10 Reacties
7 maanden geleden
Wij hadden dit ook! Na een heeele tijd proberen kwamen we erop uit om hem na het voeden direct in slaap te wiegen en als hij slaapt een half uur bij ons te houden en vervolgens in het nestje naast ons op de bank te leggen. Als hij dan na een half uur een beetje wakker wordt kunnen we hem gelijk de speen geven en slaapt hij wel verder. Misschien dat je dat kan proberen馃馃徎
7 maanden geleden
Reactie op Eloise2354
Wij hadden dit ook! Na een heeele tijd proberen kwamen we erop uit om hem n ...
Probleem is dat ze bij de voeding regelmatig beetjes melk spuugt dus moet haar sowieso een tijd rechtop houden, als ik haar neer leg spuugt ze ook soms beetjes of word juist weer wakker. Een speen werkt niet bij haar. Voor je het weet ben je weer een uur verder en komt de volgende voeding weer. ze slaapt soms wel op mij maar halfuur na voeden komen er ook ineens krampjes..
7 maanden geleden
Herkenbaar! Ik neem hem vaak in de draagzak overdag. Zo heb ik toch een beetje m鈥檔 handen vrij om wat te kunnen doen en dan slaapt hij heerlijk bij mij op de borst.
7 maanden geleden
Wij hier ook een baby die het veel te leuk vindt om overdag samen met ons wakker te blijven.
Vandaag toevallig uitgedokterd wat bij ons zoontje werkt zodat hij toch 2,5-3 uur slaapt: lekker laten liggen in bedje/box, maar erbij gaan zitten en zijn speen geven. Hand op zijn bolletje en rug en niet teveel bewegen. En daarbij af en toe de speen tegenhouden (heel zachtjes natuurlijk) als hij die eruit wil gooien. Hij kijkt namelijk altijd eerst heel vies als we de speen geven en dan duurt het heel even voor hij vol overgave op zijn speen gaat zuigen 馃ゴ
Even laten spartelen in zijn bed/box helpt ook wel. Het is in het begin wat ongemakkelijk, maar soms heeft de kleine het nodig om een beetje te jammeren en spartelen voordat hij echt in slaap valt. Wij pakken hem in ieder geval niet meer meteen op als hij snel na het neerleggen weer wakker wordt. Het zorgt bij ons voor een overprikkelde baby die over zijn slaap heen is en voor we het weten zijn we de hele dag bezig geweest met verschonen, voeden, wiegen, neerleggen, weer optillen en repeat. Dat kost ons onnodig veel energie die we niet hebben!
7 maanden geleden
Reactie op Wondertje0425
Wij hier ook een baby die het veel te leuk vindt om overdag samen met ons w ...
Die van ons is trouwens een buikslaper. Voor de baby's die op de zij of rug slapen kan een warme hand op de romp al heel veel doen voor het in slaap vallen.
7 maanden geleden
Onze kleine valt ook pas tegen 22u in slaap savonds en komt dan ook rond 4 voor voeding en wel om 7u weer wakker. Jouw kindje maakt dan echt nog een lange ruk in de ochtend. Misschien clustert ze overdag voeding voor de goede nachten? wij geven nu als hii na 4u wakker word nog maar halve voeding zodat we een dagstart hebben rond 6.30-7.30u. Hier helpt dat ook om overdag voldoende voedingen te geven voor de nacht. Hier ook wel snel jammeren nadat hij wakker is en voeding heeft gehad. Wissel hier het wandelen met de wagen af (ook ivm wennen aan de wagen) en de draagzak voor diepere slaap. Hier valt hij vaak echt na 5 min in slaap en kan dan gerust 2/2,5u slapen en in box is het heel kort. Met meer slaap overdag ga je wel meer tijd tussen voedingen krijgen. Als hier weinig geslapen word wil hij ook sneller voeding. Dat hebben wij dan vanaf de onrustige uurtjes rond 6u. Dan wil hij moeilijk in slaap komen en wilt dan veel sneller weer een fles dan slapen wel lukt. Hier dan toch de draagzak er even bij. Wie weet helpt dat voor jullie ook.
En het wordt echt beter! Misschien ook even accepteren dat je wat minder gedaan krijgt maar dat hef ook over 2 weken beter kan zijn. Hij wilde eerst NIET in kinderwagen en met elke dag oefenen hebben we nu dutje per dag erin. Ik ga straks de koala nog missen 馃槣