11 Reacties

8 dagen geleden

Hee oeh sterkte, had laatst daarover gelezen. Maar de vruchtwater zorgt voor bescherming voor de baby blijkbaar. Je hebt verder geen (bepaalde hoeveelheid) vocht verloren toch? Ik ben zelf ook heel erg paniekerig laatste tijd, vooral voor de baby, dus ik kan je onrust wel begrijpen, maar als je je verder niet gek voelt dan zal er niets mis zijn.

8 dagen geleden

Reactie op Hilal NL - TR

Hee oeh sterkte, had laatst daarover gelezen. Maar de vruchtwater zorgt voo ...
nee geen gekke dingen geen bloedverlies/vocht maar alsnog vind ik het toch een beetje eng ofzo heb eerder al 2 miskramen mee gemaakt toen ik wat minder ver was

8 dagen geleden

Geen zorgen, zolang je niet op je buik bent gevallen hoef je je echt geen zorgen te maken. Hier voorgaande zwangerschap toevallig iets vergelijkbaars meegemaakt (met wasmand halverwege trap gevallen) en daarnaast zelf ook verloskundige en ik word hier ook regelmatig over gebeld, ik zou hetzelfde zeggen als jouw verloskundige.

8 dagen geleden

Ik ben de vorige zwangerschap van compleet boven naar beneden gevallen (auw) gelukkig ook niet op mn buik en de baby mankeerde niks, die zit daar zo lekker veilig. Dus zolang je geen bloedverlies hebt of gekke pijnlijke steken of iets dan denk ik echt dat alles goed is.

8 dagen geleden

Ik ben ook rond de 20 weken van de trap afgevallen en moest wel voor controle naar het ziekenhuis vanwege mijn voorliggende placenta… Dat zou wel gevaarlijk kunnen zijn zei mijn verloskundige 🥲

8 dagen geleden

Ik heb het zelfde gehad alleen dan helemaal van boven naar beneden en zolang ik geen buikpijn of bloedverlies had hoefde ik niet te komen. Mocht wel de volgende dag voor mijn eigen geruststelling langskomen. Alles was gelukkig goed

8 dagen geleden

Reactie op roxy23

nee geen gekke dingen geen bloedverlies/vocht maar alsnog vind ik het toch ...
Jah ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad. Maar veel vrouwen hebben hier last van en je bent gelukkig al 20 weken dus kans op miskraam is erg gedaald. :)

8 dagen geleden

Toevallig vandaag ook gevallen. Ben zelf 16 weken. Ook de verloskundige gebeld en die zij ook zolang je geen stomp in je buik hebt gehad geen reden tot paniek. Ze liggen in een lekker zwembadje te dobberen. Mocht wel vanmiddag even langs komen om t hartje te luisteren. Was heel fijn.

7 dagen geleden

Toen mij oma 16 was was ze zwanger van mij vader. Zij werdt door haar vader zo maar van de trap gegooid ze was toen ook halverwege de zwangerschap en viel toen wel op haar buik maar in die tijd was er blijkbaar ook geen reden tot paniek zolang je geen bloedverlies hebt moet je er geen zorgen over maken en als er nu iets zou gebeuren kunnen ze zozo vrij weinig aan doen heel hard maar helaas de waarheid. Mij oma kreeg als Tip lekker ontspannen warm in bad liggen of warm douche en de rest van de dag op bed liggen. Voorzichtig zijn moeders ongelukjes zitten in een kleinhoekje

7 dagen geleden

Ik ben met 38 weken nog van de trap gevallen, een tree of 6-7. Ook op mn rug/stuitje. Vooral heel ongemakkelijk en pijnlijk voor mezelf. Je kindje zit echt goed beschermt hoor!

7 dagen geleden

Ik toevallig even geleden ook van de trap gevallen, met onze dochter van 10 maanden in m'n armen😭 alleen ik had blauwe plekken van m'n rug tot m'n been. Zowel dochter als baby in m'n buik hadden niets. Ze zitten in een lekker badje, heel goed beschermd. Er gebeurd gelukkig niet zomaar iets. Bij mijn vorige zwangerschap was ik gevallen met de fiets en was het stuur in mijn buik gekomen.. toen moest ik wel maar de VK en het ziekenhuis, maar ook toen gelukkig niets aan de hand. Bij twijfel of onrust kan je aan je VK vragen of de even willen luisteren naar het hartje.