19 Reacties

één maand geleden

Wij verwachten in april ook ons (mijn) eerste kindje. Ik heb wel al 2 bonus dochtertjes. Ik kan je vertellen dat een absente vader beter is dan een slechte vader 😉 gaat helemaal goed komen! Groetjes van een over 7 maanden papa

één maand geleden

Liefde en aandacht kost helemaal niets! En een kindje heeft echt geen idee of de kleertjes en het speelgoed tweede hands is. Maak je niet druk. Focus op jullie band samen. Ik kon vorige week heerlijk genieten van de glimlach van mijn dochtertje toen ze voor €1 een Barbie paard vond bij de kringloop. Ik heb wel een partner, maar ik snap je zorgen. Ik denk dat ik je aanraad om niet te veel dingen van te voren te kopen, maar wacht tot het moment komt waarop je denkt iets nodig te hebben. En Vinted! Wat betreft delen met iemand, misschien kun je alvast een heel heel heel vroeg kraamcadeau/baby shower cadeau vragen aan ouders of goede vriendinnen, namelijk een leuke zwangerschapscursus? Daar kan je andere dames leren kennen en praten over de zwangerschap misschien?

één maand geleden

Reactie op Jessica-LK

Liefde en aandacht kost helemaal niets! En een kindje heeft echt geen idee ...
Hoi zeker helemaal mee eens liefde is het allerbelangrijkste 🩷 Helaas heb ik niet echt veel mensen om mij heen omdat ik door mijn ziekte er achter ben gekomen wie er eigenlijk mijn echte vrienden waren. Ik zou het heel graag willen delen met de mensen op mijn vrijwillergerswerk maar wacht nog heel even een weekje af tot ik de echo heb gehad. Ik probeer iets minder angstig te zijn en de spulletjes komen vast goed maar wil eerst even afwachten hoe de echo verloopt omdat ik al 2 keer een bloeding heb gehad . Dus erg spannend en onzeker. Heel veel sucses met je zwangerschappen heel lief dat je reageerde🩵🩷

één maand geleden

Reactie op DankbareCyclaam471637

Wij verwachten in april ook ons (mijn) eerste kindje. Ik heb wel al 2 bonus ...
Gefeliciteerd met jullie kindje en wat leuk dat jullie zo een mooi gezinnetje kunnen vormen . Het is allemaal erg spannend en qua liefde voor de kleine komt het helemaal goed. Soms is het gewoon even fijn om samen zorgen te kunnen delen en samen naar een echo te gaan. Maar word gelukkig erg goed begeleid door de verloskundige wat mij gelukkig weer wat gerust steld. Heel veel geluk gewenst net jullie mooie wondertje🩷🩵

één maand geleden

Helaas ben ik inmiddels ook alleenstaand zwanger. Ben nu 7+2 weken en mijn liefde heeft er een punt achter gezet. Ben helemaal gebroken en maak mij nu zoveel zorgen om de kleine frummel in m’n buik 😪 Doodeng om het avontuur alleen aan te gaan.

één maand geleden

Reactie op NataschaT

Helaas ben ik inmiddels ook alleenstaand zwanger. Ben nu 7+2 weken en mijn ...
Hoi jeetje zeg 😟 Ik vind dit echt heel erg voor je. De emoties vliegen al alle kanten op en nu dit. Neem je tijd hiervoor en praat ook met je verloskundige . Die van mij kan ik gelukkig bellen als ik overspoeld word. Misschien een tipje schrijf alles van je af, mij helpt dit enorm omdat ik anders met alle zorgen in mijn hoofd blijf zitten. als je even wil praten erover mag je me altijd een berichtje sturen 🩷🩵

één maand geleden

Hey dames die het alleen gaan doen! Wellicht is centering pregnancy iets voor jullie! Zijn tien bijeenkomsten (9 tijdens zwangerschap en 1 als iedereen vd groep bevallen is). Heb ik bij onze tweede gedaan en is tijdens de zwangerschap fijn om dingen te delen maar ook erna als je kindje in een zelfde fase zit 🙂

één maand geleden

Reactie op Suus399

Hey dames die het alleen gaan doen! Wellicht is centering pregnancy iets v ...
Oh wat een goede tip zeg ga het opslaan want lijkt me erg fijn om samen te kunnen delen hoe het alleenstaande moederschap gaat zijn🩷

één maand geleden

Hee, hier ook al super lang single 35jr en vandaag 8 weken zwanger. Net zoals jij alleenstaand en de vader is niet geïnteresseerd. Gelukkig heeft mijn familie mij goed opgevangen toen ik het aan hen vertelde. Ik ervaar enorm veel liefde en steun van mijn omgeving. Het zal zeker geen gemakkelijke weg zijn naar zoals je zegt je gaat het kind alles bieden wat je hebt en liefde maakt alles goed. Zoek naar wat voor jouw werkt en zoek steun, je hoeft het niet alleen te doen. Ik ga ook deelnemen aan Centering pregnancy, ik denk dat het fijn is als je dit met andere zwangeren kan delen. Wees trots op jezelf dit is grote stap maar jij kan dit❤️

één maand geleden

Reactie op Jermaine 1993

Oh wat een goede tip zeg ga het opslaan want lijkt me erg fijn om samen t ...
Die groep liep bij ons via de verloskundige dus ik zou daar even informeren wanneer er weer eentje start!

één maand geleden

Reactie op nps89

Hee, hier ook al super lang single 35jr en vandaag 8 weken zwanger. Net zoa ...
Hoi wat goed om te horen🩷🩵 helaas heb ik alleen mijn moeder nog die vind het erg leuk maar door 2 x een bloeding durft zowel ik als zij nog niet al te blij te zijn. Ben zo benieuwd aankomende woensdag of alles goed is maar wel mega spannend , vooral omdat ik alleen naar de echo moet , hoop zo dat ik een kloppend hartje ga zien🌸🩵

één maand geleden

Het verdriet van het alleen doen snap ik heel goed. Maar als ze echt buiten beeld zijn en niets toevoegen, dan is het belangrijk dat je probeert te organiseren dat je ook geen last van ze hebt. Beter voor jou en ook voor je kindje. Want een pannekoek die niets toevoegd maar wel van alles vind, kun je beter missen. En een wispelturig beschikbare vader is voor een kind ook niet ideaal. Wat betreft geld. Zorg dat je je toeslagen goed geregeld hebt en kijk of er in de gemeente een potje is. Je kan het!!!!

één maand geleden

Reactie op Steef1217

Het verdriet van het alleen doen snap ik heel goed. Maar als ze echt buiten ...
Dankjewel voor de lieve reactie 🩵🩷

één maand geleden

Reactie op Jermaine 1993

Hoi wat goed om te horen🩷🩵 helaas heb ik alleen mijn moeder nog die vind ...
Fijn dat je met je moeder kan delen. Ik begrijp het, tijdens mijn eerste echo was ik ook erg zenuwachtig en durfde ik niet blij te zijn omdat de angst overheerste. Ik hoop dat alles goed verloopt voor je en dat je een prachtige echo ziet met een mooi kloppend hartje❤️

één maand geleden

Reactie op Jermaine 1993

Hoi jeetje zeg 😟 Ik vind dit echt heel erg voor je. De emoties vliegen al ...
Lief je reactie! Vandaag ben ik voor een extra echo geweest om te zien waar ik het voor doe 🥰 gebroken hart blijft zwaar maar moet geloven dat alles uiteindelijk goed komt

één maand geleden

Reactie op NataschaT

Lief je reactie! Vandaag ben ik voor een extra echo geweest om te zien waar ...
Hoe is de echo gegaan vandaag ? Hoop dat je ietsjes meer weet🩷

één maand geleden

Een mooi kloppend hartje met 8 weken. Als je dat dan ziet wordt je toch een partij verliefd 🥰 blijf wel heel angstig dat het nog mis gaat door alle stress die ik ervaar maar probeer dat steeds meer iets los te laten

één maand geleden

Reactie op NataschaT

Een mooi kloppend hartje met 8 weken. Als je dat dan ziet wordt je toch een ...
Wat mooi om te horen 🌸 gefeliciteerd in iedergeval net het mooie kloppende hartje 🩷ik hoop dat ik woensdag hetzelfde mag ervaren🥰

één maand geleden

Hoi Jermaine, jij en ik hebben een vergelijkbaar verhaal. Ik ben inmiddels bijna 39 en mijn dochtertje is nu 6mnd. Ik heb ook een zwangerschap onder medische controle gehad en uiteindelijk een spoedkeizersnede. De 'vader' werd een dag na de keizersnede agressief, die heb ik mijn huis uit gestuurd en ik vervolgens stond ik daar alleen, grote buikoperatie achter de rug en de 1ste nacht thuis. Ik werd onverwachts alleenstaande moeder, vader heeft helaas gezag maar toont vrijwel geen interesse en heeft nu al een andere vrouw bezwangerd... terwijl hij nog geen dag voor sara gezorgd heeft... sara bleek ook nog een geluxeerde heup te hebben dus regelmatig naar babyfysio en het ziekenhuis, inmiddels voor 3mnd in het gips. Ik zelf adhd/autisme en een mimimum loon. Meid...voor die kleine ben je in staat om boven jezelf uit te stijgen, heb ik ook gedaan. Ik hoop dat je goede vrienden en lieve familieleden hebt om je bij te staan want makkelijk is het niet, ik vond alles enorm overweldigend. Een steungroep vinden of op internet een organisatie vinden die zich inzet voor single moms is ook een tip. Ik heb veel spullen gratis of goedkoop via marktplaats geregeld en de kringloop. Liefde is hetgeen de kleine echt nodig heeft en hij/zij let niet op de grootte van je huis, de kleding of waar de speeltjes vandaan komen. Een simpele wandeling vinden ze heerlijk dus zet niet teveel druk op jezelf om uitjes te regelen,, wel leuk om te doen maar daar kan je voor sparen en eens in de zoveel tijd doen of via stadspas gratis/met korting. Ik woon op 50m2 en maar 1 slaapkamer, ik lig met de kleine op de kamer, later samen in een stapelbed en als ze 5 of 6 wordt verkas ik naar een bedbank in de woonkamer. Ik ken genoeg mensen die ondanks armoede gelukkig waren in hun jeugd omdat ze een warme en goede band met hun moeder hadden. Richt je daarop en schroom niet om hulp te vragen, je hoeft je nooit maar dan ook nooit schuldig te voelen of te schamen. Houdt vertrouwen, het komt goed. Mocht je verder willen praten of mij in de toekomst wellicht nog willen benaderen geef het maar aan dan krijg je mijn mailadres, misschien kan ik nog iets voor je betekenen, al is het een luisterend oor of dat je wat spullen van mij kan krijgen. Nou sorry voor het enorme verhaal maar concretiseren is niet mijn sterkste kant 😅