54 Reacties
één maand geleden
Reactie op Marin1997
Update: Inmiddels heb ik het mijn leidinggevende verteld, die alleen maar k ...
Nou klinkt niet als een fijne werkplek. Wat een vragen die ze stellen, ze moeten gewoon blij voor je zijn. Laat ze maar praten hoor, al kan ik snappen dat het voor nou niet fijn is om in zo'n omgeving te werken
één maand geleden
Ik ben 26, bijna 27 + net een nieuwe baan! Hier moet ik het ook vertellen maar kijk er zooo tegenop. Wat extra rust zou fijn zijn, met de files ben ik al uitgeteld voordat ik op werk ben 😴
één maand geleden
Reactie op Marin1997
Oh vervelend! 27 is echt een normale leeftijd hoor.
Wellicht komt het ook doordat je er nog niet lang werkt en mensen die “dingen” zoals samenwonen, hoe lang een vriend etc nog niet van je weten? En dat dan nu dus ook allemaal vragen. Ben wel benieuwd hoe “oud/jong” je collega’s zijn die dit juist vroeg vinden?
Was het gepland is wel wat onbeschoft om gewoon zo te vragen vind ik🤨
één maand geleden
Reactie op Marin1997
Wat een nare vragen!!
Je hoeft jezelf nooit te verantwoorden, zeker naar mensen die je niet kennen. Ik zie je wel als je zegt dat je dat gevoel krijgt en je er naar over voelt. Daar kan ik mij goed in verplaatsen. Maar laat je geluk en blijdschap hier geen deuk van krijgen. Je baby is gewenst en nu al geliefd, jij en je vriend houden van elkaar en zijn er voor elkaar en je hebt een mooie kring van support en liefde om je heen dat weet ik zeker.
Dat collegas hier zo lullig en bevooroordeeld over doen.... so be it. Laat jezelf er niet minder van stralen! Een dikke virtuele knuffel en ik wens je al het goeds!
één maand geleden
Reactie op Jansje22
Oh vervelend! 27 is echt een normale leeftijd hoor.
Wellicht komt het ook ...
Ja dat komt daar natuurlijk ook door, maar om dan al zo bevooroordeeld dingen te vragen... Dat geeft me een naar gevoel. Mijn leidinggevende gaf ook aan dat we maar moeten kijken hoe we dan na mijn verlof verder gaan.. Als het zo doorgaat denk ik dat ik zelf opstap als mijn jaarcontract afloopt.
één maand geleden
Huh te jong? Is toch mooie leeftijd en klinkt alsof je het fijn op de rit hebt. Laat je niet gek maken jouw lijf jouw leven jouw wensen. Ik.heb gisteren verteld op werk (begin september begonnen) vond het ook spannend. Maar ze reageerden heel fijn. En hoe kan het ook anders! Het is "maar" werk, het bouwen van een nieuw leven is veel belangrijker. Ik hoop voor je dat ze fijn reageren, zoals het ook hoort. Je plant een zwangerschap nu eenmaal niet.
één maand geleden
Reactie op Elise29
Huh te jong? Is toch mooie leeftijd en klinkt alsof je het fijn op de rit h ...
Ik zie nu je update pas! Ik geloof dat ik even zou aankaarten bij je werk dat je verbaasd bent om hun reactie en dat je je naar voelt. Echt ik kan dit gewoon niet geloven! Ik zou even kijken of je met de vertrouwenspersoon of bedrijfsarts hierover kan praten. Leeftijdsdiscriminatie kan niet. En je hebt veel rechten als zwangere.
één maand geleden
Wat een onprofessionele opmerking. Leeftijd is maar een getal, niet een graadmeter of je klaar bent voor kinderen.
Voor nu zou ik er niets mee doen. Maar mocht die persoon weer of vaker zo onprofessioneel zijn, dan zou ik er zeker iets van zeggen.
Wat je werk betreft .... ik snap dat je dit lastig vind. Maar als je als werkgever jonge(re) mensen aanneemt, kun je ook verwachten dat zij in een fase komen van een kinderwens.
Maar als je het optijd aangeeft, kan hij prima wat regelen lijkt mij. En anders is dat zijn probleem.
één maand geleden
Juist een super mooie leeftijd! Ik was ook 27 bij mn eerste 😉 en nu 29e bij de tweede
één maand geleden
Reactie op Marin1997
Jeetje wat stom! Dit soort reacties zijn toch te gek voor woorden.. zo jammer dat het nog steeds niet normaal kan op de werkvloer en ze niet gewoon blij voor je kunnen zijn. Ik heb helaas 3 jaar geleden in een zelfde situatie gezeten. Keek er zo tegen op om nog naar werk te gaan en kreeg er zoveel stress van dat ik me op een gegeven moment heb ziek gemeld. Dit kan jij ook doen he als het niet meer gaat! Stress is niet goed voor je en een bedrijfsarts zal je hierin altijd steunen. Hopelijk gaat het snel wat beter en draaien ze bij. Werk is maar werk en het echt niet waard om tijdens je zwangerschap stress over te hebben. Heel veel sterkte 😘