12 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook die angst.. maar probeer rust te vinden met het feit dat ik er niks aan kan veranderen. Het blijven spannende weken. Voor mij is het de tweede, echter vind ik deze veel spannender. (Nu 4 weken)

3 maanden geleden

Heel erg herkenbaar helaas, vooral van dat niet zwanger kunnen worden naar een angst voor een miskraam. Bij mij zit de angst vooral rondom de echo, bang dat ik weer geen kloppend hartje ga zien.. helaas geen tips want ben zelf ook bloednerveus.

3 maanden geleden

Ik las op internet dat de kans op een miskraam na 4 weken zwanger van 50% naar 12% daalt. Ik vind het ook nog steeds spannend, maar sinds ik dat heb gelezen is de angst wel iets minder

3 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschappen kreeg ik veel geruststelling door de site https://datayze.com/miscarriage-reassurer Daar kan je per dag zien wat de kans is op een miskraam en de kans dat het goed gaat.

3 maanden geleden

Reactie op Lathyrus

Bij mijn vorige zwangerschappen kreeg ik veel geruststelling door de site h ...
Goede tip! Deze kreeg ik van een vriendin ook door, het helpt inderdaad wel, en dan niet focussen op de ‘ja maar..’ die nog instaat in m’n hoofd

3 maanden geleden

Reactie op Luna1997

Heel erg herkenbaar helaas, vooral van dat niet zwanger kunnen worden naar ...
Dat lijkt me ook heel erg spannend, omdat je die eerdere ervaring al hebt gehad. Hopelijk gaat het allemaal goed deze keer, ik duim met je mee!

3 maanden geleden

Reactie op Monkie92

Hier ook die angst.. maar probeer rust te vinden met het feit dat ik er nik ...
Geruststellende gedachte proberen te vinden, goeie tip. Dat het spannende weken zijn is ook zo, dat kunnen we helaas niet wegnemen. Wat maakt de tweede nu veel spannender?

3 maanden geleden

Reactie op MaV1990

Geruststellende gedachte proberen te vinden, goeie tip. Dat het spannende w ...
Lastig te zeggen. Denk omdat ik de kleine graag een broertje of zusje gun. En we zijn er deze keer bewust mee bezig geweest (dit was poging 3). Bij de eerste lieten we alles nog in beloop

3 maanden geleden

Heel herkenbaar bij mijn 1e. Ik leefde echt van week naar week en dit heeft echt tot einde van mijn zwangerschap geduurd. Ik heb hierdoor weinig kunnen genieten van mijn zwangerschap. Probeer het echt los te laten hoe moeilijk dit nog is. De kans is inderdaad heel klein dat het gebeurd en stress is ook niet goed voor de baby

3 maanden geleden

Dat loslaten is toch wel ingewikkeld. Vandaag wat bruine afscheiding, gelijk alle alarmbellen af. Maar goed, dat kan erbij horen. Nu is het afwachten

2 maanden geleden

Ik was ook heel angstig voor een miskraam en had bij de allereerste zwangerschap ook helemaal het gevoel dat het niet goed zat Helaas had mijn gevoel gelijk en is dit geëindigd in een miskraam. Angst is er altijd. Maar je gevoel zegt ook heel veel. ❤️

2 maanden geleden

Reactie op J.W.N

Ik was ook heel angstig voor een miskraam en had bij de allereerste zwanger ...
Mijn tip is dan ook. Luister ook naar je gevoel, maar probeer ook rustig te blijven. Het zijn nu eenmaal helse weken afwachten helaas 😔