17 Reacties

één maand geleden

Ik lees voor de zekerheid even mee. Hier hetzelfde verhaal. Ik zal sowieso een nieuwe auto moeten. Maar het is wenselijk dat het bij mijn man op de achterbank wel past (ford focus station). Iedereen zegt dat dat makkelijk moet passen, alleen dan waarschijnlijk zonder de isofix. Hier zijn ze dan ook 4 jaar en bijna 3 jaar. Dus de oudste mag sowieso in het midden op een zitverhoger.

één maand geleden

Wij hebben een Ford Focus station waar het helaas niet in past. Mijn man heeft al wel gepast in een Ford Mondeo, dit was krap maar het pastte wel. En we willen nog kijken in een Volvo V70 station of het past! Wij gaan dus ook sowieso wel voor een andere auto :(

één maand geleden

Reactie op Geurwolkje

Ik lees voor de zekerheid even mee. Hier hetzelfde verhaal. Ik zal sowieso ...
Bij ons is de oudste dan 3,5 en moet echt nog wel in een stoeltje. Qua stoeltje is er nog wel wat aan te passen, er zijn ook wel wát smallere stoeltjes.. maar in onze Ford Focus past het echt niet!

één maand geleden

Volgens de regels, mag een kind vanaf 3,5 in het midden zitten zónder autostoel. Mits er aan weerszijden autostoeltjes staan. Dit is een soort uitzonderingsregel. Wij hebben ons op die manier heel lang gered met een Toyota Yaris uit 2000 en 2012.

één maand geleden

Reactie op stroopkoek94

Volgens de regels, mag een kind vanaf 3,5 in het midden zitten zónder autos ...
Handig te weten dat dit mag, maar ik vraag me dan wel af, is dit ook veilig?

één maand geleden

Reactie op HLV

Handig te weten dat dit mag, maar ik vraag me dan wel af, is dit ook veilig ...
Ja dat vraag ik me ook af, helemaal omdat diegene dan in het midden zit.. vind het geen prettig idee😅

één maand geleden

Mijn zus is in verwachting van een tweeling en heeft al een kleine. Zij heeft precies hetzelfde probleem en toevallig ook een Renault megane station. Zij geeft aan dat 3 stoeltjes niet past, dat hadden zij al geprobeerd!

één maand geleden

Ik heb hier ook het probleem alleen me kindjes zijn nog te klein voor verhogers.. me dochtertje zal 2 zijn en me zoontje 10/11 maanden als ze baby er is.. ik zou het allemaal niet weten.. de maxicosi is met isofix hier en de stoel van me dochtertje ook vrij breed. We zitten eraan te denken om een 7- Zits te halen voor genoeg ruimte en comfortable

één maand geleden

Wij hebben een ruime auto, 7 zits maar ik heb de voorkeur om ze allemaal op de middelste rij te hebben zodat je achterin gewoon ruimte houdt voor kinderwagen, boodschappen etc. Alleen nu vraag ik me af hoe je het dan het beste indeelt? Wie gaat er in het midden? 😁 ik denk de oudste toch, die kan ook zelf in de auto klimmen

één maand geleden

Zijn er geen smalle auto stoeltjes te krijgen? Dat die wel naast elkaar op de achterbank passen🤷🏽‍♀️

één maand geleden

Reactie op LisaDeEerste

Zijn er geen smalle auto stoeltjes te krijgen? Dat die wel naast elkaar op ...
Ja ik denk dat ik maar naar de winkel ga en eens kijken of er smalle stoeltjes zijn die passen 🤞🏻

één maand geleden

We hebben we van auto moeten wisselen helaas . We hebben 2 kindjes en reden een Opel insignia station, superrrr ruime auto maar 3 auto stoelen paste echt niet. De we hebben nu alvast de auto omgeruild naar een Peugeot 5008 en daar past het wel gelukkig. Zo blij dat ik daar niet meer om hoef te stressen🥹

één maand geleden

Toevallig hetzelfde. Ik ben naar deze link gebracht hiervoor. Heb je op de achterbank al twee autostoeltjes staan en er is geen plaats voor een derde? Dan mag je een kind vanaf 3 jaar op de achterbank met de autogordel vervoeren. De autogordel moet dan wel altijd voor de borst van je kind lopen, dus niet achter de rug. Zie: https://www.kinderveiligheid.nl/adviezen/achtergrond/wat-zijn-regels-voor-het-vervoeren-van-kinderen-in-een-auto

één maand geleden

Reactie op nk1maart

We hebben we van auto moeten wisselen helaas . We hebben 2 kindjes en reden ...
Mag ik vragen welke stoeltjes je hebt?

één maand geleden

Reactie op dbdb27745

Mag ik vragen welke stoeltjes je hebt?
Maxi cosi mica pro en maxi cosi titan pro. Voor de baby nog geen auto stoel, die moeten we nog halen. Maar zoals het nu uitziet moet het wel passen

één maand geleden

Je hebt maar daar moet je in verdiepen dat je van je bank geen 3 Zits hebt maar een 4 zits van maakt . Dat zag ik laatst op Facebook voorbij komen. Het zijn kinder zitjes en volgens mij kon je er ook een Maxi Cosi in zetten en vast maken

één maand geleden

Hier ook een andere auto gekocht. De peugeot 5008. 7 zits. Volwaardige 3 stoelen achter + nog 2 stoelen op de 3e rij.