21 Reacties

2 maanden geleden

Ja dat is heel erg normaal, met 6 weken begint het vaak is er een soort piek, met geluk kom je er in het tweede trimester vanaf. Je moet ook gewoon lekker extra slaap pakken hoor!

2 maanden geleden

Reactie op Kirsten230

Ja dat is heel erg normaal, met 6 weken begint het vaak is er een soort pie ...
Ja ik ben extreem lui haha

2 maanden geleden

Dat is geheel normaal! Ik heb het nu al met 5+4, dus herken dit. Neem vooral de rust en luister naar je eigen lichaam, het is zo hard aan het werk. Dus niet gek dat je moe bent! 😊 Dus doe lekker dat dutje, laat even het huishouden voor wat het is als je er vandaag niet aan toe komt. Morgen is er weer een nieuwe dag 😊 Wat ik doe nu is gewoon elke dag een klein beetje en de rest vangt mijn partner gelukkig op. Maak het ook bespreekbaar, dan kan je partner helpen daarmee 😊

2 maanden geleden

Poeh hier dus ook. Ben nu 7 weken en 4 dagen, begon iets na 6 weken. Ik heb er nog eentje rondlopen dus dat maakt het nog vermoeiender.. en herken dit niet zo van mn eerste zwangerschap. Ik hoop ook echt dat het tweede trimester mijn energie terugkomt en ik weer lekker naar de yoga kan en zwemmen 🤪

2 maanden geleden

Ik ga zo wel krachttraining doen, maar het lukt me echt met moeite 2x per week en verder doe ik zo min mogelijk, echt nergens puf voor, erg jammer. Met kleintje erbij lijkt het me heel zwaar

2 maanden geleden

Ja dit hoort er bij soms bij... Vanmorgen was ik na het ontbijt alweer zo moe dat ik weer een half uur heb geslapen voordat ik aan het werk ging 😅 Het is het beste om je eraan over te geven. Je lichaam is inderdaad hard aan het werk. Je kunt altijd (gedeeltelijk) ziektewet aanvragen als het niet gaat. En het kan in het tweede trimester ineens over zijn! 😊

2 maanden geleden

Ja, ook echt enorm moe. Als ik smiddags geen dutje kan doen smiddags dan haal ik de avond amper. Heb nog 2 kleintjes thuis. Dus kan alleen als mijn man avonddienst heeft of vrij is. T is echt zwaar. Vooral omdat niemand het nog weet.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik heb een kleintje rondlopen van 2 jaar en momenteel zijn we druk bezig met de verbouwing van onze nieuwe huis 😅. Ik zal blij zijn als ik m’n energie weer wat meer terug heb.

2 maanden geleden

Poeh ja hier ook! Inderdaad ook al een zoontje van 2 en ik herken het dus NIET van de vorige zwangerschap. Even volhouden, begin maandag met mijn nieuwe baan ook nog!

2 maanden geleden

Reactie op megan1990

Poeh ja hier ook! Inderdaad ook al een zoontje van 2 en ik herken het dus N ...
Ohh heftig! Ik zie ook op tegen volgende week (weer werken na de vakantie) Kun je wel gelijk checken hoe zwanger proof je werk is! Succes 🤞

2 maanden geleden

Reactie op LanaAa

Ohh heftig! Ik zie ook op tegen volgende week (weer werken na de vakantie) ...
Jaa haha ik ga het de 26e na de termijnecho vertellen! 🤞🏼

2 maanden geleden

Reactie op megan1990

Jaa haha ik ga het de 26e na de termijnecho vertellen! 🤞🏼
Komt vast goed. Hier een contract dat bijna afloopt. Ik verwacht wel dat ze gaan verlengen maar helaas kunnen werkgevers soms rare sprongen maken (helaas in verleden meegemaakt bij eerste zwangerschap). Ik ga het half september vertellen, tijdens mijn functioneringsgesprek 🤪

2 maanden geleden

Reactie op LanaAa

Komt vast goed. Hier een contract dat bijna afloopt. Ik verwacht wel dat ze ...
Ja we gaan maar uit van het positieve he? Nu werk ik ook op een plek waar ik mij niet kan voorstellen dat ze het niet ok vinden!

2 maanden geleden

Ja hier ook erg moe, ben gisteren om 19 uur gaan slapen, tussendoor nog 1.5 uur wakker geweest en tot vanmorgen 9.30 uur geslapen 🫣🤣 En toen na het ontbijt weer even gaan liggen.

2 maanden geleden

Hier ook. Pff, niet meer te houden en ben nog maar 5 weekjes. Heb een kleine van 8 maanden nog rondkruipen, dus kan helaas geen ‘extra’ dutjes doen. Geen kracht meer om überhaupt iets in huis te doen. Baby verzorgen is maximale wat op dit moment lukt 😰

2 maanden geleden

Ik ben echt mega moe! Dat al met 4w4d. Het ergste moet nog komen. Ik slaap alleen zo slecht. Ik word midden in de nacht wakker en ook weer vroeg. Terwijl ik dan juist mijn uren wil pakken. Slapen jullie ook zo slecht? Overdag werk ik 5 dagen, dus dat is best wel pittig.

2 maanden geleden

Reactie op michelle06

Ik ben echt mega moe! Dat al met 4w4d. Het ergste moet nog komen. Ik slaap ...
Ik werk ook 40 uur.. ben nu 6 weken. Week 4 t/m nu ongeveer was ik echt onverklaarbaar moe 😂. Nu lijkt het wat af te nemen. Lig wel vaak rond 9 uur, soms half 10, op bed. ‘s nachts vaak eruit om te plassen. Probleem is dat ik echt een buikslaper ben en m’n borsten echt enorm zeer doen. Dus echt goed nachtrust pakken lukt me ook niet 😂. Heb t overigens al op m’n werk verteld zodat ze er rekening mee kunnen houden. Mijn contract loopt 1 oktober af, dus ben benieuwd. Denk wel dat ze het verlengen, is best een meelevend bedrijf met veel jonge ouders..

2 maanden geleden

Reactie op Netje87

Ik werk ook 40 uur.. ben nu 6 weken. Week 4 t/m nu ongeveer was ik echt onv ...
Oh wat goed dat je het al verteld hebt! Wel spannend, maar als ze zo meelevend zijn zal het vast goed komen op 1 oktober! 😀 Ik wil er eigenlijk nog even mee wachten, maar kijk inderdaad nog even of het te doen is. Het is zo spannend allemaal! Haha

2 maanden geleden

Zo herkenbaar. Hier ook 6+5 vandaag en kom (al n week) tot niks…. Liefst wil ik alleen maar slapen… maar heb een tiener in huis en een peuter. Probeer wanneer de jongste slaapt ook even te slapen. Volgende week moet ik weer werken, dat wordt wel een uitdaging…

2 maanden geleden

Hier ook nog steeds niet vooruit te blussen..