85 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Geurwolkje

Ik heb dit ook gehad. Mijn meiden schelen 14 maanden! Ontzettend leuk, had ...
Ben heel benieuwd hoe jij het toen hebt ervaren? Mijn dochter en de baby schelen straks 22 maanden. Soms vind ik het nog wel een beetje spannend, omdat je vaak hoort ‘zo, 2 onder de 2, dat is gewaagd’.

2 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Ben heel benieuwd hoe jij het toen hebt ervaren? Mijn dochter en de baby sc ...
Wij kregen dit ook vaak te voren. Maar achteraf was het zo makkelijk. Wij vonden de overgang van 0 naar 1 véél erger dan de overgang van 1 naar 2 (met 2 under 2). We zaten overal nog lekker in, dat was echt fijn. En we hebben de jongste overal mee naartoe genomen en mee laten draaien in het bestaande ritme. En liet de oudste op haar manier meehelpen. Zo zorgde we ook dat we het onszelf makkelijk maakte. Tijdens het flesje gaf ik de oudste wat te eten, verschoonbeurten tegelijk, oudste leren traplopen. Vond laatste trimester van de 2e zwangerschap wel zwaar. Nu ze wat ouder worden, word het pittiger. Ze hebben veel ruzie (en ook veel liefde hoor). Maar daarentegen zijn ze beide zindelijk bijvoorbeeld. Succes, komt goed!

2 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Ben heel benieuwd hoe jij het toen hebt ervaren? Mijn dochter en de baby sc ...
Geen wijsheden, maar wel leuk: onze dochter en baby schelen straks ook 22 maanden als alles goed mag gaan! 😃

2 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Wat leuk zeg! En nu juist wat meer leeftijdsverschil. Hoe heb je dat destij ...
Als ik heel eerlijk moet zijn,,, was het heel pittig. Vooral het eerste jaar. Mijn dochtertje was zowat om alles aan het huilen, wilde niet slapen, kortom een lastige baby. Daareen tegen was mijn zoontje best een makkelijke baby maar als peuter wilde hij natuurlijk ook veel aandacht. Na haar eerste jaar werd het een stuk makkelijker. En nu, doen ze alles samen en kunnen ze niet zonder elkaar. En nu zwanger voor de derde. Ze weten het alleen nog niet. Ben alles aan het voorbereiden hoe we het gaan vertellen aan ze.

2 maanden geleden

Reactie op BGB05

Als ik heel eerlijk moet zijn,,, was het heel pittig. Vooral het eerste jaa ...
Snap ik, 2 kleintjes is al pittig, laat staan als je baby’tje onrustig is of niet snel tevreden! Het eerste jaar met mijn dochtertje was ook zwaar, had verborgen reflux én was heel alert. En veel gedoe gehad met slapen. Heb m’n portie wel al gehad. Maar ja, je weet niet hoe je 2e of 3e kindje wordt. Allemaal een grote verrassing! Wat spannend dat je het je 2 kindjes nog moet vertellen. Wel echt superleuk!

2 maanden geleden

Reactie op BGB05

Als ik heel eerlijk moet zijn,,, was het heel pittig. Vooral het eerste jaa ...
Gefeliciteerd! Ik ook van de 3e. Hoe oud zijn jou kindjes?

2 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Snap ik, 2 kleintjes is al pittig, laat staan als je baby’tje onrustig is o ...
Precies dit inderdaad. Elk kind is anders natuurlijk maar ik had echt me handen vol het eerste jaar. Jeejtje, jij hebt het ook pittig gehad. Verwacht je nu de tweede? Hoe oud is je dochtertje nu? Hopelijk heb je het bij de volgende wel een stuk makkelijker. Jaa ben ze al wel vragen aan het stellen of ze een broertje of zusje willen. Volgende week gaan we op vakantie, dan zijn we van plan om het te onthullen door ze een cadeau te geven. Namelijk deze shirts (die ik zelf heb ontworpen haha) de oudste kan namelijk al lezen en de jongste weet al een paar woorden te lezen dus ben heel benieuwd en vind het erg spannend.

2 maanden geleden

Reactie op Geurwolkje

Gefeliciteerd! Ik ook van de 3e. Hoe oud zijn jou kindjes?
Dankjeweeeell jij ook gefeliciteerd!!!! De oudste is 7, word in november 8. En de jongste is 6. Wordt 7 in maart. En deze komt hopelijk begin april🥳🥰

2 maanden geleden

Reactie op BGB05

Dankjeweeeell jij ook gefeliciteerd!!!! De oudste is 7, word in november 8. ...
Gaaf zeg! Ze zijn dan ook echt bewust dat ze broer en zus worden, mega leuk die shirts. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren! Hier een verassings zwangerschap, dus moesten even schakelen, maar wel ontzettend leuk. Hier zijn ze 3 en 2 jaar en hopelijk nummer 3 ook april!

2 maanden geleden

Reactie op BGB05

Precies dit inderdaad. Elk kind is anders natuurlijk maar ik had echt me ha ...
Ahhh, superleuk dit! Dan kunnen ze de shirts met trots dragen. En ook leuk om het op die manier bekend te maken aan opa’s en oma’s. Veel plezier alvast op vakantie en met het delen van het leuke nieuws. Mijn dochtertje is nu bijna 15 maanden. Ze zal 22 maanden zijn als de baby komt.

2 maanden geleden

Reactie op Geurwolkje

Gaaf zeg! Ze zijn dan ook echt bewust dat ze broer en zus worden, mega leuk ...
Nou inderdaad! Zeker bewust. Me dochtertje wilde eerst niet. Anders moest ze meer papa en mama delen. Nu wel gelukkig maar ze weet het dus nog niet. Me zoontje wilde altijd al gelukkig. Laatst maakte ze wel een opmerking; mama je hebt een dikke buik. Heb je soms een baby in je buik? Of neeeeee,, je bent gewoon dik!! Hahaha!! Ben ook heel benieuwd hoor naar hun reactie vind erg spannend! Ooh de joune zijn nog zo klein! 2 en 3. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel spijt heb dat ik niet eerder voor de derde ben gegaan. Zoals mijn zoontje 3 en dochter 2. Was natuurlijk beter geweest dan zoveel leeftijdsverschil maargoed, toen hadden we andere dingen aan onze hoofd. Ben aan de andere kant ook wel blij dat het zo is gegaan. Dus de derde is een verassings zwangerschap! Dat was bij mij de tweede. Derde wel bewust voor gekozen, gestopt met de pil en alles op me af laten komen. Uiteindelijk wilde ik toch maar niet de derde. Wachtte op me menstruatie, maar die kwam niet. Bleek dus zwanger te zijn😅 ben stiekem heel blij maar vind dood eng om weer helemaal opnieuw te beginnen. Weet soms niet hoe ik mij moet voelen en nu al helemaal met die hormonen🥺

2 maanden geleden

Reactie op BGB05

Nou inderdaad! Zeker bewust. Me dochtertje wilde eerst niet. Anders moest z ...
Spannend he.. wij zaten laatste maanden ook te twijfelen voor een 3e.. wel/niet. Uiteindelijk knoop doorgehakt; we zijn tevreden zo, alles verkocht. En tada! 🤣 Denk dat alle leeftijdsverschillen voor- en nadelen hebben. Jou kindjes gaan het bewust meemaken dat ze een broertje of zusje krijgen, kunnen helpen, zijn al zelfstandig. Dat is bij mij allemaal niet. We kunnen het!

2 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Ahhh, superleuk dit! Dan kunnen ze de shirts met trots dragen. En ook leuk ...
Ja toch! Voor opa's en oma's heb ik een andere shirts ontworpen! Hahah namelijk deze. Ben benieuwd of ze het gaan snappen. Heel erg bedankt! Zal vast goed komen! Oohh wat leuk! Bijna 2 als ze grote zus wordt! Superleuk! Dan ook wel meer besef.

2 maanden geleden

Reactie op Geurwolkje

Spannend he.. wij zaten laatste maanden ook te twijfelen voor een 3e.. wel/ ...
Ooh echt waar? Wij al iets meer dan een jaar hoor. Durfde gewoon niet de stap te nemen. Dat is inderdaad zo! Daar heb je gelijk in. Ik hoop het maar. Dit geeft mij motivatie zo dank!! Maar als de oudste alweer 4 is bij jou, dan wordt het stuk makkelijker. Komt allemaal goed! We kunnen hettt 💪🏼😎

2 maanden geleden

Al bij al, heb ik een hele leuke tijd en ervaring gehad. Ze deden en doen nog veel samen. Ze kunnen zowat niet zonder elkaar. Ze begonnen samen met een paar maanden verschil op de peuterspeelzaal. Zaten bij elkaar op de groep. Gaan samen naar de basisschool. Zitten nu samen op zwemles. En maken ook veel ruzie (vroeger ook😅) maar kunnen ook superleuk met elkaar spelen. Het is meer leuk dan minder. Gewoon genieten van je rijkdom!

2 maanden geleden

Hey meiden! Hoe lijkt het jullie om een whatsappgroep te openen met mommy’s 2 under 2? Als je erin wil, mag je mij een berichtje sturen en zal ik je toevoegen :)

2 maanden geleden

Hier een zoontje van bijna 15 maanden en begin april uitgerekend. Nog net een maandje 2 onder de 2
Hier een zoontje die word deze maand 1 😁 en nu 4 weken zwanger (denk ik, ik weet niet meer wanneer mijn laatste menstruatie was maar CB geeft 1+2 aan)

2 maanden geleden

Hier ook! Zoontje wordt eind oktober 1 en begin april verwachten we de tweede. Ontzettend veel zin in!

2 maanden geleden

Jaa ik ook! Was wel even een schok maar toch wel blij me kleine mannetje is nu 8 maanden 🤍