4 Reacties

één maand geleden

Communiceer erover wanneer jullie allebei rustig zijn. Kijk wat jouw triggerpunten zijn en wat jou eventueel wel zou kalmeren in zo’n situatie. Zo kan hij rekening houden met jou, want dat moet echt wnnr je stemmingswisselingen hebt. Werkt voor ons! Wij hadden ook mega erge ruzies, gaat na het goed communiceren nu gelukkig beter 😊

één maand geleden

Herkenbaar!! Ik had ook last van stemmingswisselingen tijdens de pil, maar nu bij beide zwangerschappen in het eerste trimester omg zware stemmingswisselingen. Ik word boos om dingen of chagrijnig waarvan ik 10 min erna denk.. waar ging dit nou over !? Mijn man herkent dit gedrag gelukkig en die loopt dan even weg en dan heb ik eigenlijk al die spiegel voor. Na 10 min kan ik sorry zeggen.... fijn is het niet

één maand geleden

Bij mij helpt het om elke dag te proberen accepteren dat dingen niet zo gaan als dat ik wilde of zoals ze voorheen gingen....omdat ik het niet kan of hij het niet zo doet zoals ik zou willen. Ik kan onrustig, getriggert, worden van de keuken die net niet helemaal opgeruimd en netjes is...de was wat meer rond slingert dan normaal, de koelkast die niet goed ingeruimd wordt. En dan te zien dat hij zo zijn best doet om het huishouden draaiende te houden, terwijl ik misselijk op de bank lig. Heb aandacht voor wat er wel goed gaat. Geef hem een compliment voor het koken, de boodschappen, het opruimen...spreek met elkaar af wat jij wel kan doen, wat hij niet kan doen...probeer waardering in elkaar te zoeken. En als je voelt dat jij of jullie beiden ruzie krijgen, looptl de situatie uit...bel een vriendin,...zeg sorry tegen elkaar (ook al vind je hem een klootzak op dat moment). Je bent niet altijd in staat om voor rede vatbaar te zijn...dat zijn de hormonen...en zoek naar quality time met elkaar...samen filmpje kijken, wandelen, knuffelen...ruzie en emoties mogen er zijn! Het is voor jullie beiden een nieuwe situatie...waar je aan moet wennen, in moet veranderen. ;-) hoop dat je er wat aan heb🩷

één maand geleden

Herkenbaar hoor. Dit is mijn 3e zwangerschap, dus mijn man weet er inmiddels wel goed mee om te gaan. Ik kijk van 0 naar 100 schieten qua emoties. Gelukkig herken ik het nadat ik boos werd wel en kom ik er nog wel even op terug dat ik te heftig op een bepaalde situatie heb gereageerd. Mijn man blijft gewoon kalm, dit helpt ook heel erg. En volgens mij vind hij het wel fijn dat ik er later wel op terug kom en erken dat het nergens op sloeg 🤣