5 Reacties

één maand geleden

Hier ook een blaasontsteking momenteel. Ik heb furabid antibiotica (7 dagen, 2 capsules). Ik slik het nu sinds gisterochtend en geen bijwerkingen. Misschien wat hoofdpijn, maar of dat echt door antibiotica komt is de vraag. Ze schrijven echt niet zomaar iets voor als het niet veilig is tijdens de zwangerschap! Misschien wel goed om morgen de huisarts te benaderen aangezien jij wel last hebt van bijwerkingen.

één maand geleden

Ja, hier recent dezelfde antibiotica gehad voor een blaasontsteking (7 dagen kuur). Heb het toen specifiek nagevraagd en deze is veilig tijdens de zwangerschap. Heb sindsdien weer een echo gehad en alles was goed met de baby. Antibiotica heeft helaas nou eenmaal vervelende bijwerkingen soms. Als het echt niet gaat, kun je altijd je huisarts bellen en overleggen of een andere soort mogelijk is.

één maand geleden

Hi, vroeger voor de zwangerschap een blaasontsteking gehad en toen antibiotica gekregen waar ik allergisch voor bleek te zijn. Ik werd alleen maar zieker ipv beter. Vorige week ook een blaasontsteking gehad als zwangere toen kreeg ik een kuur van 5 dagen 3 pillen Amoxicilline/Clavulaanzuur

één maand geleden

https://www.lareb.nl/mvm-kennis Dit is de website die apothekers gebruiken. Kan je geneesmiddelen opzoeken voor zowel tijdens zwangerschap als borstvoeding

25 dagen geleden

Een antibioticakuur tijdens de zwangerschap wordt echt niet zomaar voorgeschreven als het niet nodig is. Wat nog veel slechter is als een onbehandelde urineweginfectie overgaat in een urosepsis en dan ben je echt nog veel verder van huis! Ondanks dat het niet goed voelt, wat nodig is is nodig. Mijn dochter heeft direct na de geboorte zoveel bakken ellende aan medicatie nodig gehad waaronder meerdere intraveneuze antibiotica en ook daarvan, wat nodig is is nodig. Een onbehandelde urineweginfectie kan namelijk uiteindelijk wel echt nare consequenties hebben voor een ongeboren kindje.