12 Reacties

12 dagen geleden

Ik volg

12 dagen geleden

https://www.radboudumc.nl/patientenzorg/behandelingen/keizersnede/bevalling-na-eerdere-keizersnede/voor-en-nadelen#:~:text=Wat%20zijn%20de%20voordelen%20van,bevalling%20vaak%20beter%20op%20gang. Misschien heb je hier wat aan. Maar je moet vooral een keuze maken waar JIJ je goed bij voelt. Het is jouw lichaam, jouw bevalling. Dat kan een ander niet voor jou bepalen. Succes met je keuze! Welke je ook maakt, alles is goed.

12 dagen geleden

Reactie op Elineexx

https://www.radboudumc.nl/patientenzorg/behandelingen/keizersnede/bevalling ...
Dankjewel voor het delen van de link. 🤩

12 dagen geleden

Ik sta voor dezelfde keuze.. lastig

12 dagen geleden

Ik ga absoluut voor een natuurlijke bevalling. Dat komt doordat mijn droom echt in duigen is gevallen en de persfase heel traumatisch is geweest, nu moet die iedereen zo ver mogelijk van mijn bed (bad) blijven en ik wil ook gewoon geen tweede ks als het niet nodig is. Het is een heftige ingreep die ik wel vond meevallen, maar het herstel wil ik gewoon niet nog eens meemaken, als het niet hoeft. Er is voor mij naar de 0,5% risico op scheuren van het litteken geen enkele reden waarom een VBAC niet zou kunnen.

12 dagen geleden

Hier ook zo! Heb 9 januari gesprek met de gynaecoloog hierover, ben benieuwd. Ik twijfel zelf heel erg..

12 dagen geleden

Ik ga voor een VBAC na een zeer traumatische spoedkeizersnede maar zorg er vooral voor dat je jezelf goed inleest in de risico's en keuzes die je hebt. Een account wat hier heel veel over deelt op insta is Nira van Bevallen als een Baas. Een andere belangrijke factor is een verloskundige die weet wat ze moet doen en ook staat achter jouw keuzes zodat je vol vertrouwen je bevalling in kan.

12 dagen geleden

Ik sta ook voor dezelfde keuze. Twijfel ook nog enorm! Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk kiezen en waarom, al is het natuurlijk heel persoonlijk

12 dagen geleden

Bij mijn tweede stond ik voor dezelfde keuze. Voor mij stond vast dat ik in ieder geval geen inleiding wilde. Dus met 40+6 gekozen voor geplande keizersnede (indien ze niet spontaan zou komen). Zo wist ik waar ik aan toe was en was het idee om enigszins uitgerust aan de kraamtijd te beginnen. Dus op 40+5 mijn zoontje naar mijn ouders gebracht en ‘s nachts begonnen de weeën 😅. Uiteindelijk dus alsnog spontaan geboren. Deze keer redelijk vlotte bevalling (6 uurtjes), maar wel nog vacuümpomp nodig gehad vanwege stress bij de baby. En lekker weer 6 uurtjes later thuis op de bank. Dus nu voor de derde gaan we weer voor spontaan afwachten, als het medisch verantwoord is, want nu zijn er weer andere dingen die medisch ingrijpen zouden kunnen betekenen.

9 dagen geleden

Ik heb vandaag gesprek gehad bij de gynaecoloog. Voor nu afgesproken dat we een keizersnede gaan plannen met 39 weken en mocht hij daarvoor zichzelf aandienen, dan gaan we voor de vbac. Maar ik twijfel nog steeds. Wil zelf vooral niet nog een keer een bevalling tot volledige ontsluiting inclusief persen, die dan weer eindigt in een keizersnede. Vond zelf vooral het ‘dubbele’ herstel zwaar. En mijn baby was ook verder niet groot, alleen wel een sterrenkijker.

9 dagen geleden

Ik had voor mijn tweede bevalling voorkeur op natuurlijk bevallen. Wel met goed overleg dat ze op tijd konden schakelen naar ok als het weer zou verlopen als bij de eerste bevalling. Door de duidelijke afspraken ging ik er relaxter in en voelde me iets meer in controle. Uiteindelijk een natuurlijke bevalling kunnen doen. Had wel in mijn hoofd keizersnede achter de hand en dat gaf rust. Gelukkig werkte moeder natuur nu wel een handje mee. Nu mijn derde zwangerschap en heb ik weer hoop voorkeur op natuurlijke bevalling. Maar het is voor iedereen een andere ervaring en ander gevoel. Alle opties met ziekenhuis bespreken kan helpen.

7 dagen geleden

Lees jezelf ook even goed in over een niche na een keizersnede! Die heb ik gekregen na mijn keizersnede, 60% van de vrouwen krijgt deze na een KS. Ook als je hem bij de eerste keer niet gekregen hebt. Het gevaar van een niche; verminderde vruchtbaarheid en ernstige klachten. Dit is vrij nieuw nog dus er loopt nog genoeg onderzoek over, maar de kans is vrij groot dat je een niche kunt krijgen na een volgende keizersnede. Bovenop komen dan ook alle risico’s van de keizersnede zelf… Ik heb zelf dinsdag een echo waar bepaald word of ik het natuurlijk mag proberen of dat dat uitgesloten is vanwege de niche.