6 Reacties

3 dagen geleden

Ik volg even, ik ben 15 weken zwanger en heb hier ook last van. Vooral ook in de supermarkt als ik langs die flesautomaten loop, of bij bepaalde geuren dat ik ga kokhalzen. Of met tandenpoetsen, pilletjes innemen. Of soms ook uit het niks

3 dagen geleden

Ik volg mee, ikheb dit ook.. bij hoesten, vieze geuren, tanden poetsen soms, maar zelfs als iemand het over iets viezigs heeft triggert dat (ik ben heel visueel denkend). Ben benieuwd of iemand er een oplossing voor weet of weet wanneer dit wegtrekt

2 dagen geleden

Heel herkenbaar. Het helpt om heel goed op de ademhaling te letten. Door langzaam de ademen, goed via je buik zal je minder snel kokhalzen. Ik moet hier zelf ook enorm op letten bijv met tandenpoetsen. Anders gaat het gegarandeerd mis

2 dagen geleden

Vervelend dat je deze klachten hebt. Ik zelf heb helaas HG en van daarom onder behandeling van het infuus. Krijg nu zware medicatie tegen de misselijkheid en het vele overgeven. Vechten tegen uitdroging. Gaat sinds ik de medicatie gebruik goed. Maar bleef wel kokhalzen. Voor mijn gevoel werd dat nog getriggerd door het maagzuur. Gebruik nu daarvoor omeprazol. Dat werkt erg goed. Zou je eens kunnen proberen. Ik ben nu 16 weken.

2 dagen geleden

Reactie op mariekek89

Vervelend dat je deze klachten hebt. Ik zelf heb helaas HG en van daarom on ...
Ik zit in dezelfde situatie met HG en mag mijn medicatie nu bij 13 weken afbouwen, maar ben er zo zenuwachtig over. Je mentaal voorbereiden op moeilijke taken (tandenpoetsen etc) helpt. Bij mij helpen ook ademhalen en (laag sodium) zout....een tipje op de tong en ik krijg mijn maag beter onder controle. Maar het grootste werk wordt toch gedaan door de medicijnen

2 dagen geleden

Reactie op Emmaaaa22

Heel herkenbaar. Het helpt om heel goed op de ademhaling te letten. Door la ...
Ja dit is een goeie idd, proberen goed door te ademen. Ikbheb het ook, ook van neus snuiten bv of hoesten 😵‍💫 In t algemeen wat mij iets helpt om me niet zo vol te voelen of zo, dat onverteerde gevoel, is beter letten op kauwen. Denk dat ik beetje hap slik deed omdat t niet fijn is te eten aks je misselijk bent, maar sinds ik met meer aandacht eet en goed kauw, heb ik na t eten minder last.