13 Reacties
9 maanden geleden
Hi! Ik heb al eerder een ballonetje gehad en krijg deze bevalling weer een ballon. Ik mag nu ook kiezen voor eventueel tabletten en geen ballon. Met ballon mag je naar huis en met de tabletten niet zeiden ze in het ziekenhuis. Ik ben de vorige keer in een ander ziekenhuis bevallen en daar vond ik dat ik te weinig voorbereid was en het plaatsen niet prettig vond. Ik kon me niet goed ontspannen en kreeg snel weeen. Toen de ballon eruit was stopte ook de weeen. Vandaar dat ik dit keer twijfel over de ballon. Verder is voor iedereen hun ervaring anders en ik heb er ook vaak positieve verhalen over gehoord!! Succes alvast 🍀
9 maanden geleden
Bij mijn eerste bevalling een ballon gehad. Plaatsen was even gevoelig maar gelukkig van korte duur. Daarna zit het meer een beetje gek voor je gevoel. Helaas heeft het toen niet echt iets gedaan en waren verdere stappen nodig. Deze derde bevalling weer kans op ballonnetje. Zolang het maar helpt hoop ik dan.
9 maanden geleden
Reactie op Mama1244
Bij mijn eerste bevalling een ballon gehad. Plaatsen was even gevoelig maar ...
Wat deden ze toen de ballon niet werkte ?
9 maanden geleden
Of er in de afgelopen twee jaar iets qua beleid is veranderd weet ik niet. Twee jaar geleden kreeg je een ballonnetje en ging je weer 24u naar huis. Na 24u beoordelen ze of je voldoende ontsluiting hebt om je vliezen te breken en weeën op te gaan wekken. Zo niet, dan kunnen ze nog een keer extra water in het ballonnetje spuiten, zodat er meer druk op de baarmoedermond komt te staan en mag je nog een keer 24u naar huis. Heeft het dan nog geen effect dan moeten ze wat anders bedenken. Dan zijn er ook nog tabletten bijvoorbeeld.
Veel vrouwen hebben na het plaatsen van een ballonnetje een beetje menstruatie achtige krampen. Dat is goed, want dat zorgt voor de ontsluiting die je nodig hebt om de vliezen te kunnen breken. In sommige gevallen zetten de weeën vanzelf door in de 24u die je moet wachten en begint je bevalling dus. Als je ballonnetje eruit valt heb je voldoende ontsluiting om de vliezen te kunnen breken. Zolang ik geen weeën had moest ik wel gewoon die 24u wachten tot de afspraak om de ontsluiting te checken dacht ik. Bij mij zat het ballonnetje er nog in, maar kwam er makkelijk uit na die eerste 24u. Bleek toch voldoende te hebben gedaan om te starten met inleiden.
Zoek eens op YouTube naar inleiden en verlosmoeder. Ze heeft daar een informatief filmpje over waarin ze de verschillende mogelijkheden bespreekt.
9 maanden geleden
Bij mijn 1e zwangerschap ook een ballon gehad met 41-3. Toen mocht ik ook 24u naar huis. Ik vond het plaatsen ook onprettig, een beetje vergelijkbaar met het zetten van een spiraal, maar volgens de toenmalige gyn ervaren vrouwen het vaker niet zo onprettig als ik toen (ik weet nog dat ik dacht: noem je mij nou een aansteller?). Het is een vrij kort moment dus zeker wel te overleven. Bij mij deed het na 24u niks, toen verlengd met 24u, nog steeds 0 ontsluiting - en daarna werd ik medisch wegens infectie gevaar (door die ballon). Dat was mij vooraf toen niet bekend - en dat vond ik wel jammer want ik had een thuis beval wens. Uiteindelijk ben ik met 41-6 ingeleid met alles wat je kan bedenken (pilletjes, vliezen breken, infuus, etc.) want mijn lichaam en de baby vonden het wel prima 🤣 Toen die ballon zat vond ik de tube (snoertje waarmee ze de ballon kunnen vullen met water) die aan je been werd getaped irritant maar die ballon voelde ik nauwelijks - ik heb ook nog gewoon gewandeld met die ballon in.
9 maanden geleden
Hier toevallig gisteren hetzelfde gesprek gehad. Morgen ballonnetje en vrijdag vliezen breken/opwekken. Spannend en heel veel zin om de kleine meid te ontmoeten♥️
De eerste 2 zijn ook met een inleiding geboren. Beide ook een ballonnetje en gelukkig bij beide de volgende ochtend genoeg ontsluiting om de vliezen te breken. Daarna oxytocine gestart en binnen 6 uurtjes geboren. Bij beide is het ballonnetje er uit gevallen, dus dat is een gunstig teken. Hopelijk gaat het bij deze ook weer zo!
9 maanden geleden
Hier vorige week vrijdag een ballonnetje gekregen (had al 1cm ontsluiting). Zaterdag vroeg in de ochtend al 3 cm ontsluiting gekregen en dus mochten mijn vliezen worden gebroken. De weeen kwamen snel en om 17.52 uur is onze zoon geboren. In totaal 11 uur over de bevalling gedaan en hem er in 22 min uitgeperst
9 maanden geleden
Reactie op Ikkeee💕
Vind je het ook zo spannend en waarom word het bij op deze manier gedaan . ...
Ik was toen 37 + 3 dagen. Dit hebben ze gedaan omdat ik een verhoogde bloeddruk had omdat ik waarschijnlijk zwangerschapsvergiftiging had