75 Reacties

2 maanden geleden

Hoi, mijn partner heeft autisme, dus sparren kan maar is wel anders denk ik

2 maanden geleden

Reactie op inekehh

Hoi, mijn partner heeft autisme, dus sparren kan maar is wel anders denk ik ...
Lief dat je reageert. Ik denk dat het idd wel anders is. Lief dat ik wel mag en kan sparren. Ik zit vooral met wat ik voel ervaar in mijn lichaam. Lichaams eigen signalen vind ik moeilijk te begrijpen en vat op te krijgen. Maar voor als nu gaat het nog goed. Ben wel misselijk en heb honger tegelijkertijd, niet de beste combinatie maar goed. Voor ene kindje heb ik dat graag over🥰

2 maanden geleden

Hi, ik heb autisme (laat gediagnosticeerd) en vandaag mijn positieve test gekregen. M’n partner heeft ook autisme dus extra spannend voor ons beide.

2 maanden geleden

Ben je al bekend met de Leidraad aanstaand ouderschap en autisme van Lisa Snip en Vivian Snouckaert? Is een gratis pdf die je online kan vinden. En vond ik erg informatief

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Hi, ik heb autisme (laat gediagnosticeerd) en vandaag mijn positieve test g ...
Ik heb mn diagnose sinds mn 23ste dus ook niet heel vroeg. Maar al wel een tijd mee bekend dus. Ik merk vooral omdat het de eerste keer zwangerschap is dat het super spannend is. Alles is nieuw en anders. En hoe of wat hoort erbij enzo

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Ben je al bekend met de Leidraad aanstaand ouderschap en autisme van Lisa S ...
Nee die ken ik niet, bedankt voor de tip

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Ben je al bekend met de Leidraad aanstaand ouderschap en autisme van Lisa S ...
Heb hem gevonden😊

2 maanden geleden

Reactie op Justme_1988

Ik heb mn diagnose sinds mn 23ste dus ook niet heel vroeg. Maar al wel een ...
Snap ik, voor mij ook de eerste. Ik vind het nu al lastig om niet meteen los te gaan met alles tegelijk (alles al aanschaffen, al een babykaartje ontwerpen, al een kamertje klussen). Gewoon eerst eens even dat eerste trimester door. Kijken hoe dat is. Die autisme leidraad heeft mij sowieso al veel geholpen met de wat en wanneer vragen. Ook super behulpzaam voor je partner, verloskundige etc.

2 maanden geleden

Op fb zijn ook wel groepen voor vrouwen met autisme bv, daar zijn misschien ook wel wat mensen die je tips kunnen geven

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Snap ik, voor mij ook de eerste. Ik vind het nu al lastig om niet meteen lo ...
Je echt he, wij zijn al wezen kijken bij de baby-dump en prenatal. Gewoon dagdromen en ideeën opdoen. Heb al wel een paar kleine dingen gehaald🙈 die waren te leuk om niet mee te nemen😅. Maar ik snap je helemaal. Ik heb precies hetzelfde. Wij hebben zelfs de namen al bedacht. Met ik die het voortouw heeft genomen. Ik heb al jaren een lijstje waar ik mooie namen in opsla. Nu hebben we samen de nam voor een jongen en meisje al duidelijk😊 En geboortekaartjes tje daar ben ik ook al over aan het nadenken idd. Wil iets orgineels en mooi natuurlijk

2 maanden geleden

Reactie op Justme_1988

Je echt he, wij zijn al wezen kijken bij de baby-dump en prenatal. Gewoon d ...
Heeel herkenbaar allemaal. Heb ook al wat spulletjes gekocht, zelfs voor ik zwanger was. En de namenlijst had ik ook al jaren. Gelukkig was mijn man daar zelf ook al mee bezig voor we überhaupt begonnen met proberen. Toen we eenmaal zeker waren kinderen te willen begon hij er over na te denken. Denk dat deze mate van voorpret en voorbereiding ons ook gewoon helpt al te wennen aan het idee. Het wordt wat tastbaarder als je al een rompertje koopt of al een naam voor het kindje hebt. ♥️

2 maanden geleden

Heb jij (of anderen die dit lezen) ook een gevoel van onrust over wat er allemaal gaat veranderen? Ook op lichamelijk vlak? Alsof ik mijn lichaam hierna niet meer zal herkennen of accepteren ofzo 😅

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Heb jij (of anderen die dit lezen) ook een gevoel van onrust over wat er al ...
Ik snap wat je bedoeld, ik heb zeker onrust over wat er allemaal gaat veranderen maar meer kwa werk, opvang, oppas, het "normale leven" zeg maar

2 maanden geleden

Hoii ik heb ook autisme , ik weet het nu ongeveer een half jaar dat ik autisme heb, nu ik zwanger ben ik denk 5/6 weken ben ik super zenuwachtig of het allemaal wel goed zal gaan daar binne ik heb geen controle er over en als ik me zo druk blijf maken hoe ik de 9 maanden doorkom had echt niet gedacht dat ik het zo spannend zou vinden ben heletijd aleen maar bang dat het niet goed gaat

2 maanden geleden

Reactie op Hulya ❤️

Hoii ik heb ook autisme , ik weet het nu ongeveer een half jaar dat ik aut ...
Wat vervelend :( een tip van mij is dan om dit te bespreken met je verloskundige en/of huisarts. Je hebt volgens mij recht op extra begeleiding via de POP-poli in het ziekenhuis. Dat is een afdeling voor zwangeren die met psychische klachten zitten. Of dat nou autisme, angst of beide is. Zou het sowieso bespreken! ♥️

2 maanden geleden

Reactie op Hulya ❤️

Hoii ik heb ook autisme , ik weet het nu ongeveer een half jaar dat ik aut ...
Ik snap precies wat je bedoeld. Gelukkig heb ik idd een verwijzing gekregen naar de topop in het ziekenhuis. Dat helpt mij enorm en ik mag de verloskundige altijd bellen en mailen. Zij weten van mijn autisme en helpen graag angsten en onzekerheden weg te halen

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Wat vervelend :( een tip van mij is dan om dit te bespreken met je verlosku ...
Dankjewel voor de tip ik zal het zeker nog even navragen lijkt me wel fijn , ook fijn te lezen dat er meer mense zijn in het zelfde geval❤️

2 maanden geleden

Reactie op Justme_1988

Ik snap precies wat je bedoeld. Gelukkig heb ik idd een verwijzing gekrege ...
Dankjewel , fijn dat je ook hulp krijg het is toch een hele verandering in je leven maar wel super leuk natuurlijk gefeliciteerd ook 👶

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Wat vervelend :( een tip van mij is dan om dit te bespreken met je verlosku ...
Ook gefeliciteerd 👶🤗

2 maanden geleden

Reactie op Hulya ❤️

Dankjewel , fijn dat je ook hulp krijg het is toch een hele verandering in ...
Jullie (jij) ook gefeliciteerd natuurlijk