38 Reacties

één maand geleden

Reactie op TinyTao25

Goed om meerdere mensen te horen hierover, fijn! Kijk ander ook even op ww ...
Wauw ontzettend bedankt voor je uitgebreide reactie, dit is super leerzaam!

één maand geleden

Heyy hier nog een mama met dan wel ADD. Maar goed veel dezelfde kenmerken 😅 Ik herken het wel heel erg wat je omschrijft ja! Gebruik jij zelf iets van medicatie? Ik niks hoor, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik merk dat de dingen waar ik ‘last’ van had met mijn ADD sowieso veel erger zijn geworden sinds de geboorte van onze dochter. Slaaptekort enerzijds, maar ook het continu afgeleid raken door een peutertje die mijn aandacht wil terwijl ik dus allemaal taken door elkaar geen en met halve aandacht doe. Nu dat ik weer zwanger ben merk ik dat ik vaak wat meer somber ben ofzo. Minder geduld, minder aanwezig (heel dromerig) en in mijn hoofd aan het nadenken over allemaal babydingen. Dochter reageert daar dan ook weer negatief op natuurlijk. Ik weet dé oplossing (voor mij in ieder geval) en dat is mindfullll en in het moment zijn 🧘‍♀️ Maar wat is dat moeilijk voor een ADD brein dat continu afdwaalt 😂 op werk loop ik ook echt maar wat rond te dwalen, vergeet steeds wat ik aan het doen was en de hyperfocus waar ik normaal zo goed op ga is ver te zoeken. Gelukkig weet ik van mijn eerste zwangerschap dat dat in het 2e trimester helemaal weer terugkomt en ik dan 100km per uur wil gaan met de nesteldrang en weer lekker positief het leven doorga😂 Soms als ik me zo voel zoals nu, dan vergeet ik dat het ook anders was en kan ofzo haha zo stom, alsof het voor altijd zo zal blijven (zwart/witdenken misschien ook herkenbaar? 😂) Succes in ieder geval en hopelijk wordt het bij jou ook beter in het 2e trimester!

één maand geleden

Reactie op MH1122

Heyy hier nog een mama met dan wel ADD. Maar goed veel dezelfde kenmerken � ...
Mooi gesproken

één maand geleden

Ha wilde ook dit onderwerp starten! Hebben jullie fijne mensen gesproken over dit onderwerp (artsen/verloskundigen?). Ik weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben en heb veel vragen rondom ADHD en zwangerschap.. En.. het leek mij leuk om er een podcast-aflevering over te maken. Dus ik zoek leuke mensen die er over willen praten?

één maand geleden

Ik heb ook ADHD en ben 8 weken zwanger. Ik gebruikte medicatie, daar moest ik mee stoppen. Hierdoor extra extra druk in mijn hoofd! Ik heb het daarom op werk aan een collega verteld en we hebben een keer een moment ingepland om mijn werkvoorraad te bespreken en overzicht te houden. En daarnaast lief zijn voor jezelf en rust pakken wanneer het kan! Thuis probeer ik een planning bij te houden, maar ik probeer vooral uit te rusten!

één maand geleden

Ik ook, mag eerste trimester nog concerta blijven slikken, 2e trimester overleggen met arts

één maand geleden

Reactie op MH1122

Heyy hier nog een mama met dan wel ADD. Maar goed veel dezelfde kenmerken � ...
Ja het is heel herkenbaar wat je zegt concentratie ver te zoeken. Extreme pieken in mijn emoties en weinig controle. Ik heb dit met de verloskundige besproken en raadde me aan om toch mijn medicijnen weer in te nemen. Ik merk dat het me helpt en ervaar weer wat stabiliteit, ik voel me wel schuldig omdat er niet echt onderzoeken zijn waaruit blijkt dat het schadelijk is of niet. Ik vind het moeilijk, maar goed vind het fijn om te horen dat dit waarschijnlijk anders is in het tweede trimester. Ik ben nu 8 weken dus ik heb nog even te gaan.

één maand geleden

Reactie op TinyTao25

Goed om meerdere mensen te horen hierover, fijn! Kijk ander ook even op ww ...
Dank je wel, de informatie is erg uitgebreid. Voorbij gebruik ik mijn medicatie en dit helpt me echt enorm. Ik gebruik gelukkig geen hoge dosis en denk dat ik stop in het tweede trimester.

één maand geleden

Hier ook ADHD en 8+3’zwanger. Ik ben ontzettend moe en misselijk. Ik ben echt ontzettend down..Geen zin om mensen te zien. Weet niet wanneer ik voor het laatst echt goed heb gelachen. Slik trouwens geen medicatie en ben dat ook niet van plan..Hoor graag jullie tips om het eerste trimester door te komen

één maand geleden

Reactie op Yasminetaar

Hier ook ADHD en 8+3’zwanger. Ik ben ontzettend moe en misselijk. Ik ben ec ...
Ow en mega kort lontje. Alles en iedereen is heel snel irritant. Kan qua emotie van 0-100 gaan in een paar seconden 😩

één maand geleden

Reactie op Yasminetaar

Hier ook ADHD en 8+3’zwanger. Ik ben ontzettend moe en misselijk. Ik ben ec ...
Ohh hier ook dat down gevoel! Hangt echt een donkere wolk boven mn hoofd. Zo vervelend, vooral voor mn dochter. Heb zo weinig zin en energie om leuk te doen en de hele tijd mee te spelen of leuke dingen te doen, maar voel me dan gelijk ook weer ZO schuldig naar haar! Door dat down gevoel voel ik ook helemaal niks meer bij de zwangerschap. Geen connectie of blijdschap. Ik weet dat dat vanzelf wel komt na de 1e echo ofzo maar voor nu is alles gewoon heel erg blegh

één maand geleden

Reactie op Yasminetaar

Hier ook ADHD en 8+3’zwanger. Ik ben ontzettend moe en misselijk. Ik ben ec ...
Bel je VK en of huisarts en laat dit weten! De POP poli in het zh is enorm goed! Je bent niet alleen maar er is dus hulp en een fijnere zwangerschap mogelijk voor je :). Isoleren is het vaakst gedaan maar het helpt niet. Hou contacten om je heen, hier en met professionals waar nodig. Je hoeft het nooit alleen te doen! ;) sterkte

één maand geleden

Reactie op MH1122

Ohh hier ook dat down gevoel! Hangt echt een donkere wolk boven mn hoofd. Z ...
Ik begrijp je helemaal. Ik heb dat ook naar m’n zoontje toe. Heb van het weekend echt mezelf gedwongen om iets leuks te doen, terwijl ik de hele dag zo misselijk was. Ik ben benieuwd of het de 2e trimester anders is. Ik heb dit helemaal niet gehad met m’n zoontje. Was 14 dagen misselijk en dat was het. Ben nu ook 37, misschien is dat het?

één maand geleden

Reactie op Yasminetaar

Ik begrijp je helemaal. Ik heb dat ook naar m’n zoontje toe. Heb van het we ...
Lief van je. Maar ik zou niet weten wat zij voor mij kunnen doen. Ik heb echt geen zin om te praten (heb überhaupt nergens kracht voor). Ik wil ook geen medicijnen nemen. Ik heb geen suïcidale gedachten ofzo, gewoon depressief ofzo

één maand geleden

Zijn hier ook vrouwen die heel erg last hebben van de wachttijd tussen de echo's in? Ik moet namelijk een behoorlijke tijd wachten tussen mijn vitaliteitsecho en termijnecho en verneem aan mezelf dat mijn hoofd echt alle kanten opschieten en daardoor ook onnodig zorgen ga maken. Aan de ene kant wil ik misschien een pretecho plannen voor mijn eigen gemoedsrust en dat die spanningen weer afnemen, maar aan de andere kant weet ik niet of dat nu juist is om te doen.

één maand geleden

Reactie op Brittk28

Zijn hier ook vrouwen die heel erg last hebben van de wachttijd tussen de e ...
Ik laat gewoon een pret echo tussendoor maken , na 12 weken kunnen we hier elke week naar hartje luisteren

één maand geleden

Reactie op Brittk28

Zijn hier ook vrouwen die heel erg last hebben van de wachttijd tussen de e ...
Bij veel VK-praktijken kun je een afspraak maken tussendoor om even te luisteren als je je echt zorgen maakt. Ik heb dat in mijn vorige zwangerschap gedaan met 19 weken, ik voelde het toen nog niet en de laatste echo was met 13 weken geweest. Ze begrepen het volkomen en waren er super lief over.

één maand geleden

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik even contact opneem met de vk, kijken wat ze voor mij kunnen betekenen 😊