52 Reacties

6 dagen geleden

Heb dit advies ook gekregen ivm eerdere dysmatuur en besloten het niet te doen omdat het de kans op en dysmatuur verkleinende van. 12% naar 9%. Dit vind ik een een vrij klein verschil en onvoldoende werkend. Plus hoe groot is nou eigenlijk het probleem? Risico’s zijn in mijn beleving te weinig onderzocht te onderzoeken. En ook voor lange termijn onvoldoende bekend. Eén klein kind wordt ook wel groot!💕

6 dagen geleden

Ik zou het zelf persoonlijk niet doen. De groei van een kindje is iets natuurlijks, waarom zou je er medicatie aan toevoegen, als het medisch gezien niet noodzakelijk is? (zoals jij zegt: jullie waren beide geen grote babys). 3100 gram is ook heel netjes. Risico op bloedingen wordt ook groter... Ik zou gewoon de boel de boel laten, gezond eten en lekker proberen te blijven bewegen.

6 dagen geleden

Ik bedoel natuurlijk apgar 😉

6 dagen geleden

Reactie op 28Annnnn

Heb dit advies ook gekregen ivm eerdere dysmatuur en besloten het niet te d ...
Dank voor je reactie

6 dagen geleden

Reactie op WifeyDP_

Ik zou het zelf persoonlijk niet doen. De groei van een kindje is iets natu ...
Dank voor je reactie

6 dagen geleden

Ik slik het wel op aanraden van de gynaecoloog. Dit ivm Hellp syndroom van mijn zus, waardoor ik daar ook een vergrote kans op heb.

6 dagen geleden

Ik slik het ook, ook ivm laag geboortegewicht van mijn eerste kindje. Ik dacht, baat het niet, dan schaadt het niet

6 dagen geleden

Laat de natuur z'n werk doen! Aspirine is iets gefabriceerd.

6 dagen geleden

Reactie op lor91

Laat de natuur z'n werk doen! Aspirine is iets gefabriceerd.
Helaas gaan sommige vrouwen en hun kindjes gewoon dood als de natuur zijn werk doet, zo ook ik. Ik slik het daarom wel bij de tweede nu. Mijn advies is: bespreek de voor en nadelen met je verloskundige of gynaecoloog. Je bent nooit verplicht hun advies te volgen, maar wellicht wil je een keuze maken gebaseerd op informatie én gevoel. Klinkt alsof in jouw geval er ook goed af te wegen is om het niet te doen, maar doe het met de juiste informatie, dan voel je je ook zekerder over je keuze.

6 dagen geleden

Reactie op Jenny123

Helaas gaan sommige vrouwen en hun kindjes gewoon dood als de natuur zijn w ...
Dood? Ik dacht dat het ging om een laag geboorte gewicht!

6 dagen geleden

Mijn verloskundige heeft hier niks over gezegd, alleen over vitamine d om te slikken, ook slik ik omega 3.

6 dagen geleden

Ik heb het advies gekregen, omdat mijn schoonmoeder hoge bloeddruk had en zwangerschapsvergiftiging. Waardoor er groter risico is dat ik ook krijgt. Ben wel mee begonnen nadat ik me heb ingelezen

5 dagen geleden

Reactie op lor91

Dood? Ik dacht dat het ging om een laag geboorte gewicht!
Ja, helaas is mijn eerste kindje (iets meer dan een half jaar geleden) plotseling overleden met 8 maanden zwangerschap. Ik krijg bij deze zwangerschap ook aspirine voorgeschreven.

5 dagen geleden

Ik neem aan dat de verloskundige dit met jullie besproken heeft, ik ben van de week geweest, alles besproken van de bloeduitslagen en bloeddruk meten, heb een mooie lage bloeddruk en een goeie bmi. Zij gaf aan dat alles er perfect uit zag!

5 dagen geleden

Ik heb ervoor gekozen het wel te slikken. Onze dochter is dood geboren. Dus ik merk dat ik alles wat kan helpen aangrijp om een levend kind te krijgen. Daarnaast heeft het geen risico's voor moeder en kind.

5 dagen geleden

Reactie op Online1989

Ik heb ervoor gekozen het wel te slikken. Onze dochter is dood geboren. Dus ...
Ja ik neem aan dat je dit in overleg met verloskundige doet.

5 dagen geleden

Ik slik het ook niet hoor, de verloskundige kan veel zeggen dat ze geld verdiend met het uitschrijven van aspirine voor jou. Wat zegt je gevoel?

5 dagen geleden

Reactie op Liza Hammer

Ja ik neem aan dat je dit in overleg met verloskundige doet.
In overleg met gynaecoloog natuurlijk.

5 dagen geleden

Reactie op Merel9831

Ik slik het wel op aanraden van de gynaecoloog. Dit ivm Hellp syndroom van ...
Dank voor je re

5 dagen geleden

Reactie op Maaike Snoeren

Dank voor je re
Dank voor je reactie