22 Reacties

één maand geleden

Waarom zou je die in moeten nemen?

één maand geleden

Ik slik dit idd ook, ben nu 10 weken. Hoop er zwangerschapsvergiftiging mee te voorkomen. (Vorige zwangerschap wel gehad)

één maand geleden

Reactie op daniellebosboom

Ik slik dit idd ook, ben nu 10 weken. Hoop er zwangerschapsvergiftiging mee ...
Slik jij ook 1x 2 tabletten?

één maand geleden

Reactie op Miss Wan

Slik jij ook 1x 2 tabletten?
Ja klopt!

één maand geleden

Reactie op daniellebosboom

Ja klopt!
Mooi! Ik schrok zelf ervan, maar ben niet de enige dus ❤️

één maand geleden

Ik moet ook vanaf 12 weken 2 tabletten aspirine nemen.

één maand geleden

Reactie op Miss Wan

Mooi! Ik schrok zelf ervan, maar ben niet de enige dus ❤️
Zeker niet! Ken er genoeg! Als ik hiermee de vergiftiging kan voorkomen erg graag. Bij de 1e 5.5 week in t ziekenhuis gelegen. Nu een meerling zwangerschap, dus extra veel kans 🙈

één maand geleden

Gelukkig ben ik niet de enige. Ik moet namelijk ook 160 mg slikken.

één maand geleden

Hier ook

één maand geleden

Ja ik slik het ook tegen laag gewicht van de baby. Ook 2x 80mg

één maand geleden

In land van waar ik afkomstig ben, mogen zwangere vrouwen geen aspirine innemen. Je lichaam is het niet gewend tegen medicijnen dus waarom zou dat tijdens de zwangerschap, waar je lichaam extra gevoelig is

één maand geleden

Reactie op Miss Wan

In land van waar ik afkomstig ben, mogen zwangere vrouwen geen aspirine inn ...
In principe wordt het gebruik van aspirine als pijnstiller tijdens de zwangerschap afgeraden. Je kunt dan beter paracetamol gebruiken als je pijnstilling nodig hebt. In sommige gevallen wordt aspirine speciaal voorgeschreven, dit is dan niet als pijnstiller, maar vanwege de bloedverdunnende werking. Dit vermindert de kans op zwangerschapsvergiftiging, dus wordt voorgeschreven als je arts denkt dat je hier een verhoogd risico op hebt. Mocht je twijfels hebben, kun je het natuurlijk altijd met je arts bespreken, die kan je meer toelichting geven over jouw specifieke situatie en eventuele vragen beantwoorden 😊

één maand geleden

Reactie op Miss Wan

In land van waar ik afkomstig ben, mogen zwangere vrouwen geen aspirine inn ...
Dit is om een zwangerschapsvergiftiging te voorkomen.

één maand geleden

Reactie op MommyAlf

Dit is om een zwangerschapsvergiftiging te voorkomen.
En laag geboortegewicht. De aspirine die wordt voorgeschreven is niet net als die van de winkel die dosis is te hoog.

één maand geleden

In mijn vorige zwangerschap had ik een verhoogde onderdruk, reden is alsnog steeds onbekend. Mocht mijn onderdruk bij deze zwangerschap ook verhoogd worden mag ik ook aspirine gaan slikken. Zij hebben het advies wel gegeven. Zo voorkom ik dat ik opnieuw medisch ga worden en ik onder controle blijf bij de verloskundige.

één maand geleden

Ik slik 1x 80mg vanwege pre-eclampsie en HELLP syndroom in mn vorige zwangerschap. En daarnaast tegen een te laag geboortegewicht (ook tijdens mn vorige zwangerschap)

één maand geleden

Ik slik het vanaf 6 weken. Mijn eerste zwangerschap met 20 weken al een zwangerschapsvergiftiging en het HELLP-syndroom gehad. Hier ter preventie van een eventuele nieuwe vergiftiging gezien de kans aanzienlijk hoog is.

één maand geleden

Ja vanwege mijn diabetes type1

23 dagen geleden

Hoi dames, heb nog een vraagje Morgen moet ik beginnen met het innemen van aspirine Degene die 2 moeten innemen, doen jullie beide tabletten in 1 glas water oplossen ?

23 dagen geleden

Ik slik vanaf het begin 1x 100mg voor betere doorbloeding en innesteling en ga door omdat het zwangerschap vergiftiging kan voorkomen