15 Reacties

13 dagen geleden

Je mag mij een berichtje sturen hoor. Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerscjap gekregen en de gevolgen ervan hebben er voor gezorgd dat ik nu absoluut geen medicatie wil innemen. Maar wel met een kanttekening

13 dagen geleden

Reactie op Poppedijn25

Je mag mij een berichtje sturen hoor. Ik heb het tijdens mijn eerste zwange ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, ik zie geen optie om je een bericht te sturen.. kan misschien pas na het accepteren van het verzoek? 🤷‍♀️

13 dagen geleden

Hoi lieve mama, dit is mijn tweede zwangerschap met sertraline. De eerste is zonder problemen verlopen! Zelfs na de bevalling had ons mannetje geen hulp nodig en geen enkele ontwenningsverschijnselen. Ook geen afwijkingen. Nu een heerlijk vrolijk ventje van bijna 2 jaar en zwanger van de tweede. Je mag me een berichtje sturen hoor als je wil praten.

13 dagen geleden

Reactie op Saskia1303

Hoi lieve mama, dit is mijn tweede zwangerschap met sertraline. De eerste i ...
Wat ontzettend fijn! Mag ik vragen hoeveel mg je slikte tijdens de zwangerschap? Ze zetten mij nu eerst 25 en daarna blijf ik op 50mg..

13 dagen geleden

Reactie op Wondertje0425

Wat ontzettend fijn! Mag ik vragen hoeveel mg je slikte tijdens de zwangers ...
Ik zit op 100 dus het risico bij jou zal nog vele malen kleiner zijn dan :)

13 dagen geleden

Bedankt voor je openheid! 🌹

13 dagen geleden

Ik gebruik het al 6 jaar en nu zwanger van de tweede. Heb bij de eerste helemaal geen problemen gehad en nu ook nog niet. Ben juist een relaxed persoon erdoor :)

13 dagen geleden

Reactie op Soof0804

Ik gebruik het al 6 jaar en nu zwanger van de tweede. Heb bij de eerste he ...
Bedankt voor je reactie! Als ik ermee start wil ik ook graag bereiken dat ik meer ruimte krijg in mijn hoofd voor mijn andere kinderen en man, in plaats van alleen maar bezig zijn met me afsluiten en prikkels verwerken.

13 dagen geleden

Reactie op Wondertje0425

Bedankt voor je reactie! Als ik ermee start wil ik ook graag bereiken dat i ...
Ik snap je helemaal! En ik snap ook dat je het enorm spannend vind om ermee te starten, want je weet natuurlijk niet hoe je erop reageert. Maar het is voor de baby echt veilig en mij helpt het enorm om de scherpe randen eraf te halen en ook veeel minder / tot eigenlijk nooit meer piekeren. Persoonlijk denk ik dat stress slechter is voor jou en de baby dan de medicatie. Zeker omdat je zon lage dosering neemt. Mijn vader is psychiater en die heeft mij er destijds heel veel over kunnen vertellen :) succes met je keuze en hopelijk kan je wat meer rust vinden straks.

12 dagen geleden

Ik slik nu twee jaar sertraline 50mg. Eerste zwangerschap met medicatie. Ik vind het ook erg spannend maar volgens de verloskundige slikken veel vrouwen deze medicatie in de zwangerschap. Ik ben wel rustiger en een stuk minder emotioneel.

11 dagen geleden

Reactie op Soof0804

Ik snap je helemaal! En ik snap ook dat je het enorm spannend vind om ermee ...
Dankjewel voor het delen! Kan me goed voorstellen dat je vertrouwen hebt in wat je vader je als psychiater vertelt!

11 dagen geleden

Reactie op juud-89

Ik slik nu twee jaar sertraline 50mg. Eerste zwangerschap met medicatie. Ik ...
Het is fijn te lezen dat er meerdere mama's zijn die met hetzelfde struggelen. Natuurlijk is de struggle niet fijn, maar het voelt prettiger het samen te doen 😅

11 dagen geleden

Ik slikte tijdens mijn vorige zwangerschap 150 mg sertraline en deze keer ook weer, ivm een angststoornis/ocd. Heb tijdens mn vorige zwangerschap geen complicaties of gekke symptomen gehad die met de sertraline in verband gebracht kunnen worden, en mn dochtertje had na de bevalling geen merkbare ontwenningsverschijnselen. Stuur me gerust een berichtje als je nog andere vragen hebt!

11 dagen geleden

Ik slik al 4 jaar sertraline en dit is mijn tweede zwangerschap ermee. Ik voel me een stuk beter dankzij deze medicatie. Kan beter bij mn emoties komen maar het overvalt me niet meer zo. Daarnaast kan ik veel beter tegen prikkels dan voorheen. Mijn baby heeft er ook niks aan overgehouden tijdens/ na de zwangerschap 😁

10 dagen geleden

Reactie op Wondertje0425

Het is fijn te lezen dat er meerdere mama's zijn die met hetzelfde struggel ...
Nou het helpt al om er over te praten met elkaar. Soms lijkt het alsof je de enigste bent die t slikt. Gelukkig krijg ik van verschillende professionals de bevestiging dat deze medicatie veilig gebruikt kan worden in de zwangerschap.