70 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op -2025-
Ik heb niet heel veel nieuws gehoord, behalve dat je ook moet oppassen met ...
Oeh wat is er dan met decaf? Ben benieuwd! Hier ook oost!
3 maanden geleden
Reactie op lientje123
Wij wonen in de Indische buurt en hebben het er zoooooo fijn ♥️ maar als zwangerschap goed blijft gaan dan zit er dus wel een verhuizing aan te komen…dan mikken we zeker wel weer op oost! Oostpoort / watergraafsmeer hoop ik…maar eerst maar even eerste echo afwachten 5 september
3 maanden geleden
Reactie op Saar2105
Ik denk dat ze bedoelen dat in decaf koffie ook cafeïne zit! En dat veel me ...
Oja dat wist ik idd maar echt veel minder dan gewone. Doe nu namelijk 1 of 2 kopjes decaf op een dag en voorlopig geen echte, maar mis het wel :)
3 maanden geleden
Reactie op lientje123
Oja dat wist ik idd maar echt veel minder dan gewone. Doe nu namelijk 1 of ...
Ik reageer normaal dus overgevoelig op cafeïne….ik ga al helemaal hard van groene thee 😬 ik heb daarom maar alles afgezworen en mis het enorm! Want kan mij ook slecht motiveren voor werk merk ik door vermoeidheid…maar durf het niet aan. Ben zwanger door ivf, dus wil 0 risico nemen. Vorige zwangerschap ging ik op feestjes lekker aan de cola zero! Maar durf ik nu dus niet 😬
3 maanden geleden
Reactie op Saar2105
Nieuwe vraag; bij mijn zoontje moesten we razendsnel een goede kraamverzorg ...
Ik hoop dat mijn verloskundige een mooie lijst heeft 🙈! Eerste kindje hier (vorige zwangerschap vroege miskraam met 5w4d). En anders toch aan vrienden vragen die ook in Amsterdam wonen/woonde.
😅.
Je hoort weleens “horror” verhalen 🙈🙈.
3 maanden geleden
Reactie op lientje123
Ze zei dat er 1 wetenschappelijke studie is geweest die een associatie vond tussen vroeggeboortes en decaf koffie. Er zit een stofje in wat hiertoe zou kunnen leiden. Er is dus heel weinig bewijs voor de relatie, maar om het zekere voor het onzekere te nemen, is er een richtlijn van max. 2 koppen per dag opgesteld. Het ligt dus niet aan het caffeine niveau.
De voorlichting waar ik het eerder over had is een samenwerking tussen Amsterdamse verloskundige praktijken betaald door de gemeente en dus toegankelijk voor alle zwangeren in Amsterdam. (Hoewel mij dit een superinitiatief voor het hele land lijkt)
2 maanden geleden
Hallo dames,
Ik heb vandaag mijn termijn echo gehad en ben 2 april uitgerekend. Ik loop ook bij de VPOE. Zij hebben mij heel goed begeleidt tijdens mijn eerste zwangerschap/bevalling en vind de hypnobirthing cursus die zij aanbevelen heel fijn.
Ik woon op IJburg met vriend en zoontje van 3 🍀
2 maanden geleden
Reactie op Mvb94
Leuk, ik lees mee! Amsterdam zuid hier (hoofddorppleinbuurt).
Weet iemand ...
Morning! Leuk ik woon zelfde buurtje als jou;) en eerste keer mama worden.
Geen idee, weet wel dat er bij sommige verloskundige praktijk van groeps bijeenkomsten zijn. Bv. Amstermam. Vriendin zat daarbij.
Hoever ben jij nu?
Fijne week hopelijk voel je beetje oké.
2 maanden geleden
Reactie op Mvb94
Leuk! En goed om te horen :)
Ik ben nu 9+5, en jij? Hoe voel je je?
Ik ben 9+3.
Voel mij best goed, wel na hard werken einde van de dag neem ik even rust want dan komt soms ook wat misselijkheid naar boven maar kan altijd erger;)
Hoe voel jij je? Al een fijne verloskundige praktijk gevonden?
Liefs, Daphne