14 Reacties
8 maanden geleden
Soms hier ook een strijd. Maar zodra ik haar in de draagdoek doe en ze “klem” ligt, valt ze in no time in slaap. Rond lopen, wrijven over de rug en soms een beetje zingen
8 maanden geleden
Hee, mag ik vragen hoe jullie hem naar bed brengen op de momenten dat het wel goed gaat? Ik vind het namelijk echt indrukwekkend klinken dat hij meestal zo goed slaapt van 13.00/14.00 tot 04.00 uur! Al snap ik natuurlijk dat het wel vervelend is als hij 's nachts niet meer wil slapen.
Ons zoontje slaapt overdag alleen op ons of in de draagdoek. Of als we geluk hebben blijft hij nog even slapen in de reiswieg na een wandeling haha.
’s Nachts baker ik hem in en gebruiken we, als het nodig is, de Karp-methode, omdat hij dan natuurlijk niet bovenop ons kan liggen. Dat werkt voor ons gelukkig goed genoeg.
Voor nu zijn we daar tevreden mee. Binnenkort willen we gaan proberen of hij één dutje per dag zelfstandig kan slapen. Als dat lukt, bouwen we het rustig verder op.
8 maanden geleden
Wij hadden hetzelfde, en wat bij ons goed werkt als hij echt niet wilt slapen en oververmoeid dreigt te raken, met hem in een donkere kamer gaan liggen, huid op huid, zelf diep en rustig in en uit ademhalen, en hoofdje tegen je borst aangedrukt houden. Eerste is het even huilen maar daarna valt hij in een diepe slaap en kan ik hem vaak in zn eigen bedje leggen. Het is niet ideaal maar werkt bij ons wel, zolang hij maar slaapt. Misschien heb je er wat aan
8 maanden geleden
Reactie op Avas85
Hoe oud is je kleintje? Hier een zoontje van bijna 4 weken. Sinds ie zijn ...
Hijs bijna 6 weken. Inbakeren doen we sinds deze week dat werkt super! Maar als hij oververmoeid is helpt zelfs dat niet
8 maanden geleden
Reactie op FabienneJanique
Soms hier ook een strijd. Maar zodra ik haar in de draagdoek doe en ze “kle ...
Word ze dan niet direct wakker als je haar weg probeert te leggen? Heb dit ook geprobeerd maar eindigde met een kind die steeds wakker werd als ik hem weg probeerde te leggen dus 2 uur lang rond lopen en onwijze rugpijn achteraf
8 maanden geleden
Reactie op MandyMO
Wij hadden hetzelfde, en wat bij ons goed werkt als hij echt niet wilt slap ...
Ik ga het proberen dankjewel! Maak jij het zo donker dat het een soort nacht word? Ben ergens bang dat hij straks dag en nacht door elkaar gaat halen
8 maanden geleden
Reactie op Saffier20242025
Hee, mag ik vragen hoe jullie hem naar bed brengen op de momenten dat het w ...
Ik keek naar de wakkertijden dat is 45/60 voor een baby van 5,5 week. Sochtends maak ik het semi licht trek ik de inbakerdoek uit verschoon ik en trek ik hm een broekje aan. Dan voed ik in volledig licht broekje uit inbaker zak aan. Dan als er in totaal 30 min voorbij zijn ga ik naar de slaapplek die semi donker is. Wieg ik hem in 15/30 min in slaap en leg ik hem weg. Ik blijf er even bij om nog speentje te geven als dit nodig is. Dit blijf ik doen tot ongeveer 20:00/21:00 dan verplaatst alles naar de slaapkamer en is het helemaal donker. We voeden hem dan in de inbakerzak en dan valt hij vaak op ons in slaap en brengen we hem gewoon naar bed. Voor ons werkt dit super alleen dus niet vanaf die gekke uurtjes. En snap t ook niet goed want we doen dan niet ineens wat anders 🤷🏼♀️. Maar hopelijk heb je er wat aan🫶🏻
8 maanden geleden
Reactie op Eloise2354
Ik ga het proberen dankjewel! Maak jij het zo donker dat het een soort nach ...
Ja ik doe dit wel alleen als ik echt alles heb geprobeerd en niks werkt! Ik heb gemerkt als hij echt oververmoeid raakt, het einde echt zoek is, dus voor nu maar even liever dat dan hij niet slaapt!
8 maanden geleden
Reactie op Eloise2354
Word ze dan niet direct wakker als je haar weg probeert te leggen? Heb dit ...
Nog niet geprobeerd.. ga dan zelf ook vaak liggen/ half rechtop zitten. Zit ze wel soms op die manier 4 uur tegen mij aangeplakt. Maar heb zelf wel het gevoel van, beter je slaap pakken en dan bij je volgende dutje gaan we weer ern andere plek proberen (kinderwagen of bedje)