14 Reacties

één maand geleden

Oh wat heftig :( er is een ander topic over zwanger worden na een miskraam niet al te ver naar beneden in de topic lijst. Heel veel sterkte ❤️

één maand geleden

2 miskramen hier en nu (fingers crossed) weer vrij snel zwanger geraakt.. Het is heftig maar als het zo zijn kom je er ook doorheen! Je lichaam bepaalt hierin en dat is heel moeilijk. Wat mij hielp is blijven herhalen dat het mis ging met een reden en dat het heel knap van mijn lichaam is / was.. maargoed; dat is niet niks! Veel sterkte!

één maand geleden

Ook wel eens een miskraam gehad! Daarna zwanger van een gezond kindje. En nu weer zwanger. Wel blijf ik altijd zorgen houden net zoals nu weer de eerste paar weken. En je mag je zo voelen het is super normaal. En ik had toen ook het gevoel dat niemand het begreep. Maar je komt eruit en misschien kun je er met je partner over praten ? Liefs 🩷

één maand geleden

Wat een rollercoaster voor jullie zeg, eerst verdriet van het niets zien, dan toch een kloppend hartje en dan weer niets. Hoe laat hebben jullie vandaag de afspraak?

één maand geleden

Ik heb in april een miskraam gehad en ik heb dat toen zelf behoorlijk onderschat. Mijn advies is om je ziek te melden, je eventuele partner te dwingen dat ook te doen, en echt even de tijd te nemen om te rouwen. Ik ben nu maanden later nog overspannen omdat ik toen die ruimte niet gepakt heb. Ik vond (en vind) het trouwens ook heel, moeilijk dat mensen om me heen niet begrepen hoe heftig het is. Wat me uiteindelijk hielp was om online ervaringen te lezen (bijv 24 baby miskraam). Veel mensen begrijpen ook wel dat je het zwaar hebt als je het een beetje uitlegt. Mij hielp het wel om er open over te zijn ipv het geheim te houden. Heel veel sterkte!

één maand geleden

Reactie op Ractac

Wat een rollercoaster voor jullie zeg, eerst verdriet van het niets zien, d ...
Vanmorgen om 10 uur gehad. Vruchtje zat er nog maar helaas geen hartje ( hadden we natuurlijk wel verwacht) . Maandag kunnen we terecht bij het ziekenhuis.

één maand geleden

Reactie op Katrien1994

Vanmorgen om 10 uur gehad. Vruchtje zat er nog maar helaas geen hartje ( ha ...
Heel veel sterkte met het verlies van je baby’tje 🌹

één maand geleden

Reactie op Katrien1994

Vanmorgen om 10 uur gehad. Vruchtje zat er nog maar helaas geen hartje ( ha ...
Heel veel sterkte gewenst🤍

één maand geleden

Reactie op Katrien1994

Vanmorgen om 10 uur gehad. Vruchtje zat er nog maar helaas geen hartje ( ha ...
Sterkte 😞🙏

één maand geleden

Hey meid! Super klote zeg.. Wij hebben het hier zelf helaas ook meegemaakt een paar jaar geleden. Ook die onduidelijkheid gehad en dat vond ik echt killing! Ik heb medicatie gebruikt om de miskraam op te wekken nadat ik een week ‘gewacht’ had kon ik daarvoor terecht in het ziekenhuis. Ik vond die afspraak ook heftig. In de wachtkamer met dames die een dikke buik hebben en dan nogmaals de confrontatie vond ik allemaal heel beladen.. Wij hebben onze dochter een dag weggebracht en waren beide vrij & thuis toen we de medicatie in gingen zetten. In tegenstelling tot wat je vaak hoort had ik niet heel veel bloedverlies of pijn. Aan het einde van die dag voelde ik een soort druk van onder en toen op de wc ploepte het eruit. Ik vond het zelf heel fijn om het nog te pakken en in water gelegd zodat het schoon werd. Dit hebben we samen bekeken en samen begraven. Ik had bij een heel aantal mensen ook het idee dat ze het totaaaal niet begrepen. Heel irritant en kwetsend. Gelukkig ook wel steun ervaren van anderen. Ik heb veel gehad aan de miskraam groep hier op het forum en sommige podcasts. Eruit sprong voor mij het boek ‘maar ik hield al wel van je’, hier vond ik veel herkenning. Het is een heel verhaal geworden. Mocht je nog wat willen weten dan vraag het gerust!

één maand geleden

Ohja en ook niet onbelangrijk: ik ben twee keer gezond zwanger geraakt na deze ene miskraam 🙂

één maand geleden

Reactie op Katrien1994

Vanmorgen om 10 uur gehad. Vruchtje zat er nog maar helaas geen hartje ( ha ...
Heel veel sterkte! 😘

12 dagen geleden

Hier is inmiddels alles klaar en ben ik 'schoon' maar nooit verwacht dat het zo heftig was. Ik heb volgens de gynaecoloog ook pech gehad maar goed daar kan ik weinig mee 😜. Het begon spontaan maar dat is dan ook het enige positieve. Ik ben zoveel bloed verloren dat mn vriend uiteindelijk 112 heeft gebeld en ik met de ambulance naar het ziekenhuis ging, uiteindelijk hebben ze besloten een curretage te doen om zo het bloeden te laten stoppen. Ik wilde dit absoluut niet maar tja ik had geen keuze op dat moment. Na de curettage mocht ik naar huis maar flauwgevallen op het toilet. Uiteindelijk 2 keer een bloedtransfusie gekregen omdat ik dus zo veel bloed was verloren. Wat me nu erg dwarszit 3 weken na de miskraam is dat ik mijn 'kindje' nooit heb gezien , hier huil ik ook veel om. Ik heb veel last van nachtmerries maar over 2 weken een gesprek (miskraam begeleiding) ik hoop echt dat ik daardoor dit alles ooit een plekje kan geven.

12 dagen geleden

Reactie op Katrien1994

Hier is inmiddels alles klaar en ben ik 'schoon' maar nooit verwacht dat h ...
Jeetje wat heftig en wat een pech allemaal zeg! Dit kan je toch ook niet verwachten vooraf zou ik denken 😱 Ik snap je verdriet over dat je het kindje nooit hebt kunnen zien. Heel goed dat je een gesprek gepland hebt staan! Sterkte met het verwerken van dit verloop..