5 Reacties
3 dagen geleden
Hi!
Het is inderdaad allemaal! Je partner heeft recht op 1 week geboorteverlof, deze week wordt 100% doorbetaald! Daarnaast heeft je partner recht op 5 weken aanvullend geboorteverlof, dit is 70% doorbetaald en moet worden opgenomen in het eerste half jaar na de geboorte van jullie kindje en dan heeft hij nog recht op 9 weken ouderschapsverlof, dit is ook 70% doorbetaald en moet worden opgenomen voor jullie kindje 1 wordt!
12 uur geleden
Misschien dat iemand mij ook kan helpen.
Versla er een beetje in.
Probeer tot 36 weken door te werken. Dit heb ik aangegeven bij mijn werk en dan zal mijn verlof stoppen op 6 juli. Binnenkort willen ze met de zomervakantie 2025 bezig 😅 maar is het verstandig om dit te verlengen met vakantie weken of juist met ouderschapsverlof?
Zou wel fijn zijn om vrij te zijn en dit de zomer over te kunnen trekken lijkt mij.
12 uur geleden
Ik heb het voornemen om mijn bevallingsverlof te verlengen met de 9 weken ouderschapsverlof waarbij je 70 procent uitbetaald krijgt. Mocht dit financieel niet haalbaar zijn zou ik gaan voor vakantie uren opnemen. Bij sommige werkgevers bestaat ook de optie om de 70 procent aan te laten vullen tot 100 procent met vakantie uren. Wellicht is dit nog een optie om te bespreken op je werk?