31 Reacties

2 dagen geleden

Reactie op Online1989

Volgens mijn gynaecoloog is het onzin wat jij zegt. Ik ga deze app verwijde ...
Ja elk mens is anders wat ook van elke zwangerschap anders is. Ik ben het levende bewijs dat het wel degelijk zo kan zijn. Ik vind het kwalijk van een gynaecoloog die mijn achtergrond niet weet dat dit onzin is. En als je door mij de app gaat verwijderen daggg!!! Veel succes. En ook op die manier te reageren tegen iemand die een kindje heeft verloren. Iedereen is vrij om zijn verhaal te doen.

2 dagen geleden

Ik snap dat je je verhaal wil delen @nana maar ik denk ook dat je vrouwen nu misschien (onterecht) bang maakt , die op advies van hun verloskundige/gynaecoloog aspirine gebruiken ivm laag geboorte gewicht/pre eclampsia. Ik snap je verdriet maar je zegt dat het hier waarschijnlijk door gekomen is.. dit is dus niet met zekerheid vastgesteld lijkt me..? iedereen zit hier vol hormonen en wil het beste voor haar kindje Ik zou iedereen dan ook adviseren niet nu maarzo te stoppen maar ga echt in overleg met je gyn/verloskundige!🍀

2 dagen geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik snap dat je je verhaal wil delen @nana maar ik denk ook dat je vrouwen n ...
Angst is nergens nodig voor elke verhaal en elke zwangere vrouw is anders. Ik vind het juist goed dat ze zegt dat je het beste kan oppassen met aspirine. En iedereen moet sowieso bij de vk en gyn navragen. Gelukkig wist ik wel dat aspirine bloedverdunnend is en dat het kwaad kan maar dit wouden ze mij ook geven toen ik bloed verloor in het begin van mn zwangerschap. Dus bij de ene werkt het heel goed en bij de andere niet.

2 dagen geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik snap dat je je verhaal wil delen @nana maar ik denk ook dat je vrouwen n ...
Ik heb mijn verhaal gedaan hoe ik dat wil. Ik zou graag deze topic willen sluiten.

2 dagen geleden

Ongeveer 7 tot 10% van de zwangeren krijgt een trombocytopenie tijdens de zwangerschap, lage bloedplaatjes. Doorgaans is dit onschuldig soms worden de bloedplaatjes erg laag en kan er iets anders aan ten grondslag liggen hierdoor kunnen er complicaties ontstaan. Ontzettend heftig als dit je overkomt en heel logisch dat je anderen wilt waarschuwen. Echter de kans dat dit door ascal (acetylsalicylzuur) komt is < 0,01%. Puur wat feiten om het in perspectief te zien voor alle zwangeren die ascal gebruiken. Ascal zorgt dus doorgaans dus niet voor lage bloedplaatjes maar zorgt ervoor dat deze minder snel klonteren.

2 dagen geleden

Wat erg dat je jouw kindje hebt verloren. Ik wens je veel sterkte. Mijn verhaal is eigenlijk tegenovergesteld. Ik heb 4 miskramen achter elkaar gehad. Achteraf waarschijnlijk door een bloedstollingsstoornis. Door gebruik van Ascal en injecties fraxiparine heb ik een gezonde dochter gekregen en nu opnieuw bijna 20 weken zwanger. Ik ben dus heel blij dat deze medicijnen bestaan en mij de kans bieden op gezonde zwangerschappen voor mij en mijn kindjes.

2 dagen geleden

Vreselijk.. ik wens je heel veel sterkte. En goed dat je her vermeld. Jammer dat sommige mensen zo ontzettend overtrokken reageren op een goed bedoeld bericht.. nogmaals heel veel sterkte en laat de mensen die zo raar reageren maar lullen ze zijn het niet waard.

2 dagen geleden

Reactie op Melissa301

Ongeveer 7 tot 10% van de zwangeren krijgt een trombocytopenie tijdens de z ...
Dit klopt helaas niet wat je zegt. Want tijdens het stoppen van de medicatie was hij al heel snel weer terug bij hoe het was. Als het door de zwangerschap zou komen dan zou ik er nog even last van hebben maar dat is nu dus niet zo.

één dag geleden

Reactie op Nana

Dit klopt helaas niet wat je zegt. Want tijdens het stoppen van de medicati ...
Beste Nana, allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met je verlies. Het is absoluut niet mijn bedoeling jou extra te kwetsen of je verhaal in twijfel te trekken. Het enige wat ik met mijn bericht wil bereiken is dat andere zwangere vrouwen de kansen in perspectief gaan zien. En nu niet massaal gaan stoppen met ascal uit angst. Mijn info klopt echter wel het is namelijk allen gebaseerd op evidence based literatuur. Op mijn werk counsel ik dagelijks vrouwen voor ascal en slik het daarnaast zelf ook. Dus je mag er echt vanuit gaan dat ik niet zomaar iets roep. Zoals je zelf in eerder bericht al noemt zijn je waardes een week na je miskraam hersteld. Dit zegt echter niet dat het door het stoppen van ascal komt, je placenta is namelijk ook uit je lichaam, wat voor snel herstel kan zorgen. Daarnaast kunnen ook tijdens je zwangerschap van 1 op andere dag je trombocyten verbeteren. Zal je het hele medische verhaal besparen maar denk zonder jouw casus precies te kennen dat je er niet zomaar er vanuit moet gaan dat het door ascal komt. Al begrijp ik uiteraard wel dat je hiervan overtuigd bent. Mogelijk kun je hier, ook voor een evt volgende zwangerschap op een later tijdstip nog met je gynaecoloog over praten. Veel steun gewenst aankomende tijd.

één dag geleden

Dat je hoofdpijn krijgt van Aspirine kan echt hoor. Ik heb een tijd lang enorme migraine gehad en begon toen met aspirine slikken, maar mijn lichaam reageert daar zo slecht op dat ik ook altijd weer hoofdpijn kreeg van aspirine. Toen mocht ik het een half jaar niet gebruiken en nu is het wel wat beter als ik weer aspirine pak

één dag geleden

Ik slik het ook maar heb gelukkig geen last van bijwerkingen!