16 Reacties
茅茅n maand geleden
Hallo,
Ik zou zelf ervoor kiezen op de kamer op te splitsen met een tussen muur met deur zodat het kantoor doorloop geeft maar de baby kamer ( even heel lelijk een lijn gezet als voorbeeld)
茅茅n maand geleden
Ik kan niet zien wat er naast zit. Maar je zou als t budget het toe laat en de ruimte ernaast. De ruimte kunnen splitsen met een muur en extra deur aan de zijkant/gang? Maken dat je gewoon 2 kamers hebt? En anders ook een wand en door een deur waarbij de baby kamer achter zit en kantoor voor, zodat je daar niet door hoeft in ieder geval.
茅茅n maand geleden
Je hebt maar langs 1 kant een raam wat het een hele uitdaging maakt. Er kan waarschijnlijk geen extra raam voorzien worden?
Zolang het een baby is denk ik dat je de kamer wel gewoon de dubbele functie kan laten aangezien je normaal s nachts de bureau niet gaat gebruiken als de baby slaapt.
Mogelijke oplossingen op termijn is de kamer splitsen met horizontale wand met een (ondoorzichtig raam) in zodat er toch natuurlijk daglicht in de achterste ruimte (kantoor) valt. De babykamer zou ik aan het effectieve raam houden omdat goede ventilatie belangrijk is.
茅茅n maand geleden
Reactie op Groenie
Dat is een hele goede! Al is het dan wel even zoeken waar de deur komt :)
Ik denk dat het eerste voorbeeld qua foto die ik poste het beste zou werken bij jullie: linksboven met gyproc bureauruimte maken van 2 meter op 1,70.
Eventueel kan schuifdeur voor bureau ook nog eens extra plaats besparen
2 dagen geleden
Wij hebben dit probleem ook en ervoor gekozen om het kantoor op onze slaapkamer te doen. Snap ook dat dit niet altijd kan. Wij hebben in ons huis maar 2 slaapkamers, als er nog een kindje bij komt moeten ze de kamer delen.
2 dagen geleden
Ik zou echt oppassen met zomaar een wandje toevoegen (architect hier). Je hebt dan geen ventilatie in die achterste ruimte. Het belang van daglicht moet je ook niet onderschatten, dus de opties met een deels glazen wandje zijn wat dat betreft prima, maar sluit het nooit helemaal af voor de ventilatie. En bedenk ook even of je er hele dagen gaat zitten of een paar uurtjes. Ik zou persoonlijk kijken of je een mooie kastenwand kunt maken, aan de onderkant met dichte delen, aan de bovenkant open, zodat er licht en lucht doorheen komt. Kun je gelijk een hoop spullen kwijt. En je kan nog kiezen of je de kast aan de kant van de babykamer gebruikt of juist aan de kantoorkant, kan ook aan de babykamerkant weer ruimte schelen; commode en wiegje erbij en je bent klaar. Daarmee kun je de kastenwand wat meer richting raamkant schuiven en kun je je ook in het kantoorhoekje nog bewegen.