88 Reacties

één maand geleden

Reactie op Demi borsboom

Goedeavond dames ik ben nu 7 weken zwanger en ik heb best wel wat veel afsc ...
Ik heb meer afscheiding gehad en echt wat slijmeriger. Dit ziet er wat droger uit ouder uit. Heb je ook niks met afvegen na toiletgang? En wat hier ook gezegd wordt. Bij bruine afscheiding hoefde ik mij geen zorgen te maken, kan oud innestelingsbloed zijn of oud bloed van een kleine bloeding door een geknapt adertje omdat je baarmoeder heel goed doorbloed is. Ik zou zeggen bel je verloskundige even ter geruststelling! Zij waren daar bij mij goed in. Maar helaas ging het toch vandaag mis. Maar mijn afscheiding zat al meer tegen het rozige aan. Dit is echt bruinig.

één maand geleden

Reactie op EnergiekeVlakte448068

Ah check! Mag je die afzeggen? Bij mij zeiden ze dat ik nu 2 weken - geen g ...
Dat vind ik wel lang als je echt aan het bloeden bent. Maar ik heb verder geen ervaring, want eerste zwangerschap en dus ook 1e bloeding. Misschien morgen toch nog maar een keer bellen?

één maand geleden

Reactie op Marelena

Ja ze had het eerst ook over die echo naar voren te halen of dat ik het eer ...
Ah oké! Ik mag helaas mijn echo niet naar voren halen. Ik ben zelf nu inmiddels vrijwel zeker van een miskraam.. ik heb ook aangegeven dat ik wil langskomen om via de echo te zien of alles weg is. Dat doen ze helaas niet voor 10 september op 8 weken 😔. Ik mag alleen bellen en ze hebben aangegeven dat ik zo vaak mag bellen als ik wil. Ze kunnen bij 6 weken nu alleen helaas nog niks zien zeggen ze. Ze praten wel mee dat dit inderdaad een miskraam kan zijn maar aan de andere kant willen ze het zeker weten en geven ze aan dat pas met de 8 weken te kunnen zien. Ik ben heel benieuwd wat jullie verloskundige nu adviseert. Ik hoop dat er voor jullie sneller duidelijkheid komt 🍀

één maand geleden

Reactie op lvdr94

Dat vind ik wel lang als je echt aan het bloeden bent. Maar ik heb verder g ...
Ja ik vind het dus ook mega lang. In feite voel ik aan mijn water hoe laat het is maar nu laten ze mij wachten.. ik ga morgen toch nog maar een keer bellen. Vandaag twee keer gevraagd of het echt niet eerder kan, tot twee keer toe aangegeven van niet 😭.

één maand geleden

Reactie op EnergiekeVlakte448068

Ja ik vind het dus ook mega lang. In feite voel ik aan mijn water hoe laat ...
Ja echt vervelend en jammer want je wil een soort zekerheid. Hopelijk kunnen ze je er ook doorheen praten en je op die manier zekerheid geven of geruststellen. Ik laat in ieder geval morgen even weten wat ze zeiden na het bellen! Nog steeds met ik aan het bloeden, nu wel met meer slijm erbij en wat lichter van kleur. Geen stolsels meer gezien maar ik weet nog niet wat morgen gaat brengen. In mijn hoofd heb ik het al geaccepteerd dat we het opnieuw een kans moeten geven. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen straks en je ook wat steun bij je partner hebt. Dat hij je misschien ook wat kan geruststellen

één maand geleden

Reactie op EnergiekeVlakte448068

Ah check! Mag je die afzeggen? Bij mij zeiden ze dat ik nu 2 weken - geen g ...
Nee joh, serieus? Dat is echt onzin hoor. Ze kunnen al veel eerder wat zien op een echo! In mijn geval al zoveel bloedverlies gehad dat ik wel de echo’s ga afzeggen, want kan niet anders dan dat dit een miskraam is.. Zo veel bloed verlies al gehad afgelopen uren…. 😖🥴

één maand geleden

Reactie op lvdr94

Dat vind ik wel lang als je echt aan het bloeden bent. Maar ik heb verder g ...
Hi ivdr, het begon bij mij ook met lichtbruine afscheiding en al binnen een paar uur werd het echt bloeden, en steeds heftiger bloeder. Dezelfde dag nog vl gebeld en kon dezelfde dag terecht voor een echo om te bevestigen of het om een miskraam ging of niet. Ik was pas 4+3 zwanger. Dus het is heel raar dat je zo lang moet wachten. Niet elke vk is ook dezelfde vk natuurlijk. Denk dat je daar ook beetje geluk mee moet hebben. Mijn vk zei zelfs dat als ik weer zwanger ben ik direct mag bellen en dat we vroege echo gaan plannen aangezien dat ik dus miskraam heb gehad. Hoe is het met jou? Heb je nog veel bloedverlies?

één maand geleden

Reactie op Marelena

Nee joh, serieus? Dat is echt onzin hoor. Ze kunnen al veel eerder wat zien ...
😔 hier hetzelfde. Gisteren welliswaar plassen bloed bij toiletgang. Nu alleen bij afvegen, maar het is nog steeds bloed. Straks maar rustig de verloskundige bellen

één maand geleden

Reactie op Daffy1986

Hi ivdr, het begon bij mij ook met lichtbruine afscheiding en al binnen een ...
Hoi Daffy! Dankjewel voor je reactie. Alleen hebben ze tegen mij nog niks gezegd over wanneer ik mag komen voor een echo. Dat was tegen energiekevlakte448068. Ik heb afgesproken dat ik vandaag weer contact zou opnemen. Ik bloed helaas nog steeds, wel minder dan gisteren. Gisteren stortte het eruit als ik op het toilet ging zitten, vandaag alleen met afvegen, maar nog steeds bloed dus.

één maand geleden

Reactie op Daffy1986

Hi ivdr, het begon bij mij ook met lichtbruine afscheiding en al binnen een ...
Fijn dat je zo snel terecht kon! Ik ga zo om half 9 weer bellen. Dinsdag begon het bij mij met bruin bloedverlies, daarna over in rood met stolsel. Toen met de verloskundige besproken dat het foute boel was. Zij had aangegeven dat ze niks kon doen en als het gestopt was we konden kijken of alles weg was. Gister begon het met heel licht bloedverlies. Toen een andere verloskundige aan de lijn gehad en die zei dat ik moest wachten op de 8 weken echo. Zij gaf in feite een soort van “hoop” terwijl mijn eigen instinct heel goed aangeeft wat er aan de hand is.. Nu ben ik wakker en heb ik bij afvegen al licht bloedverlies. Om half 9 ga ik weer bellen en kijken wat ze zeggen. Het liefst wil ik nu zsm een afspraak zodat ik weet dat alles eruit is. Heel fijn dat jij zo snel terecht kon 😊.

één maand geleden

Net gebeld met de verloskundige. Die gaf aan dat ik er inderdaad vanuit moet/kan gaan dat dit foute boel is geweest. Zoveel bloed is geen bloeding van een goed doorbloede baarmoedermond. Ze gaf aan dat een echo maken nu geen zin heeft omdat er nog een bloeding actief is en ze dan niet veel kunnen zien. Meestal is de bloeding met een weekje gestopt, ze zouden dan een echo kunnen maken om te kijken of alles schoon is. Ik zou ook over een paar dagen een testje kunnen uitvoeren om de zoveel dagen om te zien dat deze afloopt en dan zelf beslissen of ik nog een inwendige echo wil of niet. Ik heb maandag de bruiloft van mn zusje. Ik vind dat heel fijn want dan heb ik wat leuks om op te focussen. Zij vond het ook wel heftig voor mij en belt me zaterdag nog even om te horen hoe het gaat en hoe ik mij voel. Echt heel erg lief en fijn! Ik voel me wel gehoord en gesteund.

één maand geleden

Reactie op lvdr94

Net gebeld met de verloskundige. Die gaf aan dat ik er inderdaad vanuit moe ...
Wat een narigheid hè… 😢 Gelukkig heb je toch nog iets leuks binnenkort dan om even op te focussen! Je moet wat hè.. 🫤 Heb net ook de VK gebeld. Die ging indd er ook vanuit dat het om een complete miskraam ging. Ze bellen me maandag weer even terug om te vragen hoe het dan fysiek en mentaal met me gaat. Dus dat is wel fijn. Voor nu heeft een echo ook geen zin, hoeft van mij ook niet, omdat de bloeding gisteren dusdanig heftig was, dat we er vanuit gaan dat alles er wel uit komt. We hadden het verder nog aan niemand verteld en denk dat ik dat voor nu ook even zo hou. Heb ik geen behoefte aan voor nu merk ik. Beetje met julie op een forum berichten helpt al heel erg! “Fijn” om soortgenoten te spreken, in deze nare tijd 😔

één maand geleden

Reactie op Marelena

Wat een narigheid hè… 😢 Gelukkig heb je toch nog iets leuks binnenkort dan ...
Jaa ik vind het wel fijn, even wat leuks tussendoor 🤭 Fijn dat jij ook betrokken verloskundige hebt! Ik voel hetzelfde wat jij voelt wat betreft een echo. Ik vertrouw erop dat mijn lichaam zichzelf lekker opschoont van binnen. Ik had het al wel met mijn ouders, schoon ouders, zusje, schoonzusje en naaste vriendinnen verteld. 2 vriendinnen hebben helaas ook een miskraam doorgemaakt voor de 8 weken. Dus daar ervaar ik ook veel steun van. De overige naasten zijn ook medelevend en betrokken, dat voelt goed. Geen spijt van het vroege vertellen. Gisteren kwamen mijn schoonmoeder en schoonzusje met een bloemetje , dus heel erg lief. Maar met lotgenoten op dit forum berichten doet ook veel goed! Ook al had ik het echt anders voor jullie gehoopt. Net ook op alle apps aangepast dat de zwangerschap verloren is gegaan en aan mijn collega's verteld (ik ben heel erg open) en overlegd dat ik vanavond nog even lekker ga werken (ook om afscheid te nemen van cliënten voor mijn vakantie) en vrijdag ziekmeld en de dag voor mijzelf heb. Super fijn en lief 🤍

één maand geleden

Reactie op lvdr94

Jaa ik vind het wel fijn, even wat leuks tussendoor 🤭 Fijn dat jij ook b ...
Ja ben erg te spreken over mijn verloskunde praktijk gelukkig. (Hoor nog wel eens andere verhalen helaas..) Heb zelf al kindje van 2 jaar en bij vorige zwangerschap ook als zeer positief ervaren (ook al werd ik later medisch). Ja heb dat gisteravond inderdaad al gedaan… alle apps weer aangepast… toch even een naar moment ofzo. Mentaal ga ik beetje heen en weer. Had de miskraam toch beetje zien aankomen om de een of andere manier, omdat het anders voelde dan bij m’n 1e zwangerschap van mn dochter (nu dus 2). Blijkbaar zegt je gevoel toch veel ofzo. Nu vooral blij dat het snel mis ging en niet in later stadium. Dat lijkt me al helemaal verschrikkelijk.. Denk dat ik dit toch vrij snel een plekje kan geven op deze manier. Hoop ik iig.. Wisselend over de dag hoe ik me mentaal voel momenteel 😅 Had me gisteren al ziek gemeld voor die dienst en nu voor morgen ook. Met moeite.. maar dacht nu echt even voor mezelf kiezen en fysiek en metaal herstellen. Volgende week weer naar werk is mn doel. Het “normale leven” weer oppakken na deze teleurstelling..

één maand geleden

Reactie op EnergiekeVlakte448068

Fijn dat je zo snel terecht kon! Ik ga zo om half 9 weer bellen. Dinsdag be ...
En wat zei de verloskundige bij jou?

één maand geleden

Reactie op Marelena

Ja ben erg te spreken over mijn verloskunde praktijk gelukkig. (Hoor nog we ...
Ja het aanpassen is inderdaad even een pijnlijk moment omdat je anders had gehoopt. Ik denk ook dat gevoel veelzeggend is, je lichaam is zich toch onbewust al aan het voorbereiden op wat er komen gaat. Nou inderdaad zeg! Dat heb ik ook wel, als het dan mis gaat liever nu zo vroeg dan dat je later in het traject zit. Nu heb ik maar 2 weekjes mogen ervaren dat ik zwanger was. Dus het besef was ook nog niet helemaal daar, en daar ben ik nu "blij" (raar woord maar kan even geen ander woord bedenken) mee. Ik vind ook dat je inderdaad nu even egoïstisch mag zijn. Het is niet niks wat je lichaam en geest nu doormaken. Fysieke ongemakken van een verlies maar zeker ook mentaal. En dat mag echt wel even tijd krijgen. Ik denk dat ik zelf ook makkelijk schakel door het korte weten, en gisteren echt duidelijk veel bloedverlies. Dus toen al besef dat ik het verloren ben. Ik heb zelf helaas ook al veel (jonge) mensen in mijn omgeving verloren, dus rouw is niet onbekend. ik denk dat dit ook meewerkt aan het snelle accepteren en vooruit kijken

één maand geleden

Net heb ik de verloskundige gebeld. Doordat ik gister in de ochtend niet meer bloedde hield zij hoop. Nu aangegeven dat de bloeding weer flink doorzet. Voor haar ook duidelijk dat dit inderdaad om een miskraam gaat. Dit weekend bellen we opnieuw. Ze gaf twee keuzes: (a) echo laten maken na de bloeding of (b) twee weken wachten en een test doen die negatief is. Ik ga voor optie a zodat ik zeker weet dan alles weg is. Op het moment dat ik een miskraam kreeg heb ik het aan familie, beste vriendinnen en werk verteld. Heel veel steun gekregen vanuit mijn partner, vrienden, familie en werk. Dat helpt ontzettend! Praten helpt echt. Voor mij was dit het eerste kindje waar we al ontzettend naar aan het toeleven waren. Ook vind ik het erg fijn dat wij hier elkaar hebben kunnen steunen in deze nare tijd! Ik wil je heel veel plezier wensen op de bruiloft van je zusje! Ik hoop dat jullie snel opnieuw zwanger zullen worden en dat de nieuwe zwangerschap goed en voorspoedig zal verlopen 🥰🍀!

één maand geleden

Reactie op EnergiekeVlakte448068

Net heb ik de verloskundige gebeld. Doordat ik gister in de ochtend niet me ...
Wat naar dat de hoop gevaren is nu! Maar wel fijn nu duidelijkheid te hebben en je kan gaan beginnen aan de verwerking. Fijn om te lezen dat je veel steun ervaart en praten helpt zeker! Dat ervaar ik ook! Zowel hier als in mijn omgeving. Fijn dat je een echo kan laten maken na de bloeding, dit geeft hopelijk nog meer zekerheid dat alles weer schoon is en ik hoop ook voor jou dat een nieuwe kans zich snel aanbied en dat deze dan succesvol mag zijn! Dankjewel en veel sterkte ook! Vond het waardevol om met elkaar te delen wat we hebben gevoeld! Ik hoop snel te lezen dat je weer zwanger mag zijn🍀♥️

één maand geleden

Hoe gaat het nu met jullie dames? Bloed nog rustig door.. met af en toe klonters. Wel al minder dan afgelopen dagen. Krampen en rugpijn zijn nu ook nog amper aanwezig. Ben benieuwd hoe lang ik blijf bloeden en wanneer mn cyclus weer op gang komt. Mentaal gezien: Merk dat ik vooral erg teleurgesteld en beetje boos ben.. Baal erg dat het zo gelopen is en (op dit moment) kan ik niet wachten om voor de volgende ronde te gaan 😅

één maand geleden

Reactie op Marelena

Hoe gaat het nu met jullie dames? Bloed nog rustig door.. met af en toe klo ...
Wilde toevallig ook vandaag een berichtje sturen! Ook hier nog aan het bloeden. Gisteren een heftige avond, deels nachtdienst gehad. Waarin ik echt steken in mn buik en onderrug kreeg. Toch niet helemaal bij stil gestaan dat dit heel wat vergt van mn lichaam. Gisterenmiddag een wat groter stolsel verloren, waarvan ik vermoed dat het het vruchtje was. Niet uit het toilet gehaald, maar het zo maar in mn hoofd geaccepteerd. Met vlagen duizelig, door waarschijnlijk het bloedverlies. Wat ik normaal in 3 menstruaties zou verliezen, heb ik nu in 3 dagen verloren. Ik ben ook benieuwd waarneer de cyclus weer herstart. Ga jij ook nog een test doen om te kijken of deze negatief is? Mentaal herken ik het wel een beetje. Maar meer als een jaloers gevoel "waarom lukt het bij hen wel, en bij mij niet" terwijl ik het een ieder zo hun. Dus ik stel mijzelf dan ook snel gerust dat het hopelijk snel ook bij ons mag lukken🙏 Het is ook normaal om teleurstelling te voelen denk ik dan maar zo. We zijn geen robots en onze hormonen hebben toch geschommeld. We hadden de hoop mama te mogen worden en waren daar mee bezig. Dus we mogen nu ook rouwen dat we dat verloren zijn. Ik mag hier rouwig om zijn en af en toe even "kut" roepen. En mn partner en ik gaan weer ons kunstje proberen 😂 hopelijk snel weer raak met een goede afloop!