33 Reacties
10 dagen geleden
Ik ben 19+4 en voel ook nog niets... vanmiddag bij de 20 weken echo een bewegelijk mannetje gezien en een kloppend hartje.. placenta een de voorzijde.. het is nog even geduld hebben maar de verloskundige zei dat het nu niet meer lang kan duren...
Of te wel.. je bent niet de enige!
10 dagen geleden
Ik voel al een tijdje plopjes enzo, maar vandaag voelde ik dan (eindelijk) de baby echt bewegen. Veel duidelijker, waardoor ik nu zeker weet dat ik het voelde. 19.3 vandaag.
Maar de verloskundige zei tegen mij dat 20 weken ongeveer gemiddeld is dat je het voor het eerst voelt, ik heb me er totaal niet druk om gemaakt daardoor, dus dat was fijn :)
9 dagen geleden
Reactie op Stroopwafel1991
Dit is mijn derde zwangerschap en placenta ligt voor. Maar ik hoor bij veel ...
hier precies zo
9 dagen geleden
De vorige zwangerschap voelde ik de baby pas actief vanaf 18+ weken. Daarvoor niet. Nu heb ik al wel een week het gevoel dat ik de kleine voel. Maar ik kan het nu ook beter plaatsen dan eerst, omdat ik weet hoe het voelt.
In het begin voel je het wel echt veel minder sterk dan later. Waar het eerst een soort zacht gebubbel en gepruttel is, wordt het later krachtig duwen van zo’n kleintje. Logisch ook, ze worden steeds sterker.
Het kan ook zijn dat je het amper gaat voelen, het is ook afhankelijk hoe je placenta ligt. Vraag dit even na bij een echo hoe dat bij jou is.
6 dagen geleden
Ik voelde nu rond 14/15 weken gekriebel soms. Steeds op dezelfde plek. Met 16 weken voelde ik meer plopjes of kleine tikjes. En gister (16+6) werd ik gewoon in mijn ribben getrapt en kon mijn man het al voelen. Heel bijzonder! Is mijn 2e zwangerschap. Bij de 1e voelde ik pas rond 20 weken wat
6 dagen geleden
Bij de eerste zwangerschap lag de placenta aan de voorkant en voelde ik de baby pas bij 23/24 weken (heel laat). Nu bij de tweede ligt de placenta aan de achterkant en voelde ik 'm bij 18 weken.
Maak je geen zorgen als je de baby nog niet voelt. Dat hoeft helemaal niks te zeggen :)
3 dagen geleden
Mijn placenta zit aan de voorkant. Nu 19 weken en (3e zwangerschap) voel ik eindelijk de baby bewegen.