Even een ding waar je rekening mee moet houden is dat mijn verloskundige aangaf dat het vanaf dit jaar nieuw is dat de nipt alleen nog maar met nevenbevindingen is. Je kan niet meer kiezen dat je het zonder nevenbevindingen wilt. Hoorde dit vorigeweek

茅茅n maand geleden

Reactie op m jeslinjoane

Even een ding waar je rekening mee moet houden is dat mijn verloskundige aa ...
Oh ik heb dit al bij de vitaliteitsecho al aangegeven en ze heeft daar toen niets over gezegd..

茅茅n maand geleden

https://www.pns.nl/professionals/nipt/algemeen/besluit-minister-kuipers-over-nevenbevindingen-nipt https://www.rivm.nl/nieuwsbrief?id=101500-2396-239621&pid=260791 Hier 2 artikelen die mijn verloskundige aan mij liet lezen

茅茅n maand geleden

Reactie op Sssttt

Oh ik heb dit al bij de vitaliteitsecho al aangegeven en ze heeft daar toen ...
Ik vond het ook raar hoor! Maar ga maar op de kennis af van de verloskundige, hij kon het ook echt onderbouwen

茅茅n maand geleden

Reactie op m jeslinjoane

Ik vond het ook raar hoor! Maar ga maar op de kennis af van de verloskundig ...
In deze link staat dat de keuze eind 2024/begin 2025 komt te vervallen : https://www.24baby.nl/zwanger/echo/nipt-test/

茅茅n maand geleden

Reactie op Sssttt

In deze link staat dat de keuze eind 2024/begin 2025 komt te vervallen : h ...
Ik zou eens even kijken, en anders bel ik morgen gewoon het rivm op en vraag ik het even na 馃槀 wil het nu wel weten hoe het zit

茅茅n maand geleden

Reactie op Sssttt

In deze link staat dat de keuze eind 2024/begin 2025 komt te vervallen : h ...
https://www.verloskundigcentrummeno.nl/veranderingen-nipt-per-1-april-2023/ Hier lees ik weer dat het vanaf april 2023 al zo was

茅茅n maand geleden

Reactie op m jeslinjoane

Ik zou eens even kijken, en anders bel ik morgen gewoon het rivm op en vraa ...
Ja snap ik, ik ook. Ik heb morgen mijn intake bij de verloskundige en ga het navragen. Ik laat het weten wat zij zegt.

茅茅n maand geleden

Reactie op Sssttt

Ja snap ik, ik ook. Ik heb morgen mijn intake bij de verloskundige en ga he ...
Super dankjewel!

茅茅n maand geleden

Reactie op AnneSch

Met het pataussyndroom overlijden kinderen vaak al voor of kort na de geboo ...
Klopt vandaar dat ik vroeg , aangezien ze de nipt niet nodig vind als het kindje levensvatbaar is .. maar daar heeft iedereen natuurlijk een vrije mening . Bedoelde meer dat een nipt ook dingen kan aantonen die niet met het leven verenigbaar zijn

茅茅n maand geleden

Reactie op m jeslinjoane

https://www.verloskundigcentrummeno.nl/veranderingen-nipt-per-1-april-2023/ ...
Gisteren intake gehad en nu kun je nog kiezen of je de nipt met of zonder nevenbevindingen wil!

茅茅n maand geleden

Reactie op Sssttt

Gisteren intake gehad en nu kun je nog kiezen of je de nipt met of zonder n ...
Oh fijn!!! Weet je verloskundige ook wanneer het nieuwe beleid ingaat?

茅茅n maand geleden

Reactie op m jeslinjoane

Oh fijn!!! Weet je verloskundige ook wanneer het nieuwe beleid ingaat?
Nee, ik had niet de indruk dat dat op heel korte termijn ingaat.

茅茅n maand geleden

Wij doen wel de 13 weken echo, maar niet de nipt. We geloven dat ons dit leven is toevertrouwd en nemen het zoals het komt.

茅茅n maand geleden

Reactie op m jeslinjoane

Oh fijn!!! Weet je verloskundige ook wanneer het nieuwe beleid ingaat?
Die van mij vertelde per 2025! Ik heb ook zonder gedaan. Heb hier een heel goed gesprek over gehad en de vk gaf aan dat het veel onrust geeft, de nevenbedingen en vooral interessant is voor de wetenschap. Veel dingen die ze zouden kunnen zien worden alsnog gemist, of zitten in de placenta of bij moeder. Heb wel voor de 13 weken echo gekozen, die hebben we pas 11 oktober met 13+6. Heb maandag met 12.2 een pretecho staan bij een kennis, ze is ook medisch geschoold voor echo鈥檚. Vind ik een heel prettig idee, hierna gaan we het vertellen. En dan is er voor mijn gevoel nog weinig kans dat er echt schokkende dingen uit die 13 weken echo komen al zou t wel kunnen. Ik weet het dan ook liever dan al, dan pas na 20 weken. Lijkt me vreselijk om dan nog een zwangerschap af te moeten breken.

茅茅n maand geleden

De echoscopist van de 13 weken echo was zelf trouwens mega negatief. Zei dat het eigenlijk weinig zin had en vooral voor veel onrust zorgde. Toen ik doorvroeg naar open ruggetje, schedeltje, grote afwijkingen gaf ze aan dat die soms wel gevonden werden. Maar kreeg er wel een raar gevoel door, als ze er zo negatief over zijn waarom doen ze het dan ofzo馃檲

茅茅n maand geleden

Reactie op Surprisesurprise

De echoscopist van de 13 weken echo was zelf trouwens mega negatief. Zei da ...
Vervelend, dan moet ze ander werk gaan doen als ze er niet achter staat of haar mond houden en gewoon het werk doen. Zo verpest je een echo/ervaring die ook super leuk en speciaal kan zijn. Vond dat zo leuk om te zien, al die orgaantjes en hoe compleet het al is

茅茅n maand geleden

Wij hebben ervoor gekozen om de 13 weken echo niet te doen. Dot omdat wij dan verplicht mee moesten aan een onderzoek, waar onze gegevens ook voor worden gebruikt. Is dit bij jullie ook zo?

茅茅n maand geleden

Reactie op aytje04

Wij hebben ervoor gekozen om de 13 weken echo niet te doen. Dot omdat wij d ...
Jaa

茅茅n maand geleden

Ik wilde de 13 weken echo wel. Maar er was nergens plek meer. Mijn gyneacoloog zegt dat t niet zo erg is, omdat ie er voorheen ook niet was.