15 Reacties
25 dagen geleden
Ik zou alleen wat dingen in maat 50 kopen voor na de geboorte. Daarnaast kan je alvast wat in maat 56 kopen voor de weken/maanden die daarop volgen. Het verschilt zo enorm per kind hoe snel ze eruit groeien dat je echt beter op dat moment zelf kan kijken. Kleding is tegenwoordig zo online besteld:)
25 dagen geleden
Ik zou niet al te veel in de kleine maatjes (50 en 56) halen. Soms zijn ze er zo uit gegroeid en zo niet dan heb je zo bij gehaald of besteld.
Voor het begin heb je vaak wel lange mauwen rompers nodig omdat ze zichzelf niet goed warm kunnen houden. En april kan zeker ook best fris zijn nog maar ook al heel lekker. Dus ik zou een setjes of 4/5 halen in 50 met dus ook wat lange mauwen rompers. En zo ook voor 56 alleen dan ook wat korte mauwen rompers. Hel ligt er inderdaad maar net aan hoe groot ze zijn bij geboorte, hoe snel ze groeien en wat het weer doet. Verder dan deze maten zou ik nog even laten inderdaad net het ook op de zomer.
25 dagen geleden
Ik zou nog niet te veel vooruit kopen, voor over een aantal maanden, omdat je anders straks met kleding zit die niet bij het jaargetijde past. Ons eerste kindje zat echt heel lang in 50/56 de eerste maanden. De ander groeit er weer snel uit, dus is heel lastig inschatten. Zou vooral 50/56 kopen en dan lekker shoppen of bestellen als je merkt dat de kleine eruit gaat groeien.
Overslagrompers zijn heel fijn in het begin. Wij hadden toen in feb eerst veel lange mouwen rompers aan, maar uiteindelijk is korte mouw wel makkelijker onder kleding met lange mouwen. Zou zorgen dat je allebei hebt.
25 dagen geleden
Mijn andere dochter is ook in april geboren. Nou doe ik sws niet aan lange mouwen rompers onhandig gedoe allemaal. Maar heb voor de maten er na dus ook alleen korte mouwen rompers, daarover alleen lange mouw t shirt en mocht het te koud zijn 1 of 2 vestjes. Sws werk ok in het begin voor met een dekentje, dat geouwehoer met 2 lange lagen over elkaar begin ik niet aan, heb ik 1 keer gedaan omdat de kraamzorg dat zo graag wou, echt nooit meer!
Dus dat werkte voor mij heel handig. Heb ik toevallig ook in 50/56 mouwloze rompers , het was al heel gauw echt veel te warm , en kon ze zich heel snel goed warm houden .
25 dagen geleden
Koop bijna niks, je hebt echt geen idee hoe snel je kindje groeit. Mijn kindje zat binnen 2 maanden in 68 en zat vervolgens 8 maanden in 74. Maatje 50 nog geen 2 weken gepast.
De zomer kwam al heel snel en we trokken niks anders aan dan een romper en naar buiten een (kort) broekje erover, het was bloedheet lange tijd.
25 dagen geleden
Ik vond kruippakjes de eerste maanden abnormaal fijn, vooral velour kruippakjes heeft mijn zoontje nog in april veel gedragen (geboren 18/01/24). Daaronder had hij dan altijd een korte mouwen rompertje aan, dat is echt onze lifehack geweest. Verder is het zo per kindje verschillend, ze zeggen wel dat vanaf de geboorte (m.u.v vroeggeboorte natuurlijk) maatje 50 altijd past en dat was bij ons ook zo. Wij hebben het advies van anderen iets te letterlijk genomen van ‘koop niet teveel’ dus zorg dat je sowieso voor 1 week kleertjes hebt in maatje 50, want in de eerste week van de geboorte is dat het laatste waar je aan wilt denken om nog kleren te kopen.. geloof me kruippakjes zijn een redding en super makkelijk! Ons dochtertje wordt geboren in april 2025 en heb verschillende soorten kruippakjes al klaar liggen in maatje 50. Vooral het merk noppies en kleertjes van de h&m en zeeman zijn hier favoriet! Primark en hema een no go.. Hopelijk kom je er een beetje uit🤍
25 dagen geleden
En tuurlijk je zal ook behoorlijk wat cadeau’s krijgen en kleertjes in maatje 50, maar wij vonden dan broekjes, tuinbroekjes en blousjes voor zo’n klein babytje super onhandig, oncomfortabel en heeft hij dat dus nooit aangehad.. nu van geleerd en een geboortelijstje gemaakt☺️
24 dagen geleden
Ik zou niet zo ver vooruit kopen. Je weet niet hoe snel je kindje groeit.
Wij krijgen lange baby's, langer dan 50 cm, dus daar ga ik nu ook een beetje vanuit. 50 wordt hier echt alleen in de kraamweek gedragen verder niet.
Onze dochter van 11 maanden was 2 weken geleden 80 cm. Gemiddeld zou ze nu in maat 74 moeten zitten, dus dan zou je rond wissel seizoen kleding hebben misgekocht.
Ik zou echt vooral in de eerste maatjes kleding halen en verder nog niet, hoe leuk het ook is om te shoppen ;).
Ik ben zelf geen fan van rompers met lange mouwen. Veel te veel gepriegel. Zelfs bij onze november kinderen niet gebruikt, dus dat zal ik nu ook niet doen.
Als je rompers aanschaft, zou ik zeker tot maar 62 overslag rompers halen. zijn echt ideaal👌🏻
24 dagen geleden
Mijn eerste had gelijk maat 56. Dus maat 50 nooit gepast. Hij is wel uit november maar vooral veel lange mouwen overslagrompers aan gehad. En dan broekjes met sokken vond ik ideaal. Sokken werden hier continu uitgetrapt. Kruippakjes waren juist lastig; hij heeft een lang bovenlichaam dus die paste vaak niet goed. Wat iedereen zegt haal niet te veel! Je hebt echt zo bij gehaald/besteld. Daarnaast kreeg ik ook veel van kraambezoek.
24 dagen geleden
Hier ook de tip, koop niet teveel.
Je weet niet hoe snel je baby groeit maar ook niet wat jullie als ouder prettig vinden.
Je leest het hier al:
* kruippakjes versus broekjes
* lange mouw versus korte mouw
* overslag versus simpele romper
En zo heeft ieder z’n voorkeur.
Ik vond boxpakjes verschrikkelijk!! Ze passen niet lekker bij ons kleintje en bovendien veel lastiger verschonen dan met een broekje.
Ik vond een overslagromper wel prettig maar ook veel minder mooi. Enkel de eerste paar weken had ik hier voordeel van.
Ik heb ook geen moeite gehad met lange mouwen, of misschien de eerste dagen. Maar daarna ben je snel gewend!
Ik ben dus wel de ouder geweest wie een gokje durft te wagen en vaak basics als broekjes en shirtjes vooruit koopt uit een zomer/winter sale met 50-70% korting.
Maar dan wel enkel de basics wie áltijd kunnen.
Ons kindje groeit niet snel en past nu met 1,5 nog altijd in haar winterjas wie vorige winter gekocht was 🫣
24 dagen geleden
Hier ook april!
Ik heb wat ze voorschrijven
6x broek
6x rompertje (3lange mouw 3 kort)
6x shirt
1 jas of vest (deze in maat 62)
6x sokken
Dit allemaal in basiskleuren
Dit heb ik allemaal in de combi maat 50/56 en dan hoop ik te lopen en voor de volgende maat te kunnen kijken..
ik heb 1 malelions pakje gekocht en dat in de maat half jaar zodat die niet te snel te klein is.. liever omslaan of wachten..
als het 50 of 56 is maak ik de keus 56.. dat is maar een paar dagen schijnt.. dus dan sla ik wel om..
22 dagen geleden
Heb een dochter van april 2023. Mijn dochter zat einde lente/begin zomer in 56/62 einde zomer 68.
Ik zou niet te ver kleding vooruit kopen. Je weet nl niet hoe snel je kindje groeit.
Zou sowieso rompers maat 50/56/62 met lange mouw aanschaffen en ook korte mouw/zonder mouw.
Kleding maat 50/56 enkele in 62
Boxpakje (zonder voetjes) de bamboe meegroei Van Hema zijn super fijn!die knopen ook bij het kruis.
Lange broekjes.
Shirtjes met lange mouw & enkele met korte zodra ze er zijn.
Evt vestje wat erover kan.
Als het mooier weer wordt en echt warm kun je altijd nog korter spul erbij aanschaffen.
Mocht je een meisje krijgen heb nog veel kleding in de kleine maatjes voor lente/zomer. Voeg me dan maar toe of voor wie interesse heeft. M'n vinted staat ook op de verkooppagina.
22 dagen geleden
In mijn vorige zwangerschap heb ik echt teveel gekocht, de helft ervan is bijna niet gedragen of helemaal niet 🙈 ik had veel in maat 50/56 gekocht en later enkele dingen in maat 44. Dochter heeft zeker 2 weken in maat 44 gezeten en ruim 2 maanden in 50.
Nu wacht ik echt de groeiechos af in het laatste trimester, zodat zij een betere schatting hebben hoe groot de baby wordt.
Bij de Hema hebben ze hele fijne meegroei boxpakjes en rompers, dit ga ik weer aanschaffen.
Verder hou ik de shirts/truien & broeken beperkt op 4 setjes.