75 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Wie is er nog meer echt volledig uitgeput? Ben nu 6+3. Heel slecht geslapen ...
Check. Ik heb gelukkig nog verlof maar als het niet betert ga ik waarschijnlijk niet voltijds gaan werken. Het vruchtje gaat voor. Ik ben naast heel moe, ook non stop misselijk enz.

2 maanden geleden

Ik heb ook autisme. Een halfjaar geleden de diagnose gehad en nu 5,5 weken zwanger. Vind het ook heeeeeel spannend 🙈

2 maanden geleden

Reactie op FrisseEiland720725

Ik heb ook autisme. Een halfjaar geleden de diagnose gehad en nu 5,5 weken ...
Welkom! 🫶🏻

2 maanden geleden

Wilde dit even delen: we hebben zometeen een eerste vroege echo, ben 7 weken. En ik ben best zenuwachtig. Het gaat het voor m’n gevoel nog echter maken. 😬😬😬

2 maanden geleden

Reactie op lb9294

Wilde dit even delen: we hebben zometeen een eerste vroege echo, ben 7 weke ...
Heel veel succes en vooral hopelijk veel plezier. Ik vind de eerste echo ook heel spannend. Zo erg dat ik de verloskundige gemaild heb om duidelijkheid te krijgen hoe zoiets verloopt. Reagerende ze heel positief en netjes op alles uitgebreid uitgelegd in de mail. Dus nu maakt het dat iets minder spannend. Wij hebben de eerste echo donderdag ochtend met 8+4

2 maanden geleden

Reactie op Justme_1988

Heel veel succes en vooral hopelijk veel plezier. Ik vind de eerste echo o ...
Wat fijn dat ze uitgebreid terug mailde. Ik heb me ook helemaal ingelezen op wat ik kan verwachten.

één maand geleden

Net terug van de echo, ging super snel. Alles was in orde (voor zover dat kan bij een vroege echo haha, nog weinig te checken). Het hartje klopte. En ben iets teruggezet in datum. Geen 7 weken vandaag maar 6+5 volgens haar meting. Zelfs al foto’s en een filmpje mee gekregen. Zo mooi en bijzonder ♥️

één maand geleden

Reactie op lb9294

Net terug van de echo, ging super snel. Alles was in orde (voor zover dat k ...
Wat fijn om te horen dat het zo goed is gegaan en dat alles goed is voor je termijn ( ookal is het iets terug gezet )

één maand geleden

Ik heb net ook onze eerste echo gehad, een inwendige, deed geen pijn was alleen een vreemd gevoel helemaal niet naar of zo. We hebben een kloppend hartje gezien en zijn nu volgens de meting 7+4 1 weekje terug gezet dus. Maar zo happy nu, is ook allemaal erg onwerkelijk ergens maar toch 😍

één maand geleden

Hi! Zwanger & A(u)DHD hier! 🥳 Verlies/gebrek aan controle, je lijf doet dingen die je niet verwacht/gewend bent.. in mijn geval ook stoppen met mijn medicatie waardoor ik mijn oude vertrouwde (en zeer ongewenste) dosis aan extreme vermoeidheidsklachten terug heb icm de vermoeidheid die bij een zwangerschap lijkt te horen, jippie! Het is een goeie rollercoaster, ik probeer door (positief!! Duik niet teveel in de duistere risico’s en kanttekeningen, remember, 90% van de zwangerschappen zijn gewoon goed en gezond!!) veel onderzoek en verdieping grip te houden op de situatie🤪 Heel veel succes! Je mag me altijd contacten! Liefs

één maand geleden

Reactie op Justme_1988

Ik heb net ook onze eerste echo gehad, een inwendige, deed geen pijn was al ...
Gefeliciteerd!! 🥰

één maand geleden

Ik ben altijd gevoelig aan geuren maar nu is het extreem. Ik ben non stop misselijk ondanks medicatie en mijn extreme geurgevoeligheid maakt het nog erger. De doos van Scrabble, mijn boeken, mijn huis, mijn hond. Alles ruikt zoveel sterker en maakt me misselijk! Tips?

één maand geleden

Reactie op WAZI

Ik ben altijd gevoelig aan geuren maar nu is het extreem. Ik ben non stop m ...
Helaas geen tips, maar wens je veel sterkte!!

één maand geleden

Voel me deze week erg down. Moest voor de tweede week op een rij me een dag ziekmelden omdat ik zó uitgeput was. Het is een mentale strijd want geestelijk voel ik me totaal niet moe en wil ik dingen ondernemen. Maar m’n lijf schreeuwt steeds om rust/dutjes. Voel me een beetje eenzaam. M’n man, onze families en vriendinnen (met en zonder kinderen) zijn allemaal zo begripvol en toch voel ik me heel alleen in het zwanger zijn.

één maand geleden

Reactie op lb9294

Voel me deze week erg down. Moest voor de tweede week op een rij me een dag ...
Absoluut enorm herkenbaar wat je hier schetst. Alleen mijn omgeving begrijpt het minder. Hoop dat de vermoeidheid snel afneemt voor je🙏🏻🙏🏻

één maand geleden

Morgen ochtend hebben we onze termijn echo en intake. Ik ben best zenuwachtig maar ook enthousiast. Ik voel me nog steeds volop zwanger. Ik heb ipv ochtend misselijkheid last van avond misselijkheid. Elke x na het avondeten ben ik echt beroerd. Heb ik iets gekookt waar ik echt zin in had.dan heb ik het op en ben meteen beroerd. Niet echt stimulerend voor de eetlust. Verder merk ik echt dat mijn energie level laag is. Ik heb nog steeds gebroken nachten. Voel mijn borsten en heb bandenpijn vermoed ik. Verder vergeet ik soms dingen die ik anders nooit zou vergeten. En heb nog steeds veel last van lucht. Ik vind het ergens ook lastig dat mijn partner nog steeds zegt, hoop dat alles goed is, straks zeggen ze dat het mis is. Ik probeer heel erg te geloven dat het goed zit en dit brengt me dan best van m'n stuk. Heb het idee dat hij zelf nog niet helemaal geloofd dat het goed zit. Vandaag zijn we officeel 10 weken 🍀 en mijn gevoel zegd dat het wel goed zit 🥰 Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat zover😊

één maand geleden

Reactie op Justme_1988

Morgen ochtend hebben we onze termijn echo en intake. Ik ben best zenuwacht ...
Ben vandaag ook 10 weken, leuk toeval. We hadden vorige week de intake en die viel me reuze mee. Was eigenlijk meer gewoon een informatief praatje van de verloskundige. Over welke afspraken er zullen komen, de NIPT, wat medische vragen. Ik had vooraf al een lange vragenlijst ingevuld. En hier ook m’n autisme in benoemd. Ook heeft ze m’n bloeddruk gemeten. We mochten uitgebreid vragen stellen. En ik vroeg aan het begin van het gesprek of ik het mocht opnemen met mijn telefoon. Zodat ik het later nog terug kan luisteren mocht ik iets vergeten zijn. Dat was geen probleem. Dinsdag hebben we de termijnecho. Wij hadden al een vitaliteitsecho gedaan bij 7 weken. Dus ben heel benieuwd naar de groei van de baby en om hem/haar weer te gaan zien. Balen van je misselijkheid. Ik snap je zo goed met het koken van iets waar je zin in hebt en daarna (of tijdens ☹️) je al beroerd voelen. Ik hoop voor je dat het gauw afneemt. Probeer gewoon te eten wat kan. In mijn geval is dat niet de meest gezonde dingen nu… maar ik probeer er naast ook groente en fruit binnen te krijgen. En zodra de misselijkheid weg is weer mijn normale, gezonde voedingspatroon aan te houden. Kan je aan je partner vragen te stoppen dat te zeggen? Zou mij ook onnodig onrust geven. Je hoeft echt geen positiviteit te veinzen, dat eerste trimester is gewoon nog een beetje spannend en onzeker. Maar dat hoeft niet elke keer benoemd te worden. Probeer, als dat mogelijk is, vertrouwen te hebben in je lichaam. Toen ik klaagde over m’n misselijkheid, moeheid en wollige hoofd zei m’n moeder heel lief: dat is mooi, dan weet je dat de baby doorgroeit en je lichaam hard aan het werk is. En zo is het maar net.♥️

één maand geleden

Reactie op lb9294

Ben vandaag ook 10 weken, leuk toeval. We hadden vorige week de intake en ...
Hey leuk om te lezen dat jij vandaag ook 10 weken bent. Ik probeer idd kleine beetjes te eten. Is soms wel wat lastig. Ben bang dat ik dan weer teveel ga uitwijken naar snacken ipv gezond eten. Ik heb wel ineens de behoefde aan fruit. Ik ebn echt een slechte fruit eter maar momenteel ben ik van de appels en druiven. Dus die heb ik dan ook in huis nu. Wat betreft het vragen aan partner of hij dit liever niet meer wil zeggen vind ik lastig. Hij is er natuurlijk ook op zijn agenda manier mee bezig. Dus is denk ik belangrijk dit toch bespreekbaar te maken en te blijven praten. Ik ben bijvoorbeeld al heel erg met namen bezig. Hij totaal niet. Hij is meer van last minute dingen en ik ban vooruit plannen😅 En daarbij zijn we met ons hoofd ook nog bij onze bruiloft. Wij gaan 5 oktober trouwen. Dus dat is al heel snel🥰 super leuk, maar ook veel regelen en uitstippelen. Gelukkig is het meeste wel rond nu

één maand geleden

Reactie op Justme_1988

Hey leuk om te lezen dat jij vandaag ook 10 weken bent. Ik probeer idd k ...
Wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd met de aankomende bruiloft. 🥳 Ja, hem zeggen dat hij dat helemaal niet meer kan zeggen is misschien een beetje lastig. Maar je kan wel communiceren dat het jou stress/spanning geeft.

één maand geleden

Reactie op lb9294

Wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd met de aankomende bruiloft. 🥳 Ja, hem ...
Dankjewel, dat kan ik idd zobizo wel aangegeven ja. Want dat weet hij nu niet dat dat mij onzeker en angstig maakt. Dan is het niet dat hij het niet zeggen mag maar dat hij wel weet dar ik daar moeite mee heb