9 Reacties
8 maanden geleden
Hee! Hier nog steeds zwanger 41+2 en een dochtertje van februari 2023. Wat je bijv zou kunnen doen is de avond ervoor de tafel dekker voor ontbijt. Ook bijv evt snacks voorbereiden zodat je gedurende de dag zo iets uit de (koel)kast kunt pakken zonder al teveel moeite.
Daarnaast, als jij liever in en om huis blijft lekker doen. Je zit volle bak in de kraamtijd dus doe het dan ook rustig aan en even een versnelling terug. Dan maar even spelen in de tuin ipv erop uit bijv.
Dan duurt alles maar langer, het is ook een kwestie van je ritme weer vinden met 2 kinderen. Beneden kun je bijv ook een stapeltje kleren/washand/tandenborstel klaarleggen. Zodat je na het ontbijten je niet nog weer terug naar boven moet met de hele karavaan.
Hopelijk heb je er wat aan!😊
8 maanden geleden
Wat kan je er dan van genieten dat je samen bent hè? Ik heb precies hetzelfde. Ik vind het sowieso al pittig om mijn aandacht te verdelen. Onze eerste is altijd al heel aanhankelijk geweest en speelt het liefst samen. We zijn 4 jaar samen geweest en nu is haar broertje erbij. ze is enorm lief voor hem en wil bij alles helpen! Maar tegelijkertijd is ze helemaal op van de spanning van de nieuwe situatie. Het moet wennen..
Gelukkig kan ze volgende week weer naar school. Dan komt ze weer een beetje in haar eigen ritme.
Maar dat is bij jou natuurlijk anders.. ik ben benieuwd of er tips komen ❤️
8 maanden geleden
Ik herken je gevoel! Mijn vriend is na 1 week weer gaan werken en we hebben naast de baby een zoontje van 1,5 jaar (november ‘23). Ondertussen is hij al twee weken aan het werk en het is ‘makkelijker’ dan ik dacht. Op donderdag & vrijdag ben ik de hele dag alleen met beide kinderen, maar m’n vriend zorgt er wel voor dat ons zoontje van 1,5 aangekleed is en samen met hem ontbijt voordat hij naar z’n werk gaat. Ondertussen maak ik mezelf & de baby klaar. ‘s ochtends douchen is dan helaas niet altijd mogelijk, dus dat doe ik dan standaard in de avond.
Wat mij op deze dagen helpt is dat ik beide kids gewoon beneden kan verschonen en niet daarvoor naar boven moet. Heb een mandje met luiers & extra kleren beneden liggen.
Ook heb ik het tot nu toe weten te plannen dat de oudste zijn fruit en broodje in de middag krijgt op het moment dat de baby een voeding heeft. Hierdoor eet hij soms eerder / later dan normaal, maar dan heb ik iig even m’n handen vrij voor een voeding 😅.
En soms is het ook even chaotisch (als ze allebei iets van je willen) en dat is ook oké! Je doet je best 🫶🏻
8 maanden geleden
Oh heel herkenbaar! Hier ook ons tweede zoontje geboren op 17 april en ook een zoon van 2,5! M’n vriend gaat volg week weer werken en ben echt zo benieuwd hoe dit te doen. Vandaag zijn we voor eerst in ochtend én in middag op pad geweest en ben nu zó moe. Toch iets teveel van het goede nog. Dan maar iets rustiger aan met de 2 kids.
8 maanden geleden
Herkenbaar. In de ochtend is het bij mij altijd spits-uren. Ik sta om 6.00 uur op en maak eerst mijzelf klaar.
Rond die tijd komt de baby voor voeding en tussen 6.45/7.15 uur worden mijn zoons wakker
Ik heb alles zo veel mogelijk voorbereid, qua eten/kleding.
Denk dat voorbereiding en op tijd beginnen the key is. Geen gehaast op het laatste moment, maar relaxt en op tijd vertrekken.
Tot nu toe zijn we nog nooit te laat geweest.
Je vind vanzelf een eigen ritme wat voor jou werkt
En draagzak is soms ook een uitvinden, mocht de kleine onrustig zijn
8 maanden geleden
Hoe gaat het met iedereen? Even een vraag. Hoe komen jullie toe aan een dutje, of een rustmoment voor jezelf?
Of moet ik dat gewoon niet willen nu 🤣
8 maanden geleden
Reactie op Sjonniedetweede
Hoe gaat het met iedereen? Even een vraag. Hoe komen jullie toe aan een dut ...
Een dutje lukt me niet, maar heb wel wat rustmomentjes. Als mijn oudste slaapt heeft de baby soms ook een blok dat ze even in de box slaapt. Dan kan ik even hands free chillen. Als de oudste savonds naar bed is is het ook ontspannen met de baby. Die ligt dan bij me terwijl ik een boekje lees of tv kijk. En op dit moment hetzelfde: oudste is op de opvang dus baby en ik hebben een chilldag!
Kortom... als de oudste er even niet is pak ik m'n rust, haha. Is dat bij jou een optie?
8 maanden geleden
Reactie op Sappie91
Een dutje lukt me niet, maar heb wel wat rustmomentjes. Als mijn oudste sla ...
Ja zo gaat dat hier ook! Alleen is die van ons nog niet zo fan van "alleen" liggen. Dus dan liggen we lekker samen. Daar geniet ik ook van, even die onverdeelde aandacht! Of hij in de draagzak en ik ook even de handen vrij 🙂.
7 maanden geleden
Reactie op Sjonniedetweede
Hoe gaat het met iedereen? Even een vraag. Hoe komen jullie toe aan een dut ...
Wat is dat? Haha
Serieus geen tijd voor met 3 kinderen. Als ik echt me-time wil hebben moet ik ze voor de tv zetten en slaap ik soms half (want helemaal slapen voelt niet goed). En anders moet ik eerder opstaan of wanneer mijn man savonfs thuis komt, maar dan ben ik liever gezellig bij m'n man