62 Reacties

12 dagen geleden

Reactie op May🍀

Wij gaan in Januari naar Curacao of Dubai voor onze babymoon🤩. Twijfelen o ...
Dubai!!! Curacao zika virus mogelijk….

11 dagen geleden

Reactie op Sammy!

Wij gaan gezellig met vrienden naar Valencia in januari die daar wonen een ...
Hoe warm is het daar in januari?

11 dagen geleden

Reactie op Kyralj

Dubai!!! Curacao zika virus mogelijk….
Ja goeie idd.. had me daar niet in verdiept

10 dagen geleden

Reactie op Liza Hammer

Hoe warm is het daar in januari?
Verschilt per dag zal tussen de 10-20 graden zijn. Altijd warmer dan in NL en aangezien ik dan nog zwanger ben vind ik dat helemaal prima op die hitte zit ik dan sws niet te wachten! Prima weer om de stad te verkennen en samen te zijn met vrienden

10 dagen geleden

Bij ons staat er in januari een weekje Kaapverdië gepland. Is al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was. Tegen die tijd 24 weken en ik twijfel heel erg of ik wel moet gaan! Lees zoveel wisselende berichten over Zika. Woensdag heb ik een afspraak voor reizigersadvies bij de GGD. Wat denken jullie?

10 dagen geleden

Reactie op Bloemetje1804

Bij ons staat er in januari een weekje Kaapverdië gepland. Is al geboekt vo ...
Ik ben afgelopen mei in Kaapverdië geweest en ben echt 2 weken ziek geweest. Weet niet of dit domme pech was maar ik zou het niet aandurven. Keus is natuurlijk geheel aan jullie zelf.

10 dagen geleden

Ik denk dat wij het deze keer niet gaan doen ivm onze dochter. Maar toen ik in verwachting was van haar (ook uitgerekend in april) zijn we ook in januari op vakantie gegaan. Top timing! ;) Wij zijn toen naar Malaga geweest. Voor daar in een koude periode, maar gewoon 15-20 graden. Wel dus heerlijk weinig toeristen.

10 dagen geleden

Reactie op Laureen90

Ik ben afgelopen mei in Kaapverdië geweest en ben echt 2 weken ziek geweest ...
Dank je wel voor je reactie! Ik vind het ook spannend. Vanwege Zika, maar idd ook vanwege het eten/hygiene. En stel dat er iets is, ga ik ook niet met een heel gerust hart naar een dokter daar. Verloskundige was ook niet laaiend enthousiast. Dus eigenlijk weet ik het antwoord al denk ik.. 😔

10 dagen geleden

Wij gaan 30 november naar Dubai, dan ben ik bijna 20 weken. Ik ben 21 april uitgerekend☺️

10 dagen geleden

Ik vond rond de 20-22 weken ideaal om te gaan. Bij de eerste waren we in zakynthos, maar dat gaat in april pas weer open. Nu zijn we in Mallorca geweest met onze dochter, dus geen babymoon meer, maar de laatste vakantie met zn 3en. Verder niet zoveel tips, maar zou t iets eerder plannen

10 dagen geleden

Wij hadden Curaçao al geboekt voordat ik zwanger was, tegen die tijd ben ik 27 weken. Lees idd over Zika en dengue, maar hoe groot is die kans nou echt? Vind het lastig want wil zo graag nog even naar de zon!

10 dagen geleden

Ik zou dan altijd naar een land gaan waar de neonatale zorg goed geregeld is (vanaf 24 weken zwangerschap). Ik ken meerdere stellen die met 26-30 weken op vakantie waren en waar de bevalling toen op gang kwam. De kans is klein, maar als je dan in een land bent waar die zorg niet op hetzelfde niveau is als hier, dan brengt dat heel wat extra zorgen met zich mee..

10 dagen geleden

Reactie op Shirley94

Wij hadden Curaçao al geboekt voordat ik zwanger was, tegen die tijd ben ik ...
Ik ben in juni er geweest, en mijn collega haar dochter ook, zei is wel toen geprikt en echt 2 weken heel ziek geweest, en ook na het ziekenhuis afgevoerd. Ik zelf ben niet geprikt, heb ook vrijwel geen mug gezien of gehoord, ik denk geluk hebben. Ik heb ook getwijfeld om nog heen te gaan in januari, maar ook de vlieg afstand, en toch de muggen wil ik die risico niet lopen, het wel of niet gestoken worden en er ziek van worden is pech hebben, maar toch wil ik zelf die risico niet lopen

10 dagen geleden

Reactie op Bloemetje1804

Bij ons staat er in januari een weekje Kaapverdië gepland. Is al geboekt vo ...
2 jaar geleden 30 weken zwanger en met het gezin all inclusive op Kaapverdie geweest, niet ziek geworden, in de resorts wordt voedsel goed bereid, zal wel uitkijken met vis en vlees en het drinken van mineraal 💧 water 😉 Ggd gaf toen aan, dat het reizen veilig is, met enige voorbereiding denk aan vaccinaties en het reisgebied ☺️

10 dagen geleden

Wij gaan in Januari 2 weken naar Thailand 🇹🇭 Ggd en verloskundige gesproken zij raden aan om in Bangkok en centraal Thailand te verblijven in andere delen de jungle van het noorden of zuiden meer kans op muggen. De vaccinaties hebben we al🤪 uitkijken met het voedsel vis/vlees en het kraanwater laat ik staan, dat moet als vegetarier wel lukken 🙈

10 dagen geleden

Reactie op Dunkindonuts90

Wij gaan in Januari 2 weken naar Thailand 🇹🇭 Ggd en verloskundige gespro ...
Wij waren afgelopen jaar in Phuket, ook daar was een zika uitbraak op dat moment. Zou er echt mee uitkijken

10 dagen geleden

Reactie op Bloemetje1804

Bij ons staat er in januari een weekje Kaapverdië gepland. Is al geboekt vo ...
Kaapverdië heeft geen goede gezondheidszorg en hygiëne… Zelfs van ijsklontjes kun je al last hebben. Zou het zelf niet doen!

10 dagen geleden

Reactie op Shirley94

Wij hadden Curaçao al geboekt voordat ik zwanger was, tegen die tijd ben ik ...
Tijdens mijn eerste zwangerschap ook naar Curaçao geweest en heb toen geen mug gezien! Doe waar jij je goed bij voelt 🥰

9 dagen geleden

Ik zit er aan te denken om met 28 weken (eind januari) een paar dagen naar Rome te gaan. Zou dat te doen zijn? Het is mijn eerste zwangerschap dus ik kan niet uit ervaring spreken.. ik wil er zo graag nog even uit met alleen mijn man en alle ‘zomerse chill’ bestemmingen wil ik het risico niet nemen, dus dan maar een city trip. Eerder dan eind januari gaat qua planning niet lukken

9 dagen geleden

Reactie op MelvZ

Ik zit er aan te denken om met 28 weken (eind januari) een paar dagen naar ...
Ik ben bij mijn eerste met 27 weken op city trip naar Londen geweest. Was prima te doen! Voelde het wel heel erg in mijn lijf na 2 dagen 20.000 stappen lopen. Dus misschien iets vaker taxi of ander vervoersmiddel pakken als je merkt dat je te veel last krijgt van het lopen.