15 Reacties

2 maanden geleden

Ik denk dat je tegen die tijd wel een klein buikje gaat hebben. Heb je al een bruidsjurk gekocht? Misschien gaat ie je niet meer passen rondom je middel. Misschien dat je daaraan kan denken. Ik snap dat het voor je moeder schrikken wordt maar ik denk dat ze het zal accepteren als je eenmaal getrouwd bent met de vader van je kind. Zij krijgt er een kleinkind bij. Eind goed al goed toch? Mijn nicht was ook een aantal maanden zwanger toen ze trouwde met haar man, maar uiteindelijk is alles heel snel goedgekomen en is iedereen vergeten dat ze zwanger trouwde.

2 maanden geleden

Reactie op MissB92

Ik denk dat je tegen die tijd wel een klein buikje gaat hebben. Heb je al e ...
Ik heb geen bruidjurk gekocht nog die ga ik pas in oktober halen. Het is erg lastig voor haar om met zulke dingen omte gaan me zus was ook zwanger voor dat ze was getrouwd heeft me moeder haar gedwongen om het weg te laten halen. Het is voot hast erg moeilijk om het te accepteren

2 maanden geleden

Reactie op gzm63

Ik heb geen bruidjurk gekocht nog die ga ik pas in oktober halen. Het is er ...
Oei. Was de bruiloft van je zus ook redelijk aan het begin van haar zwangerschap of zou het pas plaatsvinden na de geboorte van het kind? Wellicht dat dit een rol heeft gespeeld? Wat vindt je vriend/verloofde van de situatie?

2 maanden geleden

Reactie op MissB92

Oei. Was de bruiloft van je zus ook redelijk aan het begin van haar zwanger ...
Hij wilt hem absoluut niet weg laten halen. Me zus was zwagen al 5 maanden en haar bruiloft zou pas over een jaar zijn. Het zou dus dan plaatsvinden na de geboorte van het kind.

2 maanden geleden

Nou ga je toch niet je moeder ook maar iets laten bepalen over jullie zwangerschap? Dit vind ik geen gezonde situatie. Schokkend eigenlijk. Ik vind het ook heel heftig om te lezen dat zij jouw zus heeft gedwongen haar zwangerschap af te breken.

2 maanden geleden

Ik zou proberen haar niet zo veel te zien de komende tijd denk ik, en dan na je bruiloft gewoon blij vertellen. Laat ze maar denken dat het kindje pas na zeven maanden komt ze zien het vanzelf toch, en als het kindje er is draait ze wel bij. Kies voor jezelf en je gezin, je baby staat nu voorop en jij bent zelf mama van de frummel in je buik. Daar doe je het voor, dat is het enige wat telt.

2 maanden geleden

Reactie op Elineexx

Nou ga je toch niet je moeder ook maar iets laten bepalen over jullie zwang ...
Zo werkt het helaas niet. Is een cultuur en geloof verschil. Ik zou idd ook niets zeggen tegen je moeder. Als je over 1 maand trouwt kan je het hopelijk nog verbergen. 🙏 dan denken ze maar dat je bevalt bij 7 maand. Kan je het naast je verloofde nog bij iemand kwijt? Je zus eventueel? Luister a.u.b. naar jezelf. Je gaat spijt krijgen als je nu overhaaste beslissingen gaat nemen. ♥️🩷 succes!

2 maanden geleden

Ben je ook moslim? Dan zou ik doen wat islamitisch correct is. Vraag een imaam of student van kennis om advies, zover ik weet is dit absoluut geen geldige reden om een abortus te plegen.

2 maanden geleden

Reactie op gzm63

Hij wilt hem absoluut niet weg laten halen. Me zus was zwagen al 5 maanden ...
Als je toekomstige man ook achter jou staat zou ik het niet laten weghalen en zolang mogelijk je buik verbergen totdat de bruiloft heeft plaatsgevonden. Je moeder gaat het denk ik wel uiteindelijk accepteren omdat het nu een andere situatie is dan dat het bij je zus was. Bij je zus zou de bruiloft na de geboorte plaatsvinden en dat is in de Turkse cultuur een schande. Het komt goed meid. Allah yardimcin olsun.

2 maanden geleden

Hi, ik ben ook getrouwd. Nu bijna 7 weken zwanger alhamdullilah. De bruiloft zou pas in december zijn.. we hebben er zelf voor gekozen om ipv een bruiloft een etentje te doen. (Nu is dat in de Marokkaanse cultuur iets gebruikelijker dan de Turkse cultuur..) maar als dat geen optie is zou ik het idd gewoon nog even voor jezelf houden tot na de bruiloft, of in ieder geval tot je geen abortus kunt plegen.

één maand geleden

Sorry ik ben nederlandse dus ik zal de helft van jou cultuur niet begrijpen/snappen! Maar je schrijft dat je officieel al getrouwd bent? Wat is dan het probleem? Dan is het toch geen buitenechtelijk kindje? Is abortis in jullie geloof ook niet verboden? Sorry voor al mijn vragen oprecht geintresseerd

één maand geleden

Reactie op mell1994

Sorry ik ben nederlandse dus ik zal de helft van jou cultuur niet begrijpen ...
Bij ons als je bent getrouwd op papier dan moet er achter een bruiloft komen. Abortus is ook zeker verboden. Maar het is voor mij moeilijk om een keus te maken tussen mijn baby en me moeder.

één maand geleden

Als je moeder echt van je houdt dan accepteert ze het!!

één maand geleden

Reactie op gzm63

Bij ons als je bent getrouwd op papier dan moet er achter een bruiloft kome ...
Misschien moet je het dan zo zien, gezien je moslima bent: je kiest niet tussen je moeder of je baby, maar tussen Allah swt en tussen de verkeerde keuze van jouw moeder. Je doet islamitisch niks verkeerd. Sterker nog, je staat in je recht. Je bent islamitisch getrouwd, je man wilt het ook en je hebt de grootste zegening van het leven gekregen. Namelijk een baby. Ik vind het zo slecht dat mensen cultuur boven het geloof plaatsen. Er komt een dag dat je je moet verantwoorden voor Allah en wat ga je dan zeggen? Ja mijn moeder wou het niet? Dat jouw moeder verkeerde keuzes maakt en een verkeerde gedachtegang heeft, betekent niet dat jij dat maar moet volgen omdat het je moeder is. Allah en ons geloof staat ten alle tijden boven mensen, hoe dichtbij die persoon ook is. Sorry voor mijn kritische reactie, maar ik wil je als zuster behoeden voor het slechte.